Av myndighet avlivningshotade katter.
Detta nödrop kommer från Djurskyddet Bollnäs/Ovanåkera Facebooksida:
AKUT, huskatter avlivas nästa vecka!!!!!!! De ges ingen mer tid nu!!!!
Efter att ha pratat med Mias hundpensionat idag så berättar hon att alla perser har sålts och att alla huskatter är kvar. Dessa har nu endast till nästa vecka på sig att hitta nya hem, annars kommer de att avlivas….Det är alltså inte vi som djurskydd som tagit det beslutet…Dessa katter är sociala, pratiga och keliga…Det är en svart/vit långhårig honkatt som behöver lite mer omsorg än de andra katterna i att kunna våga lita på människan igen…Dela med er till alla möjliga, kan vi rädda dessa katter till att få ett fortsatt bra liv …
Kan någon ge nån katt ett underbart hem
kontakta; 070/394 31 85 eller via mail: miashundpensionat@raboby.se
http://www.miashundpensionat.se/
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Många försöker rädda dessa katter.
Jag har själv haft kontakt med hundpensionatet som ikväll meddelade:
Jag vill bara höra av mej och berätta att 3 st katter fick nya hem i dag, det känns härligt:)) Jag har varit i kontakt med ett katt hem i dag och de kan ta 1 katt om det krisar ev, 2 om de kan bo tillsammans och det kan de, men jag har några intressenter kvar som vill komma och hälsa på så vi håller tummarna…
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Det är en sak jag inte förstår: VEM har fattat beslut om att katterna ska avlivas? Om kattern är överlåtna på pensionatet så är det väl ingen annan än verksamhetschefen där som i så fall har fattat beslutet? Har jag missat något väsentligt här?
Medarbetare Hittekatter iFokus
#2 Nja det är väl den gamla vanliga historien. Vanvårdsärende med katter som omhändertagits på beslut av Lst och stallats upp på ett djurpensionat som har avtal med polisen. Och nu är väl tidsfristen ute när de inte får betalt längre för katterna. I besluten brukar det ju stå att katterna ska avlivas efter x antal dagar om de inte blivit omplacerade.
I det fallet försöker i alla fall hundpensionatet att hitta hem till dem. Det är ju som vi vet inte alltid fallet i dylika ärenden.
#2 Det får man ju faktiskt ge dem litet beröm för.
Medarbetare Hittekatter iFokus