Ägare sökes eller nytt hem/jourhem!
Ägare efterlyses till denna okastrerade hankatt på cirka 1 år.
Han anlände till Ystads återvinningscentral i Hedeskoga
innan jul 2013 och den 7/1 2014 kom han till jourhem.
Han är inte öronmärkt eller chippad.
Polisen är kontaktad, annons ute på blocket, efterlysta ägare via radio men ingen respons.
Tyvärr funkar det inte i nuvarande jourhem och jag söker nu AKUT annat hem/jourhem.
Trassel är hur trevlig som helst men min äldsta katt vägrar
låta honom röra sig utanför rummet han är i. Även när han ska gå
på lådan eller äta lägger hon sig i. Trassel är inte heller
tillfreds med hunden. Trassel är rumsren, äter allt, väldigt social
men är lite rädd för hastiga rörelser. Han älskar att bli klappad och han spinner konstant.
Han har definitivt varit hanterad innan och jag är rädd
för någon inte vill ha honom mer. Finns det någon vänlig
djurmänniska som vill hjälpa Trassel till ett liv han så väl förtjänar?
Hör av er om ni kan hjälpa honom!
Mvh Diana och Trassel
Kastrera honom så fungerar det bättre med de andra katterna.
Synd det inte fungerar! Men som #1 skriver beror det sannolikt på att han inte är kastrerad. De skapar ojämnvikt mellan katterna.
Lägger in det jag skrev i den andra tråden: Det brukar ju lugna ned sig efter ett tag. Det är, som jag skrev, naturligt med osämja första tiden när man sammanför två katter med varandra. Oftast klingar det av efter någon vecka, ibland tar det lite längre. Har du prövat med Feliway?
Det verkade som vi har dåligt med medlemmar i Ystadtrakten här på Hittekatter iFokus. Men det finns flera kattsidor med Skåneanknytning på facebook.
Här är länkarna till några av dem:
Linus Katteria: https://www.facebook.com/groups/129578873911/?fref=ts
Hemlösa katter i Skåne: https://www.facebook.com/groups/166431303386491/?fref=ts
Göingekatten: https://www.facebook.com/groups/543483062377458/?fref=ts
KKS: https://www.facebook.com/kattkommandosyd?fref=ts
Pröva med att lägga inlägg där med foto på kissen. Det är alltid bäst om du själv kan skriva så att dem som är intresserade kan ta kontakt direkt med dig.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
TS# har du inget katthem bakom dig eftersom du bara är jourhem som skall kastrera katten snart?
Hej!
Inget katthem bakom mig utan såg honom på en sida på facebook. Tyckte så synd om honom. Jag var otroligt naiv då jag trodde att vi skulle hitta ägare snabbt. Förstod nog inte slit och släng attityden var så utbrett fortfarande. Jag skrev i tråden att jag skulle vara jourhem. Har liten plats här hemma. Jag sover på en bäddsoffa i stora rummet, har två katthonor samt en hund i hemmet.
Min ena hona tycker inte alls om honom. Hon attackerar inte honom men markerar han får inte gå utanför rummet, inte äta, gå på lådan osv. Tror inte det spelar någon roll för henne om han är kastrerad eller inte. Jag har inga pengar till ett ingrepp heller. Måste prioritera barnen samt de djur jag redan har. Om en ägare skulle dyka upp är han/hon kanske inte så glada för en kastrering.
Känner mig så dum och naiv…Räddar en katt men kan inte vara ett långvarigt jourhem. Jag lät mitt hjärta tänka istället för hjärnan, men hur kan man strunta i att hjälpa?
Har inte provat Feliway, trodde det var till för när katter slåss. Får gå ner till affären och se närmare på det.
Jag har annonserat på flera sidor på facebook, på blocket, varit i kontakt med polisen, kollat chip hos vet, men inget resultat. Finns det något mer man kan göra i jakten på ägare?
Jag har försökt dela på olika facebookgrupper för katthem och föreningar i Skåne. Försöka själv att kontakta KKS och andra katthem i området. Nu när katten varit hemlös så länge kan man allt kastrera honom. Ägaren borde själv ha kontaktat polisen vid det här laget och kan knappast inte säga något om det i det här läget. Jag är helt säker på att kastreringen skulle göra susen. Kan dock förstå att du inte har råd i det här läget som blev nu. Frågan är om det kan finnas någon förening som kan hjälpa dig med kastreringskostnaden?
Det var jättebra tycker jag att du tog in katten. Han befann sig i ett akut nödläge och behövde komma in snabbt. Nu gäller det att hitta någon som kan ta vid.
Det var ju en person från KKS som anmälde sig och kunde hjälpa till då när kissen var kvar på soptippen. Jag ska se om jag hittar hans telefonnummer.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
ja jag följde tråden om denna katten och jag uppfatatde det som att det var en kattförening bakom då den fanns på facebook, kan du intwe höra av dig till kattfoten i halmstad?
Zinkan du har PM!
Feliway kostar nästan lika mycket som en kastrering.
TS Det är nog ingen som kommer att vilja ha tillbaka sin fina katt, dessvärre. Som #8 skriver så är en Feliway med adapter nästan lika dyr som en kastrering av en hankatt. Du har dessutom säkert större chans att få honom omplacerad om du redan kastrerat. Ta det med i beräkningen av köpeskillingen så får du litet kompensation för just den delen. Vilket du ju inte kan få för Feliway.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Tack för alla svar och hjälp. Skriver mer imorgon.
Mår skrutt idag, ont i hela kroppen fryser osv
Ha en fin fredagkväll alla djurvänner
#10 Krya på dig! Håller tummarna för kissen ifråga. Skönt att han är inne i stugvärmen nu i alla fall.