Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1164 ggr
Lena
5

Silver kämpar för sitt liv!

Från Ronneby Hittekatter & Co blogg:

SILVER, han hittades ikväll liggandes intill en promenadstig vid Silverforsens kaffestuga i Sörby. Han låg där precis som om han gett upp, brydde sig inte ens om att människorna som kom stannade och studerade honom. 

Läs mera här!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tarotstollan
1

😭
Hoppas att stackaren klarar sig!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

martdat
4

såg det på faccebook i går  . så hemskt.  Hur många katter ligger inte så utan att någon ser dem och framförallt hjälper dem. det hugger i hjärtat när jag tänker på det.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Josefa
3

Jag har haft en skygg svart långhårig katthane springandes utanför mitt i några månader. Men han har inte varit synlig i några veckor. Såg honom i morse igen, och fick nästan en chock. Så mager och pälsen såg hemsk ut. Tyvärr hann  han försvinna innan jag kom ut. Verkar nästan som han varit instängd någonstans, eller på intensiv friarstråt. För så mager borde han inte bli här. Mina katter som går ut, släpar alltid hem möss. Men den katten behöver hjälp. Jag har nödropat flera gånger, men ingen vill ställa upp. Jag själv har tyvärr så fullt jag kan ha, och sk*ter snart i allt.

Lena
1

Ja det är bedrövligt med alla katter som går därute. Och vi katträddare har alltid fullt. Det behövs flera eldsjälar som hjälper till på olika sätt.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Katthemsmatten
7

#3 Du får inte ge upp. Vad skulle katterna göra utan dig?

Jag blir så förtvivlad varje gång jag ser och hör liknande historier. En femma för varje gång jag hört någon som tycker att 'någon' ska göra något för en katt de sett som inte mår bra och jag skulle varit miljonär idag.  Varför inte göra någonting själv istället för att tycka att 'någon annan' ska ta ansvar?!?

Medarbetare Hittekatter iFokus

Josefa
8

#5 Du tack för det! Jag har gjort så det räcker för de hemlösa katterna. Jag är bara en privatperson som bekostar precis allt, som alla de otaliga katterna jag tagit in har behövt. Jag varken bor i ett slott eller sk*ter pengar. Jag sitter här med 8 egna katter plus att jag de senaste 15 åren så gott som konstant har haft X antal extra katter. Väldigt ofta med dygnetruntmatningar och extravak. Tror faktiskt aldrig att jag har bett om hjälp med katter som dykt upp, jag kan iaf inte påminna mig om att någon annan har ställt upp och hjälpt till iaf. Så få det inte till att jag försöker skjuta över arbetet och ansvaret på någon annan. Det är lätt att yttra sådana kommentarer när man sitter med ett katthem bakom sig, som betalar räkningarna och faktiskt delar på ansvaret.  Jag orkar inte mer helt enkelt. Varken psykiskt eller ekonomiskt.

Katthemsmatten
17

#6 Du har totalt missförstått mig!!! Min kommentar var menad som en eloge till dig för jag vet genom alla trådar hur enormt mycket du kämpar för katterna som kommer i din väg. Jag inser fullt ut hur extremt mycket tid, engagemang och pengar du lägger på dessa katter. Katter för vilken du varit den enda utvägen.❤️ Tänk om det fanns fler som gjorde bara hälften så mycket som du. Då skulle världen vara enormt mycket bättre för alla hemlösingar. Istället så ser man mer av 'kan någon annan' attityden.

Lena
9

#6 Det är få som på egen handgjort och gör så mycket som du gör och gjort. Kan förstå att det känns övermäktigt många gånger. Du behöver också hjälp och stöd på olika sätt. Hittekattsbranschen är extremt tuff. Många kramar!

[[eskils_]]
0

Någon som vet hur det har gått för Silver?

Katthemsmatten
1

Enligt en uppdatering från den 6.4 så åt han själv på 4:e dygnet och gick även på lådan ordentligt. Då skulle han fortsätta med antibiotikan till kuren var slut. Verkar lovande och jag hoppas att han fortsatte att tillfriskna.

Ronneby Hittekatter skriver nog mest på fb, där jag inte är med.

[[eskils_]]
5

#10 Roligt att höra att det ser/såg hoppfullt ut för lillkissen!

(Inte heller jag har fb. Man behöver ju inte göra som "alla andra" om man inte vill.)

#6 Även jag är full av beundran över dina kunskaper och insatser för hemlösa katter, Josefa! BlommaStjärnor Hoppas att det startas ett antal nya, stora och bra katthem i Skåne snart, det verkar behövas. Kastreringsbussen är ju i alla fall en god sak.

OneSound
1

Vad har hänt med den andra kissen?

Aut viam inveniam aut faciam

Star Sand
0

Tipsar Fonder kan vara ett alternativ om pengar behövs. Tror säkert det finns många fonder som skulle hjälpa er när ni får in lite mer akuta fall så som Silver.
Håller tummarna att han ska få må bra snart & även den andre missen ni fått tips om så klart.