Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1363 ggr
Mettan
0

Stor transportväska (Lena m fl)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sandra, Semlans nya matte, var ute på ÖB idag och jag bad henne kolla om de hade transportväskorna för 99:-- kvar. Det hade dom. De ska vara jättestora, och kanske egentligen menade för hund. Jag ska försöka ta mig dit i morgon eller på fredag och köpa en. Kanske den blir för stor, men det gör inget, det är så billigt, så säkert kan någon annan överta den eller låna den. Väskan är i stort sett likadan, som den Morris sitter på på den bifogade bilden, bara väldigt mycket större. Är du intresserad av en Lena? Ska jag i så fall köpa en till dej? Det är ju superbilligt! De kan bli helt platta, när man drar upp alla blixtlåsarna, så det är kanske inte alltför dyrt att skicka med posten. Men det kan vi i så fall diskutera sedan. Kanske leveransen går att ordna p annat sätt.

Jag tycker det är synd att missa ett sådant tillfälle, och även om väskan kanske är lite för stor för Archie och Ludde, så kan jag ju alltid låna ut den till någon, som avser att transportera flera katter i framtiden.

Ni, som är medlemmar i organisationer, eller brukar transportera katter, ta gärna chansen. Vet ju inte hur mnånga av er som har Överskottsbolaget (ÖB) inom rimligt avstånd. Men det finns både här i Landskrona och i Helsingborg.

Tittade just nu på deras hemsida och de har 73 varuhus numera. Kolla gärna om det finns något i närheten, som har väskorna kvar. Annars finns här tydligen ganska många väskor, om det skulle behövas.

Adressen är www.overskottsbolaget.se

Behöver ni hjälp så säg ifrån!

Hawknestgrove
0

Ja för Lena är ju Trollhättans närmast.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Mettan
0

Hoppas bara att de har någon kvar, annars ordnar jag det om det behövs.

karins
1

En sån väska har jag köpt på Rusta! Så de finns där oxå.

Mettan
0

Jag har också köpt min på Rusta, men det är ju en vanlig för 1 katt i stort sett. Jag har egentligen letat efter en väska med plats för  2 vuxna hankatter. Spotty måste få resa för sig själv, om jag ska någonstans med alla tre.

Finns en väska i en av djuraffärerna här, där det KAN få plats 2 katter, men jag är inte säker på att både Archie och Ludde skulle få plats i den, för de är ganska stora båda två. Den kostar 325:--, så det är ju inte alltför blodigt, men jag tror att jag köper en megastor på ÖB först och om den blir för otymplig, så får jag skaffa en annan, som är lite mer i mellanstorlek.

karins
0

Jaha Så på ÖB finns en större storlek? I så fall måste jag dit och köpa en!

Sidentass
0

Tack för tipset Mettan…då får man träna upp sitt dåliga lokalsinne o försöka leta på var vårt ÖB finns här i Linköping, har uppfattat det som att dom saluför en hel del nyttigheter för katt.

martdat
0

Var på rusta  dag och tänkte köpa deras transportväska,, skulle prova att öppna luckan o så,, då delade sig hela dragkedjan! precis som mina vinterjackor alltid gör haha,,, så nej det blev ingen affär där,, vågade inte,, hela väskan fäll ju ihop,,, var väll ett måndagsex men,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Lena
0

Jag har sett en sådan väska på Rusta. Fast den var nog inte riktigt lika stor. Troligen en mindre modell. Men jag tror inte den funkar på de skygga bröderna som vi ska transportera från Piteå till Göteborg. Där behöver det vara helt rymningsäkert om kissarna får panik. Dessa mjuka väskor står inte emot detta. Men till katter som är lugna fungerar de bra. Vi har en mjuk väska som Tristan brukar åka i. Men den kissen är jätteduktig och lugn.

Tack i alla fall för du tänkte på oss Mettan!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jenna-Gun
0

Skulle nog inte lita på blixtlåsen i mjuka transportväskor.

Håller mej nog till plastburar.

Lena
0

#9 En bekant skulle flyga med sina katter i varsin mjuk väska av liknande modell. Ena katten fick panik och rev sig ur väskan, den andra fick diarré. Det var ingen kul flygresa kan jag tala om.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

karins
0

Nä kanske inte så bra med tygväska! Köpte en sådan när jag skulle hämta en kattunge med buss, sedan var någon av mina katter inne och kissade i den. svår stt rengöra, så den är slängd. Tänkte köpa en ny, men som sagt inte bra att ha på långa resor.

Mettan
0

Tyvärr kan jag inte visa bild på den stora väskan, för kameran strejkar, så jag måste se om den går att laga, annars måste jag investera i en ny. Blir ordentligt med extrakostnader nästa månad, så jag kanske får skjuta på det ytterligare en månad. Kan ju få en bra kamera för ca 1200 idag. Dessutom antagligen bättre, men om denna går att laga gör jag det, för jag gillar den, fast jag har haft den i mer än 2 år.

Min lilla väska är en 1-kattsväska, som jag har köpt på Rusta. Katterna älskar den, men de gillar den stora också. Ludde var naturligvis i den direkt och satt rakt upp och ner i minst en kvart. Den är så pass stor att det går att ha en mellanstor hund i den utan vidare. Den är inte tung heller och helt hopfällbar. Än så länge står den framme här, för att allihop ska kunna gå in i den och inte vara rädda. Semlan har också varit där och kollat, men han gillade den nog inte, för han kunde inte busa i den, som i den andra.

Jag har imprignerat den med flytande kattmynta, så jag tror inte att det händer några olyckor heller i den.

Jag har handlat hem Dettol, så om det händer något är det vara att ta fram det.