Glädjande på zooaffär
Gick till en av de två zooaffärerna jag handlar mat och sand i. När jag gick in så såg jag att de satt upp info om katthem och sådant. Dessutom så fick man köpa fadderskap på någon av kissarna från valfritt katthem. Pengarna för det skickar de till katthemmen. Tror att de blivit seriöst motiverade av Stockholms katthems reklam. Så deras info finns överallt i affären. Vi på Djurhjälpen var ett av katthemmen som presenterades.
Varje person som blivit fadder fick ett hjärta upphängt med namn där i affären. Blev alldeles tårögd av deras omtanke. Som de gjort spontant.
Då jag var där förra året på kattens dag, så frågade jag om jag kunde komma på hittekattens dag. Fick ett glatt JA från en av ägarna. Så nu har jag ännu en sak att ordna till helgen. Men, men, det är verkligen värt det. Att få visa upp sig, och informera om hemlösa katter.
Lägger in lite dåliga bilder som jag tog i affären. Den första med hjärtan som de som blir fadder får. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Nästa bild, infotavlan. "Rädda en sommarkatt". /Vanessa

Vilken toppenaffär…. Nånting för andra zooaffärer men även andra affärer att ta efter.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Vilket fördömme till Zoo-Affär! Vad bra att du ska dit och prata på Hittekattens dag!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Buu en sådan Zooaffär vill vi ha här oxå

Vilken underbar affär!! De lär få massa kunder efter det. Har de någon hemsida?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Vad otroligt fint gjort av dem. Något fler zoo affärer bör ta efter.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Oj, vilket arbete de har lagt ner!!! Kul att de vill göra en insats! De kan ju också påverka sina kunder mycket i och med att många pratar katt när de är där. Hoppas att hittekattens dag blir riktigt lyckad!!!
Måste också ge en eloge till Kattbiten i Karlskrona. De stöder KKS katthem, säljer kalendrar och har fodertunna i butiken. Jag har satt upp rivlappar där om KKS och där finns även material från Djurens rätt. 
Ligger zooafären i Vaxholm - eller förhoppningsvis nånstans utmed E18? Tänker handla där så mycket som möjligt framöver!
/Pelusa
Jättefint!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Nu snor jag Vanessas svar, affären ligger i Arninge, alltså utmed E18.
Essim

Hej. Visste inte att denna tråd växt, men blev påmind av Essim om det. Som sagt, affären ligger i Arninge centrum. Höger om Coop. Så det ligger vid E18 Pelusa.
Ja, tänk om fler affärer kunde göra detta. För de gjorde det verkligen med hjärtat. Så hoppas att fler följer efter. /Vanessa