Otydligt ID nummer vart söka?
Hej jag försöker läsa av idnumret på en vit sköldpaddsfläckig katt. Innifrån och ut går det att läsa: (första numret syns inte på bilden) *9 (suddig 8 eller kanske S?) 0 (otydlig bokstav. Ser ut som N eller X.) så: *9*0* lätt va? Nu undrar jag är det Sverak som gäller eller fins det andra register? Man läser Innifrån och ut va?
För att dömma mig för den jag är så måste du känna mig väl. Vem är du att säga att jag inte har ett värde bara för att jag inte fick leva som de du anser värdefulla?

Var i landet finns katten?
Svenska kennelklubben har ett stort register som de flesta använt i många år innan sverak
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Har du en bild?
Nej jag har ingen bild (pga att jag sitter med mobilen). Katten fins i tvååker (Varberg) Kan länka till bilden på katten. https://m.facebook.com/photo.php?fbid=478307092274021&id=276668385771227&set=a.279845792120153.52263.276668385771227&source=46&__user=1063882822
För att dömma mig för den jag är så måste du känna mig väl. Vem är du att säga att jag inte har ett värde bara för att jag inte fick leva som de du anser värdefulla?

Det är det enligt upphittaren (L eller T) antingen är katten märkt men inte reggad (pinsamt vanligt verkar det som) eller också är tatueringen suddig.

Var inte det jag menade. Jag menar att det id numret inte fins i registret

Dessvärre väldigt vanligt att man märker men inte reggar sin katt. Borde gå ut och "kampanja" för det.
Jag har sökt igenom mycket på Skk också men hittar inget som passar in.
Om man förmodar att det står *980N så skriver man så och får de kombinationer som innefattar vilken siffra eller bokstav som motsvarar stjärnan.
Finns en sköldpadda med nr 0980H och en med 6980N - kan ngt av de numren stämma…?
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Hoppas ngn av Uppkattens idéer stämmer!
Ser definitivt ut som *980N (el möjligen 98ON?).
Kan som sagt vara id-märkt men ej registrerad. Förslag är att ringa SKK och få hjälp att söka. Gjorde det en gång. SKK hade bra förslag och tipsade på en klinik (i det här fallet i Gbg) som hade liknande serie av nummer, i ngt led. Kontaktade kliniken, och vi fick till sist tag i ägaren, som alltså inte hade reggat numret, men kliniken hade öronmärkt så det fanns registrerat där.
Jo vi ringer runt på de nr som är snarlika. :)
Katten har fått ett jourhem nu så den slipper bo på gatan iallafall ❤️
#12 Vad skönt att den får komma in från kylan och vätan. Hoppas det går att spåra en ägare också och om inte, att det finns möjlighet att placera henne i ett permanent hem.
Medarbetare Hittekatter iFokus