Överkörd öronmärkt katt ....
Igår ringde min dotter, en "Wiskas" katt hade blivit påkörd på E4 an…Hon å hennes man stannade, å försökte ta bort katten från vägen, bara på den stunden körde flera stycken över katten, ingen brydde sig att hon å hennes man ville få katten av vägen…Den var rätt mosad, men kunde avläsa några siffror, var bara helt säker på dom två sista i katten öra..Men det verkar som om den var bara tatuerad men ej registrerad…Så trist, jag grät igår för den lilla katten..Å att vi tydligen inte kan meddela dess ägare…
Att folk inte kan stanna och lägger undan katten.
Också om den är död behöver den inte blir mosad! Hoppas katten dog direkt och slapp lida.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Näää, fyyy
, hur tröga får folk vara,,, är det folk på vägen borde ju bilisterna fatta att något hänt,,,, stackars kisse, och stackars ägare som kanske inget får veta…..
jag har bara hittat en överkörd katt i mitt liv men fy va jobbigt, en stor röd fin hane, han var fortfarande varm,, mitt på vägbanan, på landet,,, 70 väg så jag fattar inte att den som gjorde det inte stannade, jag och min vänninna ringde på hoss en som bodde där ingen visste något men vi la kissen vid ansamlingen av brevlådor iallfall så hittar ägaren honom när de hämtar posten tänkte vi,,,,, var flera gårdar där så den borde höra dit,, inte tatuerad,,,
hemskt med katter och trafik, vet min brorsas kompis när jag var på besök, han kom på kvällen och sa att han nog kört på en katt, small som XXX sa han, bäst att kolla,, han hittade katten och ägaren men ägaren ville inte till veterinären så de sköt kissen,,, bo granne med en 90 väg och släppa kissen lös, ghaa!!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Usch vad ledsamt det är när man hittar döda katter och andra djur på vägen sådär. Jag var tyvärr utsatt för det flera gånger när vi bodde i den lilla byn Alvhem som ligger precis vid 45:ans väg. trots att vi bara bodde där i ett år hann 4 katter dö på vägen. Det var ett allmänt faktum att katter inte blev långlivade där. Högst 2 år sa en granne. Trots detta fortsatte folk att ha utekatt på platsen.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ja, man undrar hur människor tänker, fast dom stod vid vägkanten å katten låg där..Så körde dom över katten med hjulen, dom gränslade inte ens…Kan inte låta bli att gråta för männniskor ondhet…
Kan man inte söka på ort i kattregistret, kanske det vore enklare att hitta kattens ägare om den nu är registrerad…
#4 Nej det är ofattbart!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#4 Vet inte. Men det går ju att maila eller ringa till http://kennet.skk.se/agarreg/ och ber om hjälp.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Usch, förstår att det var hemskt. Jag skulle lägga en annons i tidning om denna kisses öde, samt sätta upp lappar i området. Hoppas att du finner ägaren. Förhoppningsvis så förstår ägaren att det inte är den ultimata platsen att ha enkatt ute. Dock, hittade en ihjälkörd kisse som jag lyckades hitta ägaren till. De trodde att jag kört ihjäl den. Jag som inte ens har körkort. Sedan förstod de att jag var helt oskyldig, så de hämtade kissen från diket dit jag lagt den. Sorgligt. Det är anledningen att jag har innekatter. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Men åhhh..så sorgligt o ledsamt..man är ofta på helspänn under cykelturerna att man ska stöta på överkörda katter…usch det är så smärtsamt när man ser dom på vägen…men hur i hela fridens namn är folk skapta som inte ens visar såpass mycket respekt att man försöker undvika att köra över dom ytterligare…otäckt usch!!