Lille sjuke plutten måste få ett namn!
Lille svarting måste få ett namn. Så man kan minnas honom, om han nu inte skulle bli bättre. det är 50/50 nu, han är inte alls kry. I 5 dagar ska jag ge honom ögondroppar och antibiotika, så HÅLL TUMMARNA!! Är han inte bättre på fredag kommer han få somna in.
vad ska han heta "vår" lille hittekatts-plutt?
(OBS jag VARNAR känsliga för att öppna bilden!)
En annan vinkel..Kommer han kunna se på ögat sedan om det blir friskt? hoppas det..

me sååååå söt:)..håller verkligen tummarna att han blir bättre..
oj det är svårt med namn men jag tänkte direkt på morris:)
Mja, han morrar ingenting den lille.. mest fräser:)

då får det bli fräsis då:)
ok
förslag
bamse,ludde,simpson,pyret,pytte,sotis,tarzan,sickan,findus,
Emil, Skorpan, Mio, Negrito eller Byron
Puss på den lilla snornosen!

åÅh va söt han är. Hoppas han blir frisk…Namnförslag har jag inget just nu…
Jag röstar på Lotus - därför att i grekisk mytologi var blå lotus en helig blomma, den perfekta blomman. De tidiga egyptierna gjorde en dryck av den och använde mot krämpor och sjukdomar. Jag tycker det passar på denna kille alldeles ypperligt - inte minst med tanke på kattens status i gamla Egypten.
Så Lotus tycker jag =)
(Dessutom är ju Lotus en ruggigt cool bil, och han är ju kille så..)

brunis
Lotus lät ju super! Gillar även Mio och Pytte!
Ja, eller Svarte Petter kanske? =) Starta en omröstningstråd vettja? =)
hinner inte starta en ska snart åka! ngn annan får gärna göra det! det liggr på lotus, mio, Pytte:)
Då firrar jag det! =)

pytte säger jag då:)..
Har lagt ut en ny tråd nu med omröstning

Men lilla missevännen då…så gott att han får vistas hos dej nu…håller så hårt i tummarna, ni är helt enastående med allt nigör Naquita…ska fundera ut namn….Lotus som någon föreslog här ovan är verkligen vackert…fler förslag då…Sunny…Freddie..Teddy…svartnos..men som sagt..flera fina förslag har ju redan kommit in…

Lotus är jättefint.
Vill gärna ha ett litet "efternamn" också. Som katten vi räddade som stoppats in i en tvätttmaskin, hon blev Cylinda. Eller stackaren som tvångsrakades i publik - kallade vi för Gillette. Ett extra namn som säger historiken eller önskan om framtiden. Som "Lotus den starke". /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Åh vanessa du är alltid så djup pch klok "Lotus den starke" var fint. men det låter inte som en pytteliten kattunge.

Exempel. Love Tasslös. Love för kärlek. för han var så lycklig i sin skygghet att ha blivit räddad. Tasslös, ja det förstår ni nog vad det kommer från. Ihop så säger det en del om bakgrunden och honom. Så Lotus som har med helande att göra, kan knappast bli bättre. /Vanessa
HAr redan röstat i den tråden, men kom även med ett vackert, eget förslag… Esperanzo, vilket är den maskulina formen av ordet hopp på spanska…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
HAr redan röstat i den tråden, men kom även med ett vackert, eget förslag… Esperanzo, vilket är den maskulina formen av ordet hopp på spanska…..

Jag kom bara att tänka på…
Som Naquita skrev, kanske kommer han bara kunna se med ett öga. Å då kom det upp PIRATEN…Svarte Piraten..
Därför lägger jag ingen röst!! 
Findus tycker jag-från tyska och engelska find=hitta. Hittekatt.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lille gubben, han är så fin

eller rufus

Fräääs!

Jag röstar på Svarta Piraten

eller philip
Det är en tjej har dom klurat ut ;)
JA, men då blir det väl Esperanza då!

öm deyt är en tjej kan den väl heta tyra.
Katten kommer aldrig att få ett namn om vi fortsätter så här.
Eller ett väldigt långt namn: PyttelotusfindustyraesperanzapfilippasvatepiratenfräsrufusmiobrunosEmil, skorpannegritobyron
Har jag glömt en del?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#31..hi,hiiii..ett så kärt barn kan ha så många namn!! *skojar lite förstås…* men nog tyder alla förslag här på ett äkta engagemang för missen..o det känns så gott..nu fortsätter vi alla att hålla tass för det lilla rara livet..
Vi har ju omröstning i en annan tråd.. Men det var pjknamn och nu visade det sig vara en flicka.. Hm..
Myra kan hon få heta tycker jag.
Funderade på behandlingen på lill-Kissen. Hade kattinfluensa bland mina katter för länge sedan. De fick gå på behandling i 4 veckor. Först då blev de helt återställda. Dessa inflammerade ögon brukar ta sin lilla tid. Hade då en kisse som varit vissen i ögonen länge - fast pigg för övrigt. Men den långa behandlingen blev även han bra. 5 dagar kan kanske vara lite för kort tid, men det bör ändå vända så att man ser att det går åt rätt håll.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Myra, det var ju hur sött som helst!!! Hihi, hoppas Naquita tar det namnet, Myra =)

Svarta Maja

Jag har förslag på för och efternamn. Så får vi se vad ni tycker. :-)
Jag tycker hon ska heta Nanna Mist.
Varför?
Jo vi börjar med förnamnet Nanna.
Vi hoppas alla att vi ska slippa sörja denna misse att hon ska få överleva. Men själva namnet Nanna har en underbar betydelse.
Nanna ("den dugliga", "den kunniga") var enligt bl.a. Snorres Edda en gudinna i nordisk mytologi, hustru till Balder. Tillsammans hade de sonen Forsete. Nanna dog av sorg när hennes make blev dödad av Höders och Lokes mistelpil och brändes tillsammans med honom på hans skepp. De som känner allt för stor sorg efter en näras bortgång kan känna förtröstan genom att åkalla Nanna.
Sedan har vi efternamnet då. Mist
Mist, enligt nordisk mytologi en valkyria. Den ena av Odens båda tjänarinnor (den andra vid namn Rist). M. betyder dimma, vilket det fortfarande betyder i det engelska språket.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Så du är kunnig på Asatro också? Klart intressant ämne. Kanske terrar dig senare om det ;-). /Vanessa

#38: Inte så kunnig som jag skulle vilja vara :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
jag tycker esperanza var jättefint. och det handlar ju just om hopp, att vi hoppas att hon ska klara sig :)
Lille svarten blir allt sämre. jag MÅSTE ha ett stödhem åt svartvite så lille svarten kan behandlas i lugn och ro. men vart hittar jag det?:((
Skall jag ta den svartvite då, så länge? Om nu mamman ändå inte är infångad än, menar jag?
Psst… du har PM i inkorgen Naquita!!!!!

va var det e flicka
då har jag förslag:
pyttan,lillan,mysa,missan,esmeralda,tösen,lilla my,skrållan
åå önskar jag kunde hjälpa dig:(.
Och så börjar det vända, bara sådär!
lille svarting åt självmant idag. Ur morotspureskålen. hon var ritkigt hungrig! och vägde henne innan hon skulle få sin andra mat, och då har hon faktiskt gått upp 18 gram.
lille svart-vite är riktigt rädd, hugger så fort du försöker ta honom. men han har lugnat sig för varje dag.

#44 Men vad glad jag blir! Underbart helt enkelt. Påminner om hur det var med Lill-pelle som vi hittade ute i ett bedrövligt tillstånd för många år sedan. Efter tvångsmatning i två dagar och värmebehandling vänder det på detta prositiva sätt hux flux. Han fick sedan 12 år av gott kattliv. En kisse som sedan var tacksam och glad i hela sitt liv för att vi hjälpte honom.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

åååå härligt:) jag håller alla tummar och tår jag har:)
Jag med!!!! Såg inte, förrän u i tråden, att han var så dålig, att han bara fick en chans å 5 dagar! Men nu hoppas vi, att det går åt rätt håll!
Gunilla det är vetirnären som sa 5 dgr. givetvid ger jag inte upp om jag ser små förbättringar, aldrig i livet!
men det här börjar ta på oss nu:( Både jag och melinda börjar bli helt slutkörda. så vi får hoppas transporten löser sig smidigt och att resten går in i fällan snart!
JAg förstår de Naquita! Vad jag menade, var att jag inte såg förrän nu, att hon var så krasslig! Men nu går det ju framåt! att äta själv är suveränt,har hon börjat tvätta sig? Då kan du nästan blåsa faran över, om hon gör det…..
nej tvätta sig har jag inte sett, hon ligger ihopkrupen i en liten härna. men äter själv gör hon nu, iaf slickar i sig lite mat och håller båda ögonen öppna. det har börjat "torka" vid näsan så det rinner inte så mkt där längre. tänk att det kan vända så fort.
Hel underbart! Men nu måste du välja namn snart Naquita! =) Du har ju fått massor av förslag!

skrållan kanske
Lotus har fastnat..är det ett tjejnamn oxå?

Om Lotus har fastnat, så är det det namn hon ska ha. Lilla svarta Lotus!

jag tycker lotus är fint
Jaa, det är så fint

Lotus fungerar både som flicka och pojke. /Vanessa
jag ska försöka fota honom imorgon. han ser redan bättre ut jag lovar! lille pluttegubben:)
edit gaah jag lär mig aldrig att det är en HON
Blev det Lotus? =) Skojigt, hoppas nu hon blir pigg och stark och får komma till Gävle nångång för hundra gubbar! =)