Hittekatter i våra hjärtan
Jag tycker väldigt mycket om att fotografera och sedan jag blev engagerad i hemlösa katters situation så har just dessa katter blivit föremål för min fotografering. gGenom att fokusera på de lite skyggare katterna från samhällets baksida och skriva om dem hoppas jag öka medvetenheten och förståelsen för dessa katters situation samt visa följden av katters status som slit och släng produkt. Jag vill väldigt gärna dela bilderna på dessa hemlösa katter med er och vore glad om ni också vill dela med er av era bilder av hittekatter som förhoppningsvis har ett hem och ses som värdefulla idag.
Hittade ingen tråd som passade för att lägga upp bilder på katter som inte hade ett hem och därför startade jag denna tråden hoppas det är ok med admin?
För att dömma mig för den jag är så måste du känna mig väl. Vem är du att säga att jag inte har ett värde bara för att jag inte fick leva som de du anser värdefulla?
Först ut är Sakura. Hon bodde på en bakgata med sina ungar Thai och Harry. De levde på matrester från det närliggande restaurangområdet och fångades in i september innan uteserveringarna togs in. Sakura lät sig inte klappas men var så trygg med människor att vi gissar att hon en gång i tiden haft ett hem. Hon bor nu på ett jourhem i väntan på att någon ska vilja ge henne ett föralltid hem.
För att dömma mig för den jag är så måste du känna mig väl. Vem är du att säga att jag inte har ett värde bara för att jag inte fick leva som de du anser värdefulla?
Trevligt initiativ!
Medarbetare Hittekatter iFokus
Och här är Sakuras son Harry. Han var nästan dubbelt så stor som sin syster Thai när han fångades in. Harry var väldigt lekfull och nyfiken på mig. Trots att han är född hemlös så hade hans mors trygga attityd påverkat honom positivt och gjort att han inte var rädd för människor. Enligt kvinnan som gjorde oss medvetna om Sakuras familj så gick både Harry och Thai att klappa om man bara var försiktig. Harry bor också på ett jourhem i väntan på sitt drömhem.
Och detta är Thai. Hon var en tuff men mager liten flicka som antagligen inte överlevt vintern. Hon dubblade sin vikt på några veckor när hon väl blev infångad med sin familj. Thai kunde leka själv helt öppet på gatorna men hon tyckte inte om att dra uppmärksamheten till sig. Såg hon att jag skulle ta en bild drog hon sig undan och satte sig och betraktade mig på tryggt avstånd. Thai ska få ett hem hos mig i slutet av mars.
Sen har vi Gracie som bor ute med sina tre halvvuxna kattungar. Hon lever fortfarande som hemlös med det lokala djurskyddet har lovat att hjälpa och några eldstjälar kämpar just nu med att få in familjen i värmen. En av ungarna är redan hos ett jourhem.
Gracie är också aldeles för trygg för att ha varit hemlös från start. hon är en väldigt överbeskyddande mor och låter sina ungar stanna vid boet hellre än att ta dem med sig. Hennes ungar är nyfikna men vaksamma på människor men jag skulle inte beskrivadem som rädda utan snarare avvaktande.
Ännu en bild på Gracie. Hon är en riktig skönhet och om man bara mötte henne på en promenad utan att veta så skulle man aldrig tro att denna katt är hemlös.
Här har Gracie fått syn på ett par som rastar sin hund. Det gäller att vara vaksam om man ska hålla sig vid liv och ha styrka nog att försörja tre kattungar helt på egen hand. Gracie gör det med bravur och hon är förståndig nog att inte slösa energi på att fly i onödan. Hunden är kopplad så då sitter jag kvar tänker Gracie.
Detta är lilla Prince/Princess döpt efter mönstret av en krona i pannan (vet inte kön på ungen än) Jag har inte lärt känna Gracies familj lika väl som Sakuras så jag kan inte berätta så mycket om hur hennes ungar är till sättet.
Det här lilla trollet hittade jag igår och har inte hunnit ges ett namn än. Ungen skapade stor glädje förden har inte visat sig på ett par månader och många utgick från att den var död. Nu när familjen fångas in är det så klart extra viktigt att man vet hur många ungar det rör sig om. Skulle ju vara fruktansvärt om den lilla tussen blev kvarlämnad ute i kylan.
Alla dessa hittekatter Är ett resultat av människors vårdslöshet. Ingen har öppnat sitt hem för Sakuras familj eftersom de klassas som "skygga" För varje dag blir de söta kattungarna äldre vilket gör att intresset för dem svalnar. Gracie och hennes ungar har sin skönhet. Folk är tveksamma om dem med men nog var det lätt att hitta jourhem och tom ett hem åt dem. Långhåriga katter har sannerligen ett högre värde även i skyggisarnas värld. Jag är glad för varje katt som får ett hem. Missförstå mig inte jag förstår bara inte hur katternas utseende ska få avgöra deras öde i lägen som dessa. Har ni egna hittekatter så får ni gärna dela bilder på dem med. Detta är inte tänkt att vara enbart min fotoblogg utan den tillhör oss alla :)
Vilka fina bilder du har tagit. Du är en talang med kameran. Bra initiativ med att ge de hemlösa katterna röst och bild. Det behövs verkligen. Och det är många människor som behöver vakna upp och bli medvetna om hur den krassa verkligheten ser ut därute.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Fina bilder och katter :)
Är själv fotograf på ett katthem, man blir väldigt fäst vid en del av katterna..❤️
Detta är Sultan, eller Zlatan som han egentligen heter. Han är en fd hemlös som nu bor som jourkatt hemma hos mig. Världens mysigaste katt som är social så det skvätter om det. Varje natt ligger han ihopkrupen vid min axel och använder min kudde som huvudkudde. På dagarna är han där jag är och pratar lite glatt då och då.
Detta är Max. Han kom till ett stödhem när han var kattunge då man plockade in hans mamma och kullsyskon från en kattkoloni men har sedan dess fått flytta runt bland stödhem. Nu är han här hos mig och har det gott. Han är en ganska blyg katt, vilket inte är så konstigt, men när han väl kommer fram så är han ett gosmonster. Ibland väcker han en mitt i natten med en danskskalle för att han vill gosa. Han älskar att vara ute och nu när han inte får gå ut sitter han i fönstret och spanar på fåglarna.
#14 nog blir man fäst vid dem! :) hade inte en tanke på att adoptera Thai från början. Dela gärna med dig av någon bild om du känner för det :) #15 vilka fina katter Max och Sultan är och vad roligt att läsa om vilka personligheter de verkar vara. Max ser verkligen cool ut på den bilden. Härlig teckning som ramar in nospartiet. Sultan ser ut som en katt i min sambos smak. Han brukar beklaga sig över att vår Simba inte är någon knäkatt ^_^
#13 Tack det betyder mycket för mig att höra det. Fick en gång höra att mina bilder inte gör något för katterna och att dessa bilder var meningslösa och bortkastad tid i kampen för att hjälpa de hemlösa katterna. Jag borde inte ta åt mig men det skar i mig för jag upplever att bilder som dessa skapar engagemang och vilja att hjälpa och att de kan tillföra något i en stark text eller berättelse om katternas situation. Blir glad av att du också ser värdet i dessa bilder.
#17 Ibland ser det ut som Max har en sne nos, men det beror på den lilla strimman som går upp på ena sidan, optisk illusion.
Ja Sultan är en äkta knäkatt, tyvärr är han en katt i storlek large. Han kan mäta sig med kompisens skogkatt i längd. Så att ligga i kntt kan bli lite trångt om jag inte sitter skräddare. Så oftast nöjer han sig med att ligga bredvid och ha huvudet och ena tassen i knät.
Vilka fina bilder! ❤️ Otroligt hur du lyckats "förmedla en känsla" eller hur man ska säga :)
Vilken fin idé! Och vilka vackra katter du fotograferar!
Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!
Här är en vacker liten kille, Mostafa heter han. Mostafa är en skyggis men känner jag honom rätt så är han snart en tryggis. Han är otroligt nyfiken men tycker ändå att vi är lite läskiga.
Upphittad ute med syskon och mamma
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Här är en till skyggis som nästintill är en tryggis nu. Denna herre har fått namnet Buffalo Bill. Han är en riktigt sliten och tuff kille.
Katthemmet fick in honom akut då upphittaren ringde och hotade ha ihjäl honom då han kommit in igenom deras kattlucka. Väl på plats för att få med honom hem fick vi höra en hemsk historia om att denna kille gått i området under många år, folk har sparkat och skrikit efter honom, kastat saker och spolat vatten. Inte undra att han är rädd!
Hur kan man dag ut och dag in bara se åt ett annat håll när en hemlös, uthungrad och sliten kisse traskar på gatan utanför, eller försöker ta sig in för att sno åt sig lite mat??
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#22 vilken värme i den blicken. Även om han inte är helt trygg än så syns det att han tycker om fotografen. #23 Blir så arg och ledsen när jag hör sånt :( Vilken tur att han kom bort från det livet. Tack för att ni delar era egna hittekattsberättelser. Var ute med kameran idag igen. Familjen som håller på att fångas in får några dagar lugn och ro innan vakandet fortsätter. Det har snöat hela dagen så katterna försöker nog kura ihop sig mot varandra i sitt skjul och hålla värmen så gott det går. Såg lite kattspår utanför boet i den djupa snön men det var allt. Tur att de har så tjock päls. Deras korthåriga syskon slipper frysa längre. Syskonet är på jourhem och vänjer sig succecivt vid den nya läbbiga världen som kallas Jourhem. Imorgon ska jag hälsa på Sakura, Thai och Harry i deras jourhem. Kanske lägger jag upp några bilder efter besöket så ni får se hur de lever idag :)
Får ont av det Du berättar om Max, vilken fruktansvärd situation att vilja vara människor nära och sen bli "spottad" på av dem… tom en med egna missar som vill ha ihjäl en stackars hemlös.
Det här är Oliver.
En vänlig människa hittade & hjälpte honom efter att han hade ramlat ned på en pråm och gjort illa benet, han var även för smal. Det här var i april 2013, han sitter fortfarande på katthemmet.
Själv förstår jag inte hur en sådan vacker och trevlig hankatt inte kan ha ett hem än?
Den här damen heter Hedda.
Hon har levt som stallkatt i många, många år.. Men nu har stallet lagts ned och Hedda fick komma till oss.
Tyvärr har hon fått kull, efter kull, efter kull alla dessa år & hade sin sista kull när hon fick komma in till katthemmet, men nu är hon kastrerad & ska slippa det. Hon är ca. 15-16 år gammal.
Hedda har amputerat svansen eftersom hon började vara elak mot den, det lät som om två katter hade fight när hon var arg på svansen… Detta resulterade i ett långt sår längs svansen & det visade sig att svanstippen antingen var "död" eller håll på att "dö", nu slipper hon även det.
Jättefina bilder! Klart som tusan att vackra bilder hjälper hittekatter! En bild säger mer än 1000 ord ju. Det blir lättare att nå ut. Mina egna hittekattsbilder tas med mobilen och är inget man blir glad av…även om man ibland kan ta en bild i rätt ögonblick på något hjärteknipande.
#28 Men å så fin Hedda är! En katt som var helt i min smak. Hon hade nog besvär av svansen som gjorde att hon attackerade den. Skönt för henne att ha blivit åtgärdad nu.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Vi skulle behöva ha lite bilder på lager som vi kunde använda för Hittekatter iFokus räkning. Dessa bilder publiceras även på facebook i våra två grupper och på vår sida.
Är det någon som kan tänka sig låna ut bilder för detta ändamål? Vi brukar skriva fotografens namn eller alias i så fall.
Fotograferar själv mycket, men är ingen hejare när det kommer till bilder på djur och människor.
Ni får mer än gärna använda de bilder jag lägger upp 🙂
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#32 Det tackar vi för Mari!
Mina bilder står till ert förfogande men jag blir väldigt glad o jag får veta när de används så jag kan kika. :)
Nu har vi hälsat på Thai i hennes jourhem. Hon är nu betald och kommer troligtvis döpas om till Midna men jag skriver Thai denna gången.
Jourhemmet hade redan i förväg informerat oss at Thai var avvaktande mot främlingar och jag viste ärligt talat inte riktigt vad jag hade att vänta. Det jag nu berättar skedde i ett tidsspann på 45 minuter innan en granne tyvärr knackade på och kom in med sin hund vilket skrämde samtliga katter.
Det första jag såg av henne var när vi kom in i huset och hon slank in under en garderob. Vi satte oss ner och lät katterna vara medans Kvinnan som var jourhem berättade om dem. Efter en stund kunde jag se ett litet huvud med vitt uppspärrade ögon kika fram bakom ett hörn. En stund senare kände Thai sig trygg nog att flytta sig från sitt första gömställe och gick in i köket där kvinnan hade hällt upp mat. Sen kom Sakura (Thais mamma) ut ur köket och satte sig och betraktade oss med värdig blick. Vi slogs än en gång av hur vackert ansikte Sakura har. Någon minut senare fick hon sällskap av sin dotter och efter ytterligare en stund smet Thai in under Maggies gungstol där en av de tryggare katterna satt. Hon nosade på Maggies ben och satte sig till rätta för att betrakta mig. En stund senare blev hon nyfiken på min sambo och beslöt sig för att ta sig närmare. Med möblerna som skydd gick hon i en cirkel genom rummet och stannade under varje möbel för att se att vi inte hade lagt märke till henne. Väl under sängen bara 2 meter från min sambo slog hon sig ner och tittade på honom en bra stund sen verkade hon bestämma sig för att min sambo var ofarlig och gick för säkerhets skull en bit in i rummet innan hon satte sig helt öppet några meter från honom och började putsa sig. Hon hade ryggen vänd bort från oss och verkade vara helt avslappnad. Gissa om vi blev glada? :D Efter det kom grannen och avbröt. Jag tror Thai hade kunnat göra ännu större närmanden om hon bara fått mer tid för det syntes att hon var nyfiken på oss
Ps eftersom min sambo är med på bilden ger jag ingen tillåtelse till att låna denna bild. Det var för mörkt i rummet för att ta några bra bilder men denna beskriver ändå situationen väldigt bra även om den är suddig.
Thai är ju som värsta tuffa tjejen ju!
Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!
en mer inzoomad bild på Thai. Mer om Thai går att läsa under inlägg #1 och #5
PS gjorde en miss som glömde visa bild i inlägg i min ovanstående länk. Bara att klicka på bilden i hörnet för att se den.
#36 Tycker du? har ingen direkt erfarenhet av adoption av viltfödda kissar så jag hade svårt att avgöra men jag får erkänna att jag tycke hon kändes väldigt trygg till sättet.
#39 Åh lilla vännen! Vilken fin tråd förresten, TS. 😊
Vinterbilder på en hemlös kattunge
Vintern är nog den tuffaste tiden om man är en hemlös katt.
Sen snön kom har jag knappt sett ungarna utanför skjulet. Troligen spenderar de större delen av dagen tätt ihop därinne och försöker hålla värmen så gott de kan. Det är bara när de fått mat eller när mamman (som är deras trygghet) är där som de kan sitta vid hålet i väggen och spana på förbigående människor. Vilken tur att de har sin fluffiga päls som stänger ute lite av kylan. ❤️
Gå in i fällan någon gång!
En av syskonen är redan fångad och placerad på jourhem. Det går riktigt bra för den lilla skyggisen men den har de senaste dagarna börjat jama efter sin familj. Vi vill så gärna återförena den med de andra men familjen vägrar låta sig fångas.
Till helgen är det dags igen och då ska jag också vara med och vaka över fällan.
Som tur är så är den lilla ungen som redan är infångad den minsta ungen och den enda i kullen med kort päls så vi är glada att den lät sig fångas först.
Jag såg aldrig den ungen innan den fångades in så jag har tyvvär ingen bild på den.
Här är Murre! Murre hade sprungit runt ute på min granngård i över 2 år.en kvinna på gården har små matat honom när hon märkte att han blev magrare och magrare samt att han alltid sågs till utomhus. En god vän till mig som bor på den gården ringde och berättade om det för mig, så jag tog honom till veterinären för att se om han var chippad m.m för han var extremt social och väldigt snäll att bära. Jag fick order om att ringa polisen för att fråga om vad jag skulle göra. Men dom sa avliva på direkten! Eftersom jag redan har tre honor själv så kunde jag inte behålla honom samt att han var okastrerad så jag visste inte hur jag skulle gå till väga. Jag började ringa runt och fråga efter katthem. Och så kom jag fram till Fisksätra katthem och dom sa att dom kunde ta emot honom!!! Så då betalade dom för vaccin,id,kastrering och avmaskning! Så nu har han det bra och förhoppningsvis en egen liten familj. Det är han värd! :)
#44 Vilken snygg kille! Vilken tur att du gav honom den chans till ett bättre liv som polisen förvägrade honom :)
#43 Du vet väl att just för kylans skull så kvittar det lika om katten har lång eller kort päls? På vinterns så fastnar allehanda skrot och skräp i pälsen på framförallt de långhåriga katterna, och de har då svårt att hålla pälsesen fin. Och detta i sig kan lätt orsaka stora tovor i pälsen som blir mycket besvärliga för katten. I värsta fall så kan det även skapa problem under huden (om jag har förstått detta rätt).
På "mitt" katthem får vi ofta raka av pälsen helt eller delvis på de långhåriga hittekatterna som kommer in då det har gått så lång så att det är omöjligt att borsta ut tovorna.
Förut trodde jag att det var bättre på vintern utomhus för de långhåriga katterna, men nu efter några år i hittekattsvärlden så har jag förstått att så inte alls är fallet. Snarare tvärtom. Sä nu hoppas vi att denna lille krake inser sitt bästa och traskar in i fällan snart!
Och vänta på att katten ska gå in i fällan…ja du….ibland blir väntan oäääääändligt lång! Men en vacker dag så fixar det sig ska du se!
#46 Tack för informationen det visste jag faktiskt inte! Men jag kan erkänna att vi faktiskt är överraskade att mamman #6 har lyckats sköta sin päls så bra trotts att vi fått reda på att hon levt som hemlös i ca 2 år nu. Syskonet #9 och denna unge har inte visat sig så öppet att jag fått någon bra uppfattning om skicket på deras päls. Jo låt oss hoppas att alla tre klampar i fällan snart ^_^
Tack! :) jag var så rädd att han skulle börja strila eftersom han var ju okastrerad några dagar innan det blev veterinären. Men det blev inget alls men det kanske var för att han hade tre snygga tjejer för sig själv i lägenheten så han inte kände att han behövde markera :P
Rädslan är mitt bästa skydd om jag vill överleva i denna farliga värld "LITA INTE PÅ NÅGON!!!"
Var
nära att gå rakt in i denna lilla kattunge som verkligen gömt sig bra mellan trädets grenklykor. Bilden är suddig för att jag inte ville pressa missen för hårt och därför backade undan efter bara ett snabbt kort.
Anledningen till att jag tog bilden överhuvudtaget trots att ungen som ni alla ser är väldigt pressad är för att bilden verkligen skildrar det jag i rubriken vill förmedla dvs hemlösa katters ständiga rädsla och vaksamhet.
Förlåt lilla katt för att jag skrämde dig lite.
Efter en stund förstod kattungen att jag inte ville något ont och smög sakta iväg genom buskaget….
Vet att det brukar hålla till mycket fåglar i detta buskage så den lilla ungen var nog på jakt efter något att äta när jag kom och störde.
Tycker så synd om dessa hemlösa missar :(
Nu flyttar jag ifrån staden på fredag och kommer inte längre kunna bidra med mina bilder på hemlösa missar i den utsträckning jag gjort hittills. Jag hoppas att denna bildtråd får leva vidare genom er.att se bilder och läsa om hittekatter oavsett om de är hemlösa eller fått ett hem där de blir älskade är något som berör. Det visar katterna som individer och dessa individer oavsett om de är dumpade, bortsprugna eller viltfödda förtjänar att leva. Tack ni alla som redan delat bilder på hittekatter ni stött på/äger. Jag hoppas som sagt att fler bilder delas och om ni vill får ni gärna skriva om ni kan tänka er att låna ut bilderna eller inte eftersom Lena frågade om det tidigare i tråden.
Nu har ungen till #6 dvs syskonet till #9 #43 och #51 låtit sig bli fotograferad av tjejen som är jourhem ❤️
Som ni kanske mins så är denna unge den enda i familjen som låtit sig fångas.
Fick tillstånd av jourhemmet att dela bilden här så att ni får se den 😉
Puttar upp!
Tussen #43 blev ett offer för trafiken R.I.P lilla vän :(
Vad tråkigt!
Lilla Franz Mary har under sin korta tid med människor fått oss på fall och jourhemmet berättar att hon redan har charmat till sig ett föralltid hem ❤️
Önskar att det var lika lätt att hitta hem åt alla rehabiliterade skyggisar ❤️
Underbara kissar!
Detta är Michelin, han är lite på sin vakt och fräser gärna när man kommer honom för nära. Han har fått sitt namn då han är upphittad vid en gammal däckfirma, han är född i början av 2013 enligt veterinär och har troligen inte haft mycket mänsklig kontakt tidigare.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Ikväll fick jag äntligen klappa honom på huvudet! Han var precis så mjuk och go som jag föreställt mig.
Så skönt när all tid som läggs ner visar resultat, han gömmer sig inte längre heller utan ligger gärna framme i denna hängmatta på klösträdet och kikar ut genom fönstret
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#62 Det var stora framgångar tycker jag som Michelin har gjort. Passade namn den stilige herrn har fått med tanke på sin bakgrund. 😉
Det här är lilla skygga Violina. Hon kommer från en större koloni i Nykvarn som har fångats in av Stockholms Katthem. Hon bor i akuthem hos mig sen i december med sin kompis (kanske mamma?) Violetta som är jätteskygg. Violina är en nyfiken och matglad tjej som numera låter sig klappas lite försiktigt. Hon blir liiiite modigare för varje dag som går!
#64 Så vacker hon är! Påminner om min första hittekatt Tina.
åh hade missat att det kommit upp nya bilder på hittekatter. vad kul! verkligen jttesöta missar. roligt att ni skriver hur det går för dem och hur de är till sättet. ❤️
Fick en bild från en volontär på katthemmet som hälsade att Michelin var på riktigt myshumör ikväll ❤️
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#67 ser ut att inte få nog av uppmärksamhet :)
Fina bilder! :)
Lite bilduppdatering från den hemlösa familjen i varberg:
Smygisen ( #51 ) som nu heter Sigrid/Sigge fångades äntligen in för lite över en vecka sedan och är nu i trygghet
Tussen #43 som vi trodde hade blivit påkörd fångades bara några dagar senare. Det var med andra ord någon annan stackare som dog i närheten av kattfamiljens skjul.
Tussen är modigare än Sigrid och håller sig inte lika gömd med det är klart man är rädd så här i början när allt är så nytt och främmande…
Nu är Tussen, Sigrid, och Mary tillsammans. Bara mamma gracie och det sista syskonet kvar där ute.
Så här skriver jourhemmet om katterna:
"Visst är dom skygga katterna rädda i början när dom kommit in, men jag tycker ändå att det är värt det för dom. Efter att dom har levt ett hårt liv ute dvs dom har långt ifrån alltid fått äta sig mätta och dom har inte fått nån hjälp om dom varit sjuka. Tak över huvudet har dessa katter haft, det är ju bra, då förfryser dom sig inte iaf. Men vi vill ju inte ha fler skygga katter där ute och vi vill inte att det ska blir en hel koloni. Även om dessa små tussarna är rädda några månader så kommer dom ju sen få ett mycket härligare och lättare liv i kanske 15 år. Om man jämför dom talen så tycker jag att det säger sig självt att det är värt det.
Som ni vet så finns det mycket fördomar om katter och ännu fler om skygga katter. Jag hoppas verkligen att det finns människor som vill ge dessa underbara katter ett hem nu också, för dom är lika fantastiska varelser som alla andra ❤️"
#73 Så bra att de har kommit in i tryggheten nu kissarna! De ser ut att vara nyfikna och ganska kavata på bilden där. Den skyggheten kommer nog snart att försvinna.
Hoppas att även mamma och det sista syskonet snart är inne i tryggheten. Fint jobbat av alla som räddat familjen. Nu håller jag tummarna för att alla ska få goda egna hem också.
Oliver, Lilja och Hedda i #26, #27 & #28 har alla fått egna kärleksfulla hem nu!❤️
Oliver flyttade idag, Lilja flyttar imorgon och Hedda flyttade för längesen.
Det är sånt här som gör det så roligt att jobba på ett katthem, man blir så otroligt lycklig emellanåt!
#77 Det är många katter som hanteras fruktansvärt dåligt. Vilken tur att kissarna fått det bra hemma hos dig!