Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: annonsdiskussioner
Läst 441 ggr
anebit
0

Kattungar, kattungar och åter kattungar

Bara i Södermanland och Västmanland som jag bevakar på blocket är det 335 kattungara till salu….   + alla vuxna katter.

Vem skall ta hand om dom och alla andra i resten av länen + dom som finns på katthemmen och i jourhem samt alla som finns kvar därute? 

Jag blir så ledsen. arg, frusterad, hysterisk.   Suck!

Hur skall vi få  Sveriges regering att förstå vikten av att lagstadga om obliatorisk kastrering och ID-märkning av katt?

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Lena
0

Såg samma fenomen för ett par veckor sedan när jag gjorde min granskning inför artikeln "Hur mycket kostar katten?" Det bokstavligt talat vimlar av kattungar till salu Tänk om folk därute kunde begripa att de inte ska ta ungar på sina huskatter mera. Det är ju så enkelt med kastrering. Det räcker så gott till med alla hemlösa som förökar sig.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

modellflickan
0

Vad ledsen jag blir…

Hawknestgrove
0

JA, jag fattar inte, att det bara verkar bli värre ochvärre…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

vanessa
0

Det är skrämmande siffror. Och som borde presenteras till regeringen. Kanske kontakta Djurskyddet Sverige som ska träffa jordbruksministern i årskiftet. För det är helt sjukt med alla hoppsankullar. Blir också arg. Ledsen och en massa andra icke positiva känslor. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Jenna-Gun
0

Så deprimerande.

Tänka possitivt :(

vanessa
0

Känner för att gå ut med en skylt "Kastrera, kastrera, kastrera… din katt." Kanske man skulle göra en t-shirt med den texten. Tänk om man kunde göra det med antingen en förenings logga eller med Hittekatters på baksidan av den. /Vanessa

Alexej
0

Det där är ju en riktig bra ide. Kan man inte hitta någon t-skirtförsäljare med bra kvalität som kan trycka det? Jag skulle beställa direkt. Folk läser alltid texten på ens bröst och då blir vi "riktiga kattkärringar"!  Glad

Lena, iFokus vill ju gärna få hit annonsörarna eller vad det heter?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

vanessa
0

Ja, det skulle absolut få uppmärksamhet, speciellt av män :-). Kanske något att ordna. /Vanessa

Lena
0

# 6 & 7 Tanken är inte dum! Absolut någonting att spinna vidare på.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

Gillar ditt utryck, spinna vidare på :-). /Vanessa

anebit
0

Toppenidé Vanessa!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna