Hur länge kan katter sova igentligen?
Ja.. Min kisse ligger och degar exakt hela dagen nästan. Förutom när han gosar. Men för det mesta ligger han och sover ganska lätt. Vet inte ens om han sover ibland. Men hur mkt kan dom sova igentligen? :o
Man brukar säga att katter sover ca 16 timmar per dygn. Fast det finns naturligtvis individuella variationer. Äldre katter sover mera och yngre är mer aktiva.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jag är ibland avundsjuk på mina katter när de bara går och sover.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Allmänt för både våra katter och till de vilda som lejon, geparder så sover/vilar de ca 20 timmar dygnet. Men som sagt vila, till fullkomlig vakenhet är en nanosekund. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Mycket tid tillbringas till sömn om man är katt..har läst att det handlar om ca 16 timmar om dygnet..katten lever så sunt, laddar batterierna o sätter fart på maskineriet när den är utvilad och när den så önskar..
Det är just därför jag önskar att jag återföds som katt i nästa liv 
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

#5 haha, jo jag med! tänk att bara ligga o dega hela dagen. No worries at all.. Sedan bege sig mot skålen o tugga i sig lite krubb :)
#5 & #6 Om man bara har tur och inte hamnar på gatan som hemlös eller råkar ut för vanvård så kan nog livet som katt vara gott. För att vara på säkra sidan ska man nog undvika att vara katt i Sverige.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"