Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 650 ggr
Naquita
0

Ikväll intervjuas vi!Nu LÄNK!

klockan 19.00 ska jag och Melinda intervjuas på plats där kattmamman finns..håll tummarna för oss nu, jag är lagom nervös iiiih…!

här är artikeln:

http://www.blt.se/article/969401_102-149-0-0

MorganP
0

Lycka till men se till så de inte fotograferar så det via tidningen direkt syns var honan är, finns ju många människor som läser media som inte direkt gillar hemlösa katter.

Naquita
0

#1 yes ska tänka på det

martdat
0

Det går nog bra, vilka ska intervjua er då?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Alexej
0

Lycka till. Du fixar det, tänk på att du gör det för din syster och andra barn som inte ska hitta fler kattungelik i sandlådan. Är man förbannat försvinner osäkerheten!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

brutt
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jättebra att ni ska intervjuas om katterna på plats och jag säger som Landfreak att är man förbannad på orättvisan mot katter så försvinner osäkerhet all världens väg ,med rätta. För det finns ju inget att vara osäker över i de fallen.

Denna kommentar har tagits bort.
Alexej
0

hela iforum är tokig sedan några dagar.Fundersam

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

anebit
0

Skrattande  Ja nog har  iforum  varit tokigt i flera dagar..  Skrattande

Error, error, error och åter error  eller så går det inte att publicera det man skrivit.

Naquita, Hoppas att det gått bra i kväll med intervjun.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

vanessa
0

Hur gick det? /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

anniii
0

Ja, hur gick det? Var det BLT? När kommer artikeln?

Hoppas att nya stödhem och permanenta hem anmäler sig!!!

Engla
0

Spännande! Hoppas att det gick bra för er!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Naquita
0

Pjuh,nu är det vöer och jag akn slappna av. hon var jättetrevlig och kattmänniska hon oxå:D Det är BLT och kommer på onsdag, håll utkik på ronnebysidan ni som bor härnere:D

Jag tror jag fick med väldigt mycket. om allt och inget. får se hur mkt hon tar med och om ngt blir förvrängt. men jag tror inte det, hon var verkligen jättetrevlig.

tyvärr visade inte mamma katt sig, men hon fick se hur de bott iaf!

Engla
0

Skall spana in!

Faxlin
0

Vad bra att ni fick en intrevju, är övertygad om att du skött den bra. Hade varit roligt att få läsa den, speciellt då det handlar om mina "bebisar" lite grann.
Synd man bor fel som vanligt, :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Naquita
0

nee åsa du KAN läsa den., den hamnar på nätet i ett dygn;D www.blt.se imorgon under "ronneby"

Ska bli intressant vad hon tar med, det blev väääldigt mycket. Journalisten hade en katt från KKS redan och en annan:)

anniii
0

Det låter ju jättebra! Tur att hon verkar lite insatt, då är chansen större att artikeln blir väldigt rättvisande!

Som vanligt: kanonbra jobbat!!!

Lena
0

Kanon att det blir en artikel i BLT om de här katterna på onsdag! Låter lovande att reportern också var kattmänniska. Vi har ju många goda exempel på Medias genomslagskraft i jobbet med hemlösa och utsatta katter.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Åh, så synd att jag var ute för sent att läsa artikeln!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

anniii
0

Imorgon kommer den Gunilla!

anebit
0

Putt för artikeln med naquita i morgon onsdag…

rulda
0

Puttar också (vill läsa nuuuu)

Faxlin
0

Ohh, ser fram emot att få läsa den jag med. ;-)

Audiatur et altera pars

MelindaS
0

Naquita är född till att bli intervjuad kan jag säga! =) Det gjorde du bra! Men som du sa så var hon från BLT så trevlig och intresserad så det var inte så läskigt.

Ska meddela att reportaget kommer på torsdag i BLT. De ville ha med fler bilder och det gick inte till imorgon så det publiceras på torsdag. Går att läsa på nätet på torsdag för er som inte har tidningen… www.blt.se

Kramar Melinda

Hawknestgrove
0

Ok, då väntar jag till i morgon…

Alexej
0

Här är artikeln! Bra jobbat!Glad

http://www.blt.se/article/969401_102-149-0-0

Naquita
0

ja,den var bra! men inte alls all information som jag ville ha med, tyvärr. ville ha med mer ang. kattungar och hur viktigt det är med 12 veckor. och kks hemsida fick inte heller vara med:( men hon har allt uppskrivet om ngn ringer och vill veta mer:)

sedan det där med norr..haha hon förivrrade sig lite. jag menade ju attd et itne finns så mycket sommarstugeområden osv därupp,eoch attd e flesta katter inte överlever den kalla vintern där och att det är så glest bebott..*s*

men jag ärnöjd. min första artikel o allt..men hon kunde nju valt en bättre bild på migGenerad

Alexej
0

Du är jättesöt på bilden!Glad

Alexej
0

Jag skrev KKS hemsidan i kommentaren fast det dröjer innan den kommer upp.

Naquita
0

vad bra:D jag ville även få med att kks var helt beroende av gåvor osv. men nehe..jaja, bättre än ingenting alls eller hur:D

anniii
0

Jättebra Emma och Melinda! Och bilden var ju jättefin! Kyss 

Hoppas att detta ger mycket positivt tillbaka och att många nya hem hittas! Hon kanske till och med vill göra en uppföljare om vi har tur. Inget upprör folk så mycket som djur som far illa sa en journalist som jag var i kontakt med ang ett kattärende i norra Sverige. Han sa att det blir alltid läsarstorm då och att många vill hjälpa till. Glad

Lena
0

Toppenbra artikel Naquita! Tyvärr är det alltid på det där viset att man inte får med allt man vill när det kommer till Media, det gäller både artiklar och inslag i TV. Dock tycker jag att det som kom med var informativt och bra och gav en tydlig bild av hur situationen är. Väcker nog upp och annan sjusovare i Blekinge län. Det som är så skrämmande är att så många är så omedvetna om hur illa ställt det är med katter i Sverige. Många tror säkert på Gert Fylking när han raljerar om att sommarkatter bara är en myt.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Faxlin
0

Men jag tycker det var bra i alla fall. Bra jobbat, att pressen misstolkar och skriver bak och framt får man tyvärr räkna med.

Audiatur et altera pars

martdat
0

Att Media skriver om hemlösingarna är jättebra sen om de inte alltid skriver det man vill, så är det bara, tycker att du gjorde bra ifrån dig!!!

MelindaS
0

Det är så bra att det kommer med i media detta. Tackar Deciree för hon satte fart på så mycket.

Nä sedan så skriver inte media precis som man säger och man får aldrig med allt eller det man ville. Men men så är media. Tycker det blev bra i alla fall Emma!!! Hemlösa katter blev uppmärksammat!

Bra kämpat Emma!!!! Du är guld värd för alla kisarna!

Kramar Melinda

Engla
0

Mkt bra artikel! Ja, så är det ju alltid, inte ofta man får med allt som man vill. Många tidningar vill inte lämna ut te.x hemsidor eftersom de anser att det ger reklam. Knasigt tänkande i vissa lägen.

anebit
0

Jättebra!

Naquita
0

Blekinge radio ska kontakta mig udner dagen:D de hade ringt birgitta som gav dom mitt nummer..nee, nu ÄR EMMA NERVÖS…prata i radio,jag? *springer och gömmer mig udner täcket*

Naquita
0

skrev fel..menar radio blekinge

Alexej
0

Ja usch, det skulle jag också har svårt med. Men skriv upp alla viktiga saker som du vill få sagt. Då är det kanske bara att läsa av…

Naquita
0

ja,nu är jag supernervös. att ställa upp i tidningen är inte alls samma sak som att prata i radio. HJÄLP

hjälp mig nu..har hjärnsläpp. vad är viktigast att ta upp? ska ta fram anteckningarna från tidningen och renskriva dom.

anebit
0

Emma!   Andas lugnt!  Intala dig att du klarar det, för det vet du att du gör.  Bra med stödanteckningar som landfreak skrev…

DU ÄR BÄST!  Kyss

Alexej
0

Skriv upp korta meningar, har en penna i handen, så att du kan strycka det som är sagt. Gör små "artiklar" om du ska svara på en fråga så att du lätt kan hitta svaret. Typ:

KKS!
ideelt, insamlingar,….

**Vildkatter!
**finns inte,….

Lena
0

Förstår att det känns lite nervöst att tala inför radio. Men när det är ett ämna man brinner för brukar det gå bra pga att man själv har samlat på sig så mycket kunskap och engagemang i frågan. Många gånger är det svårt att förbereda sig eftersom man aldrig vet exakt vad de kommer att fråga om. Men jag är ganska säker att du kommer att veta svaret på alla frågorna.

Håller tummarna och vet samtidigt att det här kommer att gå jättebra!

//Lena

Alexej
0

Sedan pratar långsamt, annars blir det jobbigt att lyssna. Det får ta den tid den tar. Låt inte hetsa dig!

Naquita
0

tack vad skulle jag gjort utan er:)

anniii
0

Kul, ska försöka ha radion på här då! Det kommer att gå jättebra. Eftersom du är så insatt har du ju svar på allt, men som landfreak skriver så är det ju bra om du kan förbereda stödord så att du får med allt. Här kan de ju inte stoppa dig (de kan ju försöka) så det blir ju din version, inte en journalists.

Att det handlar om ideellt arbete och endast finansieras av frivilliga är ju bra att ta upp. Att pengar behövs! Och sen det vanliga med att allmänheten ska ta hand om sina katter och kastrera dem. Och att katter inte klarar sig själva utan är beroende av oss. Och vad man ska göra när man träffar på en katt som man misstänker kan vara hemlös. 

Kanske hinner du också nämna att KKS finns på stortorget i Karlskrona på lördagar och på webben dygnet runt.  :)

Engla
0

ÅÅå, så spännande med radion Emma!! Kanske är det Frekvens ni ska vara med i? Där brukar aktuella händelser finnas med. Ska försöka lyssna, men ska snart börja jobba! Du klarar det fint, viktigaste är ju att du får ut ditt budskap!Glad

Engla
0

Glömde…att det som är så bra med radio, om det är direktsändning, är ju att inget klipps bort! Så prata på du, så går det säkert super!

karins
0

Du är så duktig Emma! Radiopratet går säkert bra som allt annat du gör!

Hawknestgrove
0

Då väntar vimed spänning pålänken tillradio också! Bra artikel. Skrev kommentar

vanessa
0

Underbart att läsa, såg detta med norr och sådana saker. Men visste att det inte var du som var ute och flög.

Angående radio, ta det lugnt. Ta bara några stolpar. För det är alltid kortare tid än man tror. Bra om du får veta i förskott hur lång tid det handlar om. Sedan brukar de ställa frågor som du ska besvara. En fråga som "Så det är sommarkatter som lämnas." Då vinklar du om det hela och säger "Året runt katter numera. Ett brott mot djurskyddslagen som aldrig följs upp av myndigheter. Folk tror att katter är slit och släng produkter." (Som ett exempel). Vinkla hela tiden till det du vill berätta om, och fastna inte i deras frågeställningar ifall de inte duger.

Du kommer att fixa det perfekt. Ofta säger de frågorna innan, så att du vet vad som kommer upp. Då vet du hur du ska vinkla det hela :-). Lycka till! /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Alexej
0

Hur gick det?

Naquita
0

nej,de har inte hört av sig. jag ringde växeln som skulle be henne ringa upp mig igen, men ingen ringde:(

anniii
0

Hmmm, ring igen om du har möjlighet och ligg på om att intervju behövs! Jag kan slänga iväg ett mail till dem också.

Lena
0

#55 Vad synd att de inte hörde av sig. Antagligen dök det upp någon akut händelse som de ville bevaka. Det kan vara ganska nyckfyllt ibland med media.

//Lena

anniii
0

Troligtvis lägger de just nu krutet på skolnedläggningshoten här i Karlskrona kommun (grannkommun med Ronneby). Men när det har lagt sig kanske de kan ta upp kattproblemet. Man kan ju hoppas!

Naquita
0

hihi hon den där marita verkar ha ngt personligt problem med kks lr hittekatter överlag. jag var visst på sandlådenivå enlgit henne..tyckte jag var rätt förnuftig..*s*

jag tror människan känner sig träffadFlört

Alexej
0

Vem är Marita?

Naquita
0

Vet ej, ngn som skriver ganska så aggressivt i kommenatrerna

martdat
0

HaHa , fattade inte vad du menade för komentarer, var ju dem i tidningen, ja den där Marita lät inte alltför positiv.. har du fått några mail Emma"Skrattande,stora Kramar till KKS! och alla engagerade!!

Alexej
0

Usch. henne har jag missat. Men skrev ett svar nu. Tråkigt med folk som bara kritiserar istället för att ändra läget.

Naquita
0

ja,jag såg din kommentar landfreak:)

Alexej
0

Vilken kärring, kanske det var hon som ville få bort "problemet" Hemlissnabbt!

Naquita
0

rätt kul att hon försöker påstå att mina katter inte har det bra. för det är det minsta de har det..bortskämda små djur e vad de är. storrastgård, enorma klösmöbler osv..*skratt*

Sidentass
0

#63 suck vilken människa…bra svar ni gav på tal..hon hade tröttnat på tråden..javisst´donnan kände sig nog en aning överkörd av er som kan er sak!

MorganP
0

#66 De som skriver det kan ju t ex vara en av de "roliga" personer kks haft kontakt med genom åren som försöker förstöra för katterna mer än att göra nytta. Tyvärr finns det sådana personer, lovar dig.

karins
0

Men gud såna tokiga människor det finns! Tracka ner på kks. på det viset. TRor sig veta mycke, men verkar ändå inget fatta! Usch och suck..

Alexej
0

Tidningsartikeln finns med under

http://www.djurskyddet.se/index.asp Glad

Naquita
0

oj vad bra att de lagt upp den där:)