Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1056 ggr
johnnys girl
0

Har öppnat barnkammare

I går var jag på Bagarmossens Djursjukhus och hämtade de här små sötnosarna som någon lämnat i ett Grovsoprum. De var ganska medtagna vid upphittandet, men nu börjar de pigga på sig. Vad vi tycker om folk som sätter ut kattungar i soprum lämpar sig inte i skrift, så det tänker jag inte berätta här.

Vi försökte introducera dem små raringarna för en extramamma, men det gick inget vidare, så nu är det nattvak,nappning och doften av sur mjölk för hela slanten några dygn framöver, sedan hoppas jag att vi kan hitta en annan lösning för dem.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

AnneN
0

Vilka sötisar, hoppas verkligen att allt går bra med dom

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Lena
0

Men kära nån då! Hur kan folk? Bäbisarna är helt underbara. Önskar dem alla lycka i världen och först och främst en adoptivmamma.

För den som satte katterna i soprummet så finns det ju något som heter karma…..

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

JosephineF
0

Men fy.. Stackars söta.. Ja, karma var det ja.. Suck.. Lyckliga små som fått en andra chans!

vanessa
0

Vilka gosbollar som blivit räddade. Att folk inte lär sig. Polisanmäler ni? För någon i området måste ha en okastrerad honkatt som saknar sina ungar. Usch, stackars henne också. Som kommer att fortsätta föda och ungarna dödas. Blir så ledsen. Men de hade tur och kommer att få ett underbart liv nu med er hjälp. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Hawknestgrove
0

Hur kan man??????Gråter

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

miranda1
0

Som du säger Johnnys girl: Vad vi tycker om folk som sätter ut kattungar i soprum lämpar sig inte i skrift.

Skulle inte förvåna mig om ägaren till honkatten har gjort sig av med hennes barn på samma sätt förut….. GråterSkrikandes

Sidentass
0

Massor med guldtassar till dej Johnnys girl som tagit dej an de små…åhhh..dom är bara så ljuuuuvliga dom små liven..kan riktigt känna den goa doften ända hit efter tuttningen..förstår vad du har att stå i…minns när vi fick flaskmata ett par igelkottungar som förlorat sin mamma….i ett senare skede hade vi riktigt små kattungar att flaskmata..då deras mamma råkat illa ut…katter som man föder upp på detta vis..brukar bli sååå tillgivna människor…därmed inte sagt att det förstås är det bästa för dem att växa upp med sin mamma..

Sen har jag diverse metoder här i mitt stilla sinne som jag önskar de dräggel som placera levande djur i soprummet…onödigt att ta det här..tror nog att vi är många som känner samma slags vrede, frustration, förrvivlan och ilska över sådana missfoster…

Önskar dej all lycka i fortsättningen med dom små guldklimparna..tack för att du finns för dom!!

Jenna-Gun
0

Man kan inte fatta hur folk bär sej åt. fy F*n.

linasvovvar
0

(/+0e098t09we84 fy vad jag blir ledsen när jag ser detta, har tyvärr börjat inse att det finns alldeles för mycket folk som inte skulle skaffat djur från början

marieborg
0

Vilka små sötnosar!

Lycka till med dem! Toppen att du kan ställa upp!

Alexej
0

Skönt att de har varandra!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

johnnys girl
0

Ja det är fruktansvärt hur folk beter sig. Händelsen är polisanmäld. Känns som ett slag i luften, men de blir åtminstone en siffra i statistiken 

Det är bra att de har varandra, för mina kissar är tydligen inget att hålla i tassen när åskan går. Gänget här hemma är övertygade om att de "äckliga råttorna " matte tagit hem är livsfarliga. Skrattande

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

marieborg
0

#12 fattar inte att de ska vara så läskigt med småttingar!!!

Den enda katt vår Billy fräste och morrade åt var en pytteliten kattunge på ca 4-5 veckor!!! Alla andra gillade han!

karins
0

Fy hur kan man göra så, något samvete kan dom inte ha och ingen empati heller. Jag blir så 

Kram till dig för att du ställer upp!!!

MariannE11
0

vad bra att ni hittat varandra… och att ni finns för varandra… lycka till!

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

anebit
0

Medusa Säger som ni andra det man tänker och känner kan man inte skriva p.g.a. censur, men det går att visa med en bild..
Underbart att du tog hem dem så att dom får en andra chans här i livet.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

evamojje
0

Fy 17 vad förbannad jag blir, men jag säger som Lena det finns något som heter karma så What goes around comes around.

Så inga kissar som vågar ta hand om dom små liven *s* nej det e klart dom e ju så "otäcka" *s*

Och som vanligt så e du en klippa som tar hand om dom små liven *L*

Mojje och Busan gör vågen ;-)

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.