Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 1115 ggr
brutt
0

Man med djurförbud vanvårdade instängda katter.

http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=9305440

Läst i Norrköpings tidningar i dag.

martdat
0

usch så tragiskt…

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Uppkatten
0

Fruktansvärt

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

brutt
0
brutt
0

Bra att tidningen följer upp.

Lena
0

Hyresvärdens syn på katter enligt artikeln: "Hyresvärden tycker mycket synd om djuren men anser samtidigt att katter är att likställa med skadedjur när de hålls i lägenhet".

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Rafflan
0

Fy, stackars katter, och han måste ju haft dem där ett tag… ska man inte göra kontroller hos folk med djurförbud? :(

Skönt att några av katterna klarade sig iaf, och konstig syn hyresvärden har på katter, mina katter har aldrig rört tapeter, golvet eller annat, du förstör ju hundar mer :S

brutt
1

5. Hyresvärden drabbades naturligtvis hårt av mannen med djurförbuds sätt att inte ta hand om sina katter. Men det uttalandet från hyresvärden var absolut inte lämpligt.

Katthemsmatten
2

Misstänks bryta mot djurförbudet?????? Har man 17 katter är det väl inte en fråga om misstanke utan fullbordat brott, tycker jag. Hur dåligt fungerar inte kontrollen av djurförbud om man hinner få ihop 17 katter som blir så dåliga att de ska avlivas - pronto? Undrar vilket katthemmet var som de togs till. Det finns ju ett som inte gillar skygga katter, så min misstanke är att det var dit de togs. Klart som korvspad att katter som inte ens fått vatten mår psykiskt dåligt, men det är inte samma sak som att det med en tids lugn och ro med den vård som alla katter borde ha rätt till, skulle kunna bli harmoniska igen. 😡

Medarbetare Hittekatter iFokus