Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 609 ggr
marieborg
0

Kattkoloni mellan sthlm-enköping

Hej allihopa!

Läste om en koloni som hotas av avlivning eftersom mannen som "tog hand" om dem har dött.

se http://www.kattforum.se/viewtopic.php?t=119407  

Någon som kan hjälpa eller har ngr tips så snälla svara Hanna.h i länken ovan.

Hawknestgrove
0

Puttar upp för kissarnas skull

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Lena
0

Oj det var en tragisk historia. Ett TNR-projekt skulle  varit lämpligt där om det bara funnits någon som kunde mata och se till katterna sedan.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hanna-H
0

Jag puttar lite här för jag vet inte riktigt hur jag ska kunna hjälpa katterna. Som sagt var finns ingen som kan ta vid och sköta katterna efter mannen, och hösten är i annalkande. Kattungarna bör vara omkring 10 veckor gamla nu. Familjen vill inte att de lämnas vind för våg utan mat och någon som ser till dem.

vanessa
0

TNR vore lägligtdär, men då måste de också ha mat och tak över huvudet. Krångligt. Finns det inget djurhem eller förening som kan hjälpa till där? /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Hanna-H
0

Man har nu varit i kontakt med miljö- och hälsovårdsnämnden i kommunen och de gör inget, om man inte uttryckligen ber dem komma dit och skjuta av katterna. De tre kattungarna är bortadopterade, men det finns troligtvis en hona till som är dräktig. Jag bor 20 mil bort och kan inte hjälpa, mer än att möjligtvis åka dit en gång och "inventera". Vilka (katthem, föreningar och övr.) finns i området som man kan vända sig till?

vanessa
0

Inte en susnig, men kolla på länkarna här ovan. Är så dålig på Sveriges geografi. Pinsamt, men sant. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.