Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1089 ggr
tiina
0

Kattunge söker nytt hem..

Nu ska klas flytta hemifrån! Då hans mamma vart skjuten så fick jag tag hand om honom…han är nu redo att flytta. Han är helt grå,mörkare grå,en liten vit fläck på magen. Han är helt underbar går på låda,åker snällt i bilen i bur,van vid hundar och ungar. Han vill komma till ett hem på landet där han får stanna resten av sitt liv. Han finnes utanför uppsala. Maila mig och berätta vad du har att erbjuda lilla klas kalas =)! tina.sjulander@hotmail.com

tiina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en bild på klas..

[helenal]
0

Gud vad vacker han är och tur att du fanns för honom:) lycka till med att hitta den perfekta familjen till lilla klas kalas:)

tiina
0

ja han är helt underbar! Tack så mycket =)

Lena
0

Instämmer det var en riktig liten goding som jag önskar allt gott i livet.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vanessa
0

Vilken söttass. Annonsera på katt- och djurforum, i lokaltidningar, på blocket och så vidare. För de flesta här har fullt med katter. Ta bra betalt för kissen så klart. För vem vill inte betala för den och andra sötnosar. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Hawknestgrove
0

Så hjärteknipande gullig!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

tiina
0

#5 ja jag har annonserat på flera olika sidor,du har ingen att rekomendera? Självklart att jag kommer ta bra betalt och jag kommer vara väldigt noga med vart han hamnar..har ingen jätte brådska att sälja! Bara han kommer till ett bra hem…

Episode
0

han ser verkligen ut som en klas :) hoppas han får det bra

Alexej
0

Det gängigaste har nog Blocket blivit, men jag skulle iaf hänga upp lappar på stan (bra beskrivning med bild).

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
0

Himmel vilken vacker o go kisse…önskar allt lycka  till att hitta ett hem till honom…borde inte var alltför svårt så fin som han är..och med ett så lugnt o fint temperament som du beskriver att han har..lilla Klas-Kalas:-)

tiina
0

#Ja då ska jag göra det =)

#10 han har ett otroligt bra temprament,om han är så charmig! Skulle gärna behållt honom själv men vi har två katter på gården redan och jag känner att tiden inte räcker till som jag önskar honom. Till och med min syster som är hundmänniska och inte mycket för katt,har fastnat otroligt mycket för han,men tyvärr så bor hon ju i lägenhet.

Hawknestgrove
0

Men tiina, vad är det för fel med katt i lägenhet? Säkert och bra och tillräckligt med utrymme. jag lover!

tiina
0

# det är min syster som inte vill ha han i lägenhet,då hon har provat med 3 st katter tidigare som vart helknäppa av att vara inne! Och nu är han van att springa ut och in som han vill…

Hawknestgrove
0

Men det kommer att gå bra! Han är så liten, han lär sig på ca 14 dagar Vad säger ni andra här inne?

essut
0

Undrar oxå varför katten måste vara ute.. Det går jätte bra att han blir en helt innekatt. Min fd  katt Tusse var ute i 2 år innan han blev innekatt hos oss. Visst ville han ut första veckan, men sen gick det bättre. Bara man har massa leksaker och helst ett klätterträd så går det bra. Så snälla tänk om när det gäller kissen..

elena
0

En så ung katt lär sig snabbt att bo i lägenhet. Får han sällskap av en snäll hund är väl det bara en fördel.

Lena
0

Som andra redan skrivit är det inga som helst problem för en så pass liten kissa ett vänja sig vid att bli innekatt. Tyvärr är det en seglivad myt det där att katter måste vara ute till vilket pris som helst. Det stämmer faktiskt inte alls. De allra flesta katter trivs och mår utmärkt om de är innekatter med möjlighet till utevistelse i form av inhängnad balkong, koppelprommenad, inätade fönster, rastgård etc.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

tiina
0

Ja jag vet att man kan ha katter inne..men det är min syster som inte vill då hon har provat det med 3…elller om det var 4 katter redan,och det har verkligen inte funkat,dom vart helknäppa!! Och hon vill inte att det ska hända igen…det kan jag faktist förstå!

Men jag försöker att övertala henne=)…hon e så envis bara.

elena
0

Kan din syster inte "låna" honom ett tag och pröva?

Hawknestgrove
0

Tiina, träget tjat brukar ge resultat… Förresten, så läste jag här någonstans, att en katts minne sträcker sig 14 dagar bakåt i tiden. Kan det stämma? Här har jag inte haft problem med Arne för att han varit en ute-innekatt, utan han har anpassat sig till inneliv. De som helst är ute i rastgården, är faktiskt flickorna, som aldrig varit ute….

tiina
0

Ja jag försöker att få henne att "låna" honom…fungerar det inte så får hon ju ta tillbaka han hit! Men sen e hon ju hos mig på landet så fort hon är ledig…nästan varje helg och hela semestrarna…så…ska ringa igen och tjata…;)

Hawknestgrove
0

Tiina, försök hålla lille klaskalas inne så mycket som möjligt då!

elena
0

Det lutar åt delad vårdnad där. Det låter bra.

tiina
0

Nu har klas kalas kommit till nytt hem..han flyttade inte så långt! Min granne som har sina hästar inhyrda hos mig tog hand om honom! känns jätte skönt…kommer jag träffa honom nästan varje dag!

Erika91
0

Läste det på katter.ifokus att han fått ett nytt hem. Som jag skrev där, så är det ju skönt att det ordnat sig :)
Härligt att han bor hos grannen så att du kan se att han mår bra och hälsa på lilla Klas :)

Alexej
0

Oj, men det blir nog inte så lätt att han stanna där. Eller ska ni ha delad vårdnaden?Flört

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
0

Men så gott att höra att det ordnat sig för goingen Klas! Dom nya ägaren kommer säkert tycka att det är det bästa val dom gjort..o vad härligt att du får träffa honom så pass ofta också…då känns han kanske lite som "din" iallafall..vad skönt det är när det ordnar sig med nya goda hem för missar!!:-)

Hawknestgrove
0

Så bra! Som Hittekattifokusskadad, så frågar jag förstås om att han ska väl kastreras så fort det är lämpligt?

Hawknestgrove
0

Så bra! Som Hittekattifokusskadad, så frågar jag förstås om att han ska väl kastreras så fort det är lämpligt?

AnnaFreds
0

puttar

Lena
0

#24 Vad bra att det orndat sig för den lilla godingen Klas! Skönt också att du kan ha fortsatt kontakt med honom. :)

//Lena