Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketter: katthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 1066 ggr
MorganP
0

AKUT Kattungar snart i kartong!

Hej!

Kopierar nedan som nyligen superakut uppdaterats på KKS katter på kö-sida 

Traryd SUPERAKUT!
Åtta kattungar är i stort behov av egna hem då det hotats att stoppa dem i kartonger och köra ut dem i skogen. Kontakt har tagits med fem kattföreningar men ingen har kunnat hjälpa och katungarna blir allt äldre. Solero, Twister, Nogger och Piggelin föddes den 7/5-07, medan Girlie, Calippo, Magnum och Cornetto föddes den 1/6-07.

Solero Twister
Nogger Piggelin

Solero, Twister och Nogger är alla tre svartsmoke med vita tecken. Solero och Twister är honor medan Nogger är en hane. Svartbruna Piggelin är en hane. Girlie en gråvit hona(?), Calippo en svartvit hane(?) med ett sött vitt smalt streck över nosen, Magnum en helgrå hane medan Cornetto är en svartvit hane av okänt kön. Alla är tama tillsammans med familjen men vissa av dem blir blyga när det kommer främlingar.

Girlie Calippo
Magnum Cornetto

Kan du hjälpa sötnosarna? Kontakta snarast Ankie via telefon 0372-10629, 070-222 40 17 eller maila till Lena, lena@kks.nu.

SNARAST!!!

Morgan

Sidentass
0

men jag tror jag smäller av…hur i hela fridens namn kan man hota med sådana saker!!! Ni har då inte lätt på¨kks som får den ena utpressningen efter den andra att ta hand om när ni redan är fullbelamrade…visst skulle jag kunna ta ett par missar akut att vistas i ett av våra rum tillsvidare..men det bästa är nog om hjälpen kan finnas på närmare håll än i Linköping…jag kör inte bil tyvärr..

JosephineF
0

..medan Cornetto är en svartvit hane av okänt kön. Hm..

Hur som helst - usch! Fel del av landet som vanligt. Annars hade vardagsrummet stått öppet. Håller tummarna för att någon dyker upp med ett rum över!

MorganP
0

#1 Om aktiv av någon tillfällighet skulle uppåt din stad, skulle du då kunna vara stödhem?

Sidentass
0

Nu sitter jag här själv, husse i huset är på tjänsteresa..men jag kan iallafall här utlova att dom kan vara här i det akuta läget. Att jag pratar om "akut" beror på att vi redan har åtta katter i lägenhet..och därför behöver ha eventuella akutkatter i ett separat rum…Lite trångt för dom att bo på det viset under allt för långt tid kanske..men kontakta mej om någon har vägarna förbi Linköping. Katterna ska inte hamna i någon skog!!

karins
0

Såna människor det finns…man blir less på dom. Så snällt att du kan ställa upp för dessa katter Sidentass. Trots att du har trångt om utrymme.

Sidentass
0

#5 Det är så otäckt med sådan utpressningsmetoder när man ber om hjälp, sådana s.k. människor borde vara förbjudna att ha med djur att göra överhuvudtaget..

karins
0

#6 Håller med vissa borde inte ha djur!

anebit
0

Gorilla Såna hemska utpressare det finns!   Hota med att lägga dom i en kartong och köra till skogen??????  Det var det värsta jag hört!  Hur FN kan man hota med nåt dylikt?

Såna sötnosar dom ser ut att vara…….Skönt när dom kommer bort från dessa hemska människor dom bor hos nu…………

DJURFÖRBUD!!!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

vanessa
0

Polisanmälning och anmälning till kommunens miljö- och hälsa, de måste åka dit på en gång. Detta ger en annan lösning. Att katterna räddas, att ägaren inser att den har en blåslampa på sig, samt så får föreningen som hjälper till pengar från dem.

Det går att anmäla anonymt, men blir inte lika bra. Och ju mer info de får, desto snabbare blir det. Så mail och annat är en stor hjälp. Men den vägen ska man och bör man gå.

Är de lite långsamma i reaktionen så berätta att ni kommeratt gå till högre ort, samt anmäla till länsveterinär, tidning och så vidare. Men vänligt, för man ska inte börja skrika och rya för då drar folk öronen åt sig. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

anniii
0

Usch vad trött man blir!!! Hoppas att detta ger påföljder och att människorna tvingas kastrera sina katter!

martdat
0

Säger som vanessa, anmäl…, de hotar ju inte ens med den sedvanliga sprutan, här hotas det med alvarlig djurplågeri,,, Tyvärr är min lägenhet inte anpassad för stödisar, inväntar en container från hyresvärden så att det förhoppningsvis går att göra lägenheten mer anpassad för större kattkvot,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Lena
0

Det här liknar ju själva hornpär. Tror jag smäller av. Att vara i KKS och andra föreningars kläder som jobbar för utsatta katter är ett hårt arbete både för kropp och själ. Som andra skrivit borde detta anmälas då det är ett solklart brott mot djuskyddslagen. Vi måste få slut på alla dessa utpressningsmetoder som de oansvariga kattägarna utsätter oss och sina katter för. Det måste bli hårda tag så folk lär sig veta hut. Det finns ju faktiskt gränser även i Sverige.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Erika91
0

Usch, fy och tvi!! Hur kan man hota med nått sånt??! Skrikandes De borde väl ändå fatta att KKS har många ärenden och inte kan ta in alla så fort någon vill!! Precis som andra kattföreningar!

Å vad bra att du kan ställa upp akut, Sidentass!

Naquita
0

Sidentrass vad underbar du är:D dgaens ros till dig!1 HOPPAS transporten kan lösa sig nu med!

MorganP
0

Sidentass, kan du hjälpa så kontakta i s f någon via de uppgifter som står i #0.

Putt!

Alexej
0

Hämta kattungarna och anmäl sedan för:

• de ska inte tro att man kan hota på det här sättet och
  • för att får ut kattmammorna där för annars blir det snart samma utpressning!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

Du menar inte, att de skickar in söta bilder och döper dem och samtidigt hotar att sätta ut dem i skogen? Eller har jag fattat fel? Finns de på akutakutställe nu?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

MorganP
0

#17 Än en gång, vid frågor kontakta via de kontaktuppgifter som står i #0, la ut dem som en extra möjlighet för dem att få fortsätta leva.

Naquita
0

*måste skriva för att se vad andra skrivit* ngn som vet vad som kan vara felet på jobbdatorn? jag ser inga nya inlägg alls efter det jag skrivit själv i tråden:(

martdat
0

#19 inte ens om du trycker på senaste inläggen",,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Sidentass
0

#15 jag tar o mejlar adressen som finns i trådens  första inlägg under dagen!

Naquita
0

#19 inte ens då:(

Sidentass
0

Mejl till Lena kks har gått iväg nu.

Sidentass
0

Jag har nu fått svar från Lena kks, som jag mailade till. Hon skriver att det ordnat sig för flera av katterna..de är på väg till stödhem om allt går som planerat..om det fortfarande krisar med kvarvarande katter, vilket hon vet nästa vecka, skulle hon underrätta mej om det.

Är så lättad över de missar här som fått hjälp att det känns som en stor sten släppts från bröstet!

Sidentass

Lena
0

#24 Vilken lättnad att höra att kissarna verkar ha jourhem på gång. Vad fint gjort av dig Sidentass att du erbjudit dig att hjälpa dem annars. 

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Erika91
0

Så bra att de flesta har stödhem nu :)
Jag säger precis som Lena, jättebra att du erbjudit dig Sidentass!

Hawknestgrove
0

Puh….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

TessBlack
0

De yngsta 4, plus deras mamma, är sedan 2 dagar tillbaka i mitt kök. Jättegoa katter. Men mammakatt är den minsta jag någonsin sett, hon kan inte vara gammal..

När jag mötte upp dessa katterna, för 2 dagar sedan som sagt, var det fortfarande inga som hört av sig om den andra familjen. Fick även se fler bilder på dessa, och de är jättemycket sötare än va bilderna i denna tråden visar ;)

Jag fick också höra att båda kattmammorna verkar vara hemlösa som bosatt sig på upphittarens tomt, eftersom de får mat där.

Lena
0

#28 Så bra att kissarna fått komma till dig. Vill tacka dig för din fina instats! Hoppas det löser sig även för den andra kattfamiljen. Ibland blir hittekatter småväxta pga inavel och dålig start i livet.

//Lena

Faxlin
0

Jag anser det vara fruktansvärt att hota med något dyligt. Det borde vara straffbart då det är en handling som betäcknas som djurplågeri.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lena
0

#30 Instämmer! Ofattbart att någon kan hota på det sättet!

//Lena