Ung katthona söker hem, Stockholmslän
Lilja är en utefödd ungkatt efter en hemlös hona.
Lilja har sedan senhösten 2012 bott i en kvinnas trädgård som hemlös. Kvinnan kontaktade mig och bad mig fånga in och hjälpa Lilja, eftersom hon tidigt i vår börjat visa intresse för hanar.
Hon är nu ca 7-8 månader gammal. Tack vare den dagliga kontakten mellan Lilja och kvinnan ute och kvinnans omsorg är Lilja mycket social, tillgiven, nyfiken och snäll.
Som hennes ägare får man i början tänka på att närma sig henne försiktigt, undvika höga och plötsliga ljud. Hon kommer behöva lugn och ro, en trygg tillvaro och mycket kärlek och närhet. Hon är lite försiktig och avvaktande mot främlingar till en början men kommer vänja sig snabbt.
Jag har kastrerat, chipmärkt och vaccinerat (2 ggr) Lilja.
Lilja bor sedan en tid tillbaka i ett jourhem.
Jag vill gärna att adoptionshemmet redan har en katt i lämplig ålder, så att Lilja ska kunna ha ett fint utbyte av en kattkompis, leka och busa ihop. Eller att adoptionshemmet samtidigt skaffar en katt till. Lilja behöver ha en kattkompis i hemmet.
Lilja är en mycket vacker rödbrun spräcklig långhårig hona.
Jag tar gärna emot en adoptionsgåva som motsvarar kostnaderna hos veterinären + registrering hos SKK. Det för att kunna hjälpa flera hemlösa katter. Adoptionspengen går oavkortat till nästa hemlösa katt på tur för att få vård, kastration m.m..
Liljas adoptionspeng är 1630 kr (kastration 850 kr, 2 vaccin 400 kr, chip 250 kr, registrering hos SKK 130 kr).
Om intresse finns maila till mig på info@luffarkatten.se
Facebook: Luffarkatten
Hemsida: www.luffarkatten.se
Mvh Ina.
Vackra katthonan Lilja söker efter ett eget kärleksfull hem, ett hem hon aldrig har haft. Mycket kelig, Lilja är som ett plåster på jourmatte.
kan du tänka dig adoptera lilla Lilja?
Mvh Ina.
Lyckligt slut för fd hemlösa utefödda Lilja!
Det ser ut som att Liljas jourmatte Titti kärade ner sig i sin jourkisse så gosetjejen Lilja får stanna kvar där!
Jag är så otroligt glad! Det är inte helt lätt att som privatperson hitta vare sig bra jourhem eller adoptionshem till hemlösa katter.
Mvh Ina
Luffarkatten
www.luffarkatten.se