Daisy och Kajsa ,från ett vanvårdshem
Det var ett 20-tal katter som bodde i hemmet. Kvinnan gick väl inte omkring och samlade övergivna katter, det räcker med att man har några katter av varje kön och inte kastrerar och inte letar reda på nya hem åt de kattungar som föds.
Katterna omhändertogs av en familj som hade gott om plats i ett uthus och det kunde fixas rastgård också,-Jodå de hade kontakt med djurskyddsimspektören.
Tequila och jag åkte dit för ett par veckor sedan och då var det väl c:a10 katter kvar- det var osäkert hur många som var kvar hos kvinnan. 8 katter var i samma rum - med rastgård- men det var blandat honor och hanar. Vi tror att alla honor är dräktiga så det spelar ingen roll sa de.
De flesta katterna var rädda, men om jag jämför med mina katter som har kommit direkt utifrån var de inte så skygga. Det var en katt med kort svans som familjen inte riktigt vad dom skulle göra med. Hon verkade lite skyggare än dom andra nämligen. Naturligtvis tog jag den katten som jag då kallade för Caspian. Sedan hade jag en stor bur och katterna var inte så stora så då tog jag en svartsköldpadda också.Hon fick heta Daisy.
.Jag fick lyfta in katterna i buren men så kärvänliga var vi inte så att jag kunde kika närmare på dom. När katterna skulle kastreras några dagar senare fick Caspian det mer passande namnet Cajsa.Det visade sig att hon hade varit dräktig men de blev kastrerade båda två.Daisy var inte drältig. De är unga ,troligen lite mer än 6 månader.Cajsa har en kort och bucklig svans och Daisy är en skeppskatt dvs har en extra klo på varje tass så de ska inte ha några ungar.
När de ligger i kattigloon eller i klösmöbeln går det jättebra att smeka dom och klia under hakan men är de ute på golvet springer de gärna iväg. Daisy är en mycket pratsam katt som gärna talar om att hon ska gå på toaådan eller äta. Jag har öppnat dörren så nu huserar de i hela stugan- som inte är så stor. De är lite som tonåringar och det är de som morrar åt mina andra katter ibland och inte tvärtom.
Igår hade vi gräslik jakt- katterna fick jaga grässtrån nämligen och både nya katter och gamla var intresserade. det går inte alls lika bra med en vippa för då är det ofta någon som tar den och försvinner. Men grässtrån finns det fler av. visst blir det skräpigt men det är bara att sopa sen. Grässtrån är ju gott att smaska på också.
Daisy och Cajsa är mina tillfälliga gäster, men jag räknar med att ha dom över sommaren och sen blir det dags att leta nya hem i höst.jag tycker ju redan nu att dom är otroligt söta men kattkvoten är full.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.

Va goa de verkar 
Vad bra att du har räddat de genom att du har tagit hand om de!
Jag hoppas att de kommer få jättebra hem nu i höst!
Inga bilder?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Daisy var en mer tillfällig gäst än jag hade tänkt mig. Hon smet ut när jag öppnade dörren. Jag fick tag i henne men hon tyckte det var otäckt att bli hållen och slingrade sig så hon kom loss.Hon syns inte till och jag har provat sätta ut fälla flera nätter men det är bara igelkottar som går i. En natt var det en igelkott som satt och väntade utanför den stängda fällan och en kotte satt i den.Men det finns mat ute och det finns ställen där man kan gå in. jag vet inte vilka som kommer och äter men en del av mina katter får vara ute+ grannens katter och igelkottar. Jag hoppas att jag snart får se henne igen och det känns i alla fall skönt att hon blev kastrerad.
Kajsa fick sin andra vaccinationsspruta igår. Hon fick åka med från stugan till lägenheten på morgonen där hon fick tillbringa dagen i badrummet.Sedan hämtade jag henne efter jobbet, allt för att hinna till veterinären som stänger 1800.
Kajsa jamade hela tiden i bilen och när jag lämnade lägenheten hörde jag hennes jamanden. Jag tyckte att det var tyst när jag gick in i lägenheten på kvällen men snart hörde jag hennes jamanden och snart såg jag att både maten och lådan var orörda. Hos veterinären fick jag lyfta upp henne på bordet utan protester. När vi kom till stugan då gick det bra att äta igen. sen var hon riktigt kelig.Kajsa vill tydligen inte vara ensamkatt.
“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Oj,oj. Hoppas att Daisy hittar tillbaka!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Liknar fallet i Strömstad med tanten…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hoppas verkligen att ni får tag på Daisy… Tur i oturen att hon är kastrerad.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Men Majvi så tråkigt,
Daisy är den femte ktten som försvinner spårlöst från ditt sommarställe.
Först var det tre katter från Samvetets första koloni år 2004 från JH, sedan kattmmamman Lovis år 2005 och nu Daisy.
Ingen av katterna har återfunnits och de har nog gått ett tragiskt öde tillmötes.
Vila i frid alla små rädda, skygga katter som varit beroende av oss människor för mat och värme men om inte överlever själva ett hårt liv utomhus.

Nej vad tråkigt :(
#7 Du skrev:
Men Majvi så tråkigt,
Daisy är den femte ktten som försvinner spårlöst från ditt sommarställe.
Först var det tre katter från Samvetets första koloni år 2004 från JH, sedan kattmmamman Lovis år 2005 och nu Daisy.
Ingen av katterna har återfunnits och de har nog gått ett tragiskt öde tillmötes.
Vila i frid alla små rädda, skygga katter som varit beroende av oss människor för mat _och värme men om inte överlever själva ett hårt liv utomhus.
_Majvi har inte skrivit att hon har dött! Det enda hon skrivit är att Daisy sprang bort! eller rymde..
Det låter precis som om hon dött när du skrev att fem aktter har dött, sedan räknar ut de och till slut skriver Daisy!
Bara för att katten har varit borta i tre dagar så betyder det inte att den är död!!
Jag tror inte att hon är död heller! Jag tror att hon lever och snart kommer tillbaka!! Och det hoppas jag också!
Det sista du skrev att de inte överlever ett hårt liv utomhus, majvi har ju satt ut mat! Och en katt klarar sig utan mat i tre dagar om dte skulle vara så även ifall det inte alls är bra!!
Majvi ge inte upp hoppet!! Hon finns där någonstans!!
Hej Simba
Alla katter som rymde från mig var kastrerade. Här på hittekatter iFokus förespråkar man TNR och även om det inte var meningen så blev det ett TNR hos mig. Det finns tillgång till mat och katterna kan krypa in under husgrundet. Det är riktigt att 3 av 4 katter rymde från mig 2004 men en fångade jag in .Jag tog emot 2 till katter från kolonin som också fick bo i boden.
Sammanlagt var det 6 katter jag tog emot i boden 2004 3 är idag adopterade, en bor i jourhem och 2 är försvunna, men jag har sett en svart katt ibland i området som jag inte vet var den hör hemma.Som mest var det 4 katter i boden. Det här var skygga katter som inte många ville ta emot, men de blev mina älsklingar allihop.
De senaste dagarna har jag också sett Daisy.
Lovis har jag skrivit om i en annan tråd.Jag har inte gett upp hoppet där heller.
Det viktigaste är väl att katterna är kastrerade och har tillgång till mat och ett kryp-in. Inte alla katter vill ha ett hem eller stannar inne.Vet inget om bakgrunden, men det låter som om du gör allt för dina katter!

Visst är det tråkigt när en katt försvinner och visst kan det vara lätt att tro att den gått ett tragiskt öde till mötes. Jag vill därför berätta en solskenshistoria.
Jag valde mitt Tequila då det är namnet på en "tillfällig" katt som hos bodde hos mig, men var mycket ranglåg och några av mina katter var riktigt elak mot henne. Hon var utekatt då jag tog han om henne och då hon bott hos mig några månader och hon hade det jobbigt inne så valde jag att låta henne gå ut. Det fungerade perfekt i någon månad, för att hon en kväll inte kom in. Vi letade, letade och letade men ingen Tequila någonstans. Hon försvann den 13 mars.
Den 1 juli starx före midnatt när jag tittade ut trodde jag inte mina ögon, vi hade besök av ett lodjur på tomten. Det stack till i hjärtat och jag, lika negativ som Simba ovan, tog för givet att något tragiskt hade hänt. På fömiddagen den 2 juli fick jag ett telefonsamtal från en man, knappa milen från mig som hade tagit hand om en av mina katter. Genom öronmärkningen kunde han spåra katten till mig. Vi fick tillbaka våran Tequila i ett mycket fint skick, tack vare ärliga, ansvarstagande människor.
Det äldre paret som hade matat Tequila hade gjort det i någon månad och läste om märkning av katter och frun i huset sa då: Om du ändå kunde vara märkt……å så var hon det. Vi har en stor uppgift framför oss och det är dels att få ut information om märkning av katter och framförallt hur man använder sig av märkningen för att kunna finna ägaren. Med gemensamma krafter når vi fler!
Daisy har kommit in igen, men hon gick inte in frivilligt utan det var fällan som gällde. Men nu pratar hon och spinner inne. Fast när jag tog undan maten en natt för att flera katter skulle till veterinären för kastrering dagen efter då klagade hon i flera timmar. Varför skulle hon behöva svälta?
Vad skönt att hon kom in igen, snart blir det kallare ute. Hur mår hon?
Daisy mår bra. Hon talar om för mig att hon tycker att det var för tidigt att gå in.Hon hade inte ens hunnit bli kall om tassarna. Jag har haft mat ute så hon har inte behövt svälta någon gång.Hon leker gärna, men ibland blir hon lite sur på kattungarna. Hon är svartsköldpadda och nog har jag märkt att de har lite extra humör.
Ja, sköldpaddorna vet vad de vill!
Haha, kan ni tala om det för min lilla Esther då? hon är ju bara löjligt snäll!Sitter bara och tittar när de andra två busar och vill knappt gå ut i rastgården! Sen fattar hon inte, hur man använder "hönepinnen" som husse gjorde för att lätt gå in och ut. Nä, hoppa upp på det besvärligaste stället med den tjocka lilla rumpan som hon har. Nåväl, hon får bra träning i överkroppen….. Hon är som tjuren Ferdinand. Vill bara sitta och lukta på blommorna. OCh är riktigt "pysete". Hon jämrar sig något våldsamt om Arne busar med henne, fast det inte är något allvarligt….
Hämta en spegel och förklarar för henne att paddorna ska vara bestämda och enveten!
Gunilla, har du hört något från App.syl?
Nix, inte ett ljud….. Var inne på henns sida och skrev i gästboken, att vi saknade henne….Har mailat till henne också. KAnske på semester?
Sista besök 17/7. Lång semester
? Mailade också genom djurenshjälpande hand.

undrar också var hon har tagit vägen, hon ville hjälpa till med översättning av engelska texter om TNR (fast jäg fick veta att hon är emot TNR :/). Skickade henne några tekster och försökte få kontakt med henne sen, vilket jag inte har lyckats med hittills.
/Miranda
Nä, börjar faktiskt bli orolig…..