Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: kattberättelser
Läst 844 ggr
johnnys girl
0

Gnesta-Kalle ska få ett hem

För några veckor sedan hälsade jag på en kompis som bor nedåt Nyköpingshållet till. Hemresan skedde mitt i natten och via mörka vägar krånglade jag mig upp mot Stockholm igen. Efter en bit tändes varningslampan för att bensinen snart var slut. Svängde in vid en natt-öppen mack strax utanför Gnesta.
När jag hade tankat så kom han plötsligt springande, en smutsig och mager ung-katt  kryssade mellan bilarna. Jag reagerade med ryggmärgen, tog katten i nackskinnet och hivade in honom i bilen.
Personalen på macken trodde  att kissen funnits där i några veckor, men verkade inte bry sig . När jag sa att jag skulle ta med mig katten, reagerade de inte nämvärt. Jaha, gör det du fick jag till svar. Blir lite fundersammen att folk inte bryr sig mer. Ingen ifrågasatte vem jag var eller varför jag skulle ta med mig katten och vart jag skulle ta honom. Visst är det märkligt? Jag kunde varit  en riktig knäppis.
Det blev en svettig resa hem med en lös kisse i bilen. Men vad gör man? Efter en stund lugnade han som tur var ned  sig och la sig till ro under framsätet resten av resan.

Nästa dag fick Gnesta-Kalle åka till polisen och därifrån hamnade han så smånig om på Stockholms Katthem. Där har han suttit i karantän i några veckor nu. Han har ägnat karantänstiden åt att sluka all mat som kommit i hans väg samt charma alla volontärer. Mysigare kille får man leta efter.

I fredags fick han så äntligen lämna karantän och idag söndag blev han bokad. Är så glad att denna rara kille hittade sin nya familj så snabbt. Det här är väl enda gången det har känts bra att behöva tanka bilen. 

Gnesta-Kalle 

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

essut
0

Åh vilken underbar berättelse, ödet ville att du skulle åka till den där macken. Vilken tur för Gnesta-Kalle att du fanns just där.

anebit
0

Herregud det var verkligen ödet som spelade in.  På Rätt plats och  vid Rätt tidpunkt. 

Underbart för Gnesta-Kalle att du fick slut på bensinen………..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Faxlin
0

Ohh, där kan man snacka om ödet.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alexej
0

Oh vad bra att du var tvungen att tanka!Glad

Och att det var du och ingen knäppis. En katt mer i katthavet som är räddat. Tack!!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

martdat
0

Vilken tur att just du kom förbi!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

kattlover
0

Så glad jag blir för Gnesta-Kalles skull. Det var meningen att du skulle åka förbi just då.  Härligt!

MariannE11
0

härligt jobbat…

å extra kul med namnet då jag själv är född i Nyköping…..*nostalgitripp*…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

rulda
0

Sitter och flinar kan riktigt se dig håva in kissen i bilen och sedan göra en rivstart (?)

Underbart att bensinen tog slut och att just du satt i bilen!
Fantastiskt att killen fann sig tillrätta så fort också.

johnnys girl
0

Klart att det var ödet som grep in. Det var meningen att lille Kalle skulle slippa leva på en bensinmack.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Pelusa
0

Vad glad man blir. Gnesta-Kalle är en lyckans ost som hittade sin räddare i nöden när han som bäst behövde det!

Skönt att du finns, Jhonnys girl!

/Pelusa

marieborg
0

Ja snacka om att vara på rätt plats vid rätt tidpunkt! Toppen att du tog med dig honom!

Jag är då en av de volontärer som blivit "kär" i gubben…så kelig och charmig….det var svårt att lämna hans bur inne i karantänGlad

Blev så glad när jag såg att han blev bokad igår.

Lena
0

Säger som er andra, här har ödets makt spelat in. Det är en sådan här solskenshistoria som vi alla behöver få höra för att orka jobba vidare. Vilket passande namn dessutom! Jag blir ledsen när jag hör hur nochalanta personalen var där på macken. Sådant suger.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
0

Det var nog någon mening att bensinen skulle börja sina just då…tackar stjärnorna för att just du kom i hans väg…vilket underbart slut på denna historia för den fina, goa lilla missen!!

vanessa
0

Vilken underbar sannsaga! Och själva natten, tanklampan som började blinka, Gnesta Kalle som kom, och du som hivar in honom. Samt att han fick hem så fort. Det värmer själen.

Så många cyberkramar till dig, som var så dålig på att fylla upp soppa i förskott, som jag brukar tvinga alla runt mig att göra. Kanske ska sluta med det.

Och frågan är, hur ska vi få folk att förstå att sådant ska anmälas så att katterna räddas. För om hundar som springer lösa är de snabba på att runga efter polis. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Jenna-Gun
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, ödet.

Håller med de andra som skrivit.

En ros ska du får av mej.

Kran Jenna

Jenna-Gun
0

Ja, ödet.

Håller med de andra som skrivit.

En ros ska du får av mej.

Kram Jenna

Hawknestgrove
0

Så fin historia! Underbaret att lille Kalle fick ett hem!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....