Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettannonsdiskussioner
Läst 382 ggr
[helenal]
0

Akut, två katter söker hem

Lena
0

Jag såg dessa jättegoa katter när jag analyserade annonserna på blocket i helgen. (Artikel ska komma inom kort om detta). Hoppas det löser sig för de båda killarna.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[helenal]
0

tycker den vita kattenvra jätte fräck tecknad!

Lena
0

#2 Ja den har en mycket ovanlig och charmig teckning. Fastnade också för den kissen. :)

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

JosephineF
0

Risken är att den är tillräckligt ovanlig i teckningen för att bli köpt av någon som bara tycker han är frän och sedan slutar bry sig.. Man kan verka OTROLIGT seriös vid köpet. Talar av erfarenhet då jag har en släkting som drar på sig än det ena än det andra djuret för att dom är så fina och speciella. Sedan är kastreringen inte lika viktig tex. Jag får tjata mig blodig i halsen kan jag säga innan det sker något på den fronten. Så jag hoppas denna kisse får flytta, med sin "bror" till en verklig djurvän..

Lena
0

#4 Håller fullständigt med dig. I just den här annonsen slumpas dessutom katterna bort för 100 kronor och det talas om att de är raskatter. Det kan finnas risker i sådant även om de som skrivit annonsen säkert vill katternas bästa.

Såg föresten ett annat exempel där någon sålde sina pensionerade avelskatter Maine Coone för 100 kronor. Det handlade om både hankatter och honkatter som alla var fertila. Det var också I Göteborg…..

//Lena

Hawknestgrove
0

Mailat henne nu. Jag skäms inför er, GBG är ju mitt område och jag har helt enkelt inte haft tid att kolla…..Har det inte varit saker i vägen hemma, så har det åskat så min datortid har varitganska knapp dessa sista veckor.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Alexej
0

Har varit en del på raskattersidor sista tiden. De har problen att sälja sina katter, framförallt när deär äldre. Norska skogkatten har många problem pga alla blandisar som säljes på blocket.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
0

Men himmel vilka vackra katter! O helt underbar teckning som den ena missen har…önskar av hela mitt hjärta att dom får komma till RÄTT hem, och tillsammans…personligen tyckte jag att annonsen verkade seriös..bara det att jag reagerade på det ringa priset…sen hoppas jag att nuvarande ägare håller regelbunden kontakt med köpare så att man inte gör ett  hastigt drag på grund av det ovanliga och intressanta utseendet…

Jenna-Gun
0

De kissarna var ju för härliga.

Den vita var så cool

Erika91
0

Jag ser ingen annons :/
Det står inget i inlägg 0 :/

Hawknestgrove
0

Det här var det gulliga svaret jag fick! Sånt blir man glad av!

Hej Gunilla,
som du säkert förstår så var min enda tanke med prisen i annonsen att hitta ett bra hem till mina fina missar. Jag ville liksom inte att tjäna pengar på dem – det kändes fel att "sälja en kompis" – men jag ser nu varför det kan ha motsatt effekt att ta för lite betalt. Jag förstår vad du menar och uppskattar att det finns människor som du som bryr sig om katter – så väl egna som andras och hemlösa. Jag tänkte helt enkelt inte på det sättet…naivt kanske, men jag har ingen vana med att sälja/köpa katter. Hursomhelst så har jag glädjen att berätta att grabbarna får fortsätta att bo hos en bekant till mig på hennes hästgård, så jag slipper oroa mig för att de ska hamna i fel händer. Skall plocka bort annonsen. Tack igen för att du bryr dig! Ha det gott och lycka till med site´n.
Mvh XXXXX, YYYY och ZZZZZZZ.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Erika91
0

#11 Vilket fint svar!! Det gör en glad att få såna svar! :)

Lena
0

#10 Vi får vara lite försiktiga med att publicera länkar till annonser direkt i inläggen. Det kan nämligen tolkas som brott mot PUL om det vill sig illa. Därför tog jag bort länken.

I fortsättningen lägger vi inte ut länkarna till annonsen som vi vill diskutera.. Istället kan vi beskriva annonsen med egna ord och dikutera den mer i allmänhet så att säga. Då hänger vi inte ut någon enskild person.

När det gäller goda råd till annonsören blir det en helt annan sak om vi som privatpersonern agerar och skickar ett mail till säljaren. Vill man ha hjälp med en annons kan man alltid PM.a någon mer här på sajten.

//Lena

Erika91
0

#13 Jag läste det i en annan tråd som du skrev; att man inte fick lägga ut annoser så här..

Lena
0

#13 Det kan blir diverse problem i de fall vi börjar kritisera annonsören.

Om vi lägger ut en annons i syfte att hjälpa katterna/kattägaren att hitta ett gott hem blir det annorlunda. Tex. när det är någon som har en annons om hittekatter. Men i de här fallen där jag fått kritiska PM från medlemmar har det rört sig om annonser med länk där vi varit upprörda över annonsens innehåll och kritiska mot annonsören. Där bör vi istället ta en allmän diskussion utan att hänga ut annonsören.

//Lena

Erika91
0

Ja jag förstår! Jag har inget emot det! :)