Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 325 ggr
Naquita
0

Historien bakom Blasiuskolonin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nu har jag pratat med tanten som matat katterna. jag har bott granne med henne så vi hade mcyket att prata om:) Vi älskar katter lika mkt både hon och jag.

Hon minns inte när hon började mata katterna, men ca 4 år sedan dök iaf mamma "pricken" upp som hon kallar henne för p.g.a vita fläcken på halsen. Hon är förmodligen en hona som hoppade ut ur en tjejs fönster i ett bostadsområde längre bort. Tjejen hade inte brytt sig utan bara sagt " ja det är säkert hon " och inte tagit hem henne igen :(

Tjejen flyttade strax efteråt . alltså har denna vackra katt varit tam en gång i tiden! tänk vad grymma vi människor ärGråter

När jag berättade att vi fångat in kattungarna började hon nästan gråta, och hon blev evigt tacksam. hon började t.o.m prata om att sätta in mig i hennes testamenteGeneradhaha söt gumma:D

hon berättade skrämmande saker, t.ex att hon ringt kommunen 30-40 ggr utan att ngt gjorts, att alla blundat och ignorerat hennes samtal:(

detta MÅSTE vi ut i tidningen med, så är det bara. hon ville gärna vara med och berätta vad hon vet!

Det har funnits många katter där i 20-25 år minst, men alla har frusit ihjäl, blivit överkörda, sjuka, skjutna osv osv. några har kks fångat in 2001. En unge tog jag in 2004 i stödhem, visste inte då att hon tillhörde en koloni:( då hade jag gjort ngt redan då!

Redan när jag var 7 matade jag hemlösa katter i området. Men så liten förstod jag inte allvaret i det hela.

Ja,nu vet vi historien bakom denna koloni som lever kvar nu!

Lena
0

Alltid lika gripande och skrämmande historier bakom Hittekatterna. Historier om svek och ignorans från den stora massan blandat med godheten hos några få eldsjälar som får kämpa i hård motvind. Det här hade varit något för Hitta Hem redaktionen att sätta tänderna i. Men det kanske är för sent nu för att det ska komma med i höstens omgång?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

Snyft. Tack för denna skrämmande och sanna berättelse. Och vad underbart att tanten känner sådan lycka över att få hjälp och någon att prata med.

Skrämmande med kommunens nonchalans. Alla kommuner som så fullklmligen skiter i att ta sitt ansvar. Och när de tar ansvar så gör de det med bössan i handen. Sorgligt. De tillåter själva brott mot djurskyddslagen. Fruktansvärt. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

MelindaS
0

Blir gråtfärdig. Man blir mer och mer tagen ju mer man får reda på om denna koloni. Stackars Pricken och alla andra katter som inte klarat sig. Och vad jobbigt tanten måste ha haft det och ingen hjälpt henne från kommunen. Bra kämpat Naquita! Du ska ha årets ros över allt detta du gör!

Kramar Melinda

Alexej
0

Ja, men vi är på rätt väg. Nu har den kattkoloni åtminstone blivit känd, ut till tidningen, det är viktigt. Så sorligt bara hur många katter som får lida pga oss människor.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Naquita
0

Precis..imorgon kommer reportaget:)