Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 854 ggr
Lena
0

Kattakuten i tidningen!

Idag är det en artikel om Kattakuten i Norrbotten i Piteåtidningen!

Här kan ni läsa; artikeln.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

storAnnette
0

Väldigt synd att de använder avlivningshot i artikeln bara.Det man hoppas är förstås att fler anmäler sig som stödhem och inte det vanliga att fler anmäler katter som behöver hjälp.

Lena
0

Men kattakuten arbetar ju inte med avlivningshot. Trisst att jourhemmet uttalar sig felaktigt, men de kan också ha blivit felciterade.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Erika91
0

Bra artikel! Förrutom det där "Inom en snar framtid måste katterna hitta ett permanent hem och några är redan "tingade". Om ingen vill ta emot de övriga måste de i värsta fall avlivas"
Bra att tidningarna tar upp sånt här!

#2 Men då kan de väl ändå inte låta de katterna avlivas om hem inte hittas?

storAnnette
0

NEJ det är förstås reportern som skriver om avlivning,inte Kattakuten!

Erika91
0

#4 Så kattakuten kommer alltså inte tillåta att de kattungarna avlivas?

Alexej
0

Tråkigt det här med avlivning och att en 11-årig kräver att katterna ska vara utekatter. Då minskas chansen att nya hem anmälar sitt intresse.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Cammo
0

Tyvärr styr man inte över vad en reporter skriver :( Naturligtvis är inte kattungarna avlivningshotade! Det är  en typisk mediakonstruktion. Ett missriktat försök att få lite dramatik i artikeln troligtvis!

Det går finemang med bokningarna av ungarna, dom utvecklas fantastiskt bra och vi ser ljust på deras framtid!

Vi ser nu fram emot att våra annonser ger oss kontakt med ännu fler goda hem, naturligtvis är vi väldigt noga med var kattungarna kommer att bo i framtiden. Vi skriver kontrakt med nya ägarna och kommer att följa upp varje unge!

Kattmammorna är också i behov av nya hem så småningom men ska kastreras först. Det är mycket trevliga katter som anpassar sig väldigt bra i sina nya miljöer!

…och så till sist, det finns som bekant olika åsikter om ute/innekatt. Inom Föreningen Kattakuten resonerar vi alltid med blivande kattägare om för och nackdelar, om hur deras miljö ser ut, vilka förutsättningar som just dom har i sitt boende. Vi har hittills kommit fram till bra lösningar för de kattungar som bokats.

Cammo

evangeline
0

#5 mfl…

Himmel, nej! Aldrig i livet att vi skulle avliva kattungarna bara för att de inte blivit tingade. Och inte heller skulle vi låta ett barn styra och bestämma över kattungarna. Jag blir riktigt ilsk när såna felaktigheter och antydningar kommer med i artiklar.

Vi är mycket noggranna när vi kontrollerar våra kattspekulanter och utevistelse tillåts bara där det verkligen är lämpligt och det diskuteras nogsamt innan. Själv tycker jag att näst intill all utemiljö är farlig miljö…

För övrigt tycker jag mycket bra blev sagt och jag hoppas vi får fler stödhem på kuppen.

Till helgen kommer vi med i NSD city-bilagan och på webben. Ska bli intressant att läsa hur den intervjun blev.

Lena
0

#7 & #8 Förstod att det var det gamla vanlig fenomenet med felciteringar etc som drabbat artikeln. Det där händer tyvärr allt som oftast. Men då jag vet vilken policy ni har i Kattakuten förstod jag att det inte var något som ni själva sagt.

Kattungarna ser superfina ut. Kul att höra att det går så bra med bokningarna. Hoppas också att fler jourhem anmäler sig efter att de läst artikeln. Ni gör ett superbra jobb däruppe i Norr. :)

//Lena

evangeline
0

Tack Lena! Det känns lite motvindigt emellan varven, men vi hoppas kunna hjälpa fler av de som står i kö just nu, om vi får in fler stödhem efter de här senaste artiklarna.

Erika91
0

Vilken tur att ni inte jobbar emd avlivning!! Fy skäms tidningarna!! Det ger ju ut fel information! :/