Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 655 ggr
IngelaS
0

Behöver hon sällskap? del 2

För ett tag sedan skrev jag om min hittekatt Mollie som jag trodde behöver sällskap (hittar inte inlägget tyvärr, därför startar jag en ny tråd)

Jag hade bestämt mig för att skaffa en katt till i början på september eftersom vi reser bort i slutet på Augusti.

Nåväl, ödet ville annorlunda för idag kom min son och hans kompis hem med andan i halsen och hade hittat en undernärd liten krake till katt. Jag följde med ut och letade efter katten och vi hittade den till slut, full med taggbuskegrenar, tovor och bra undernärd.

Vi har tagit in katten och de verkar acceptera varandra, i morgon bär det av till veterinär för att kolla kön, ålder, hälsa m.m

Hoppas ingen saknar katten bara, för vi gillar den redan och har döpt den till Trollis Glad

(ska kolla annonser & lappar i affären för säkerhets skull)

Mvh Ingela

JosephineF
0

Oj, det blev till att katten hittade er! =) Hoppas den är frisk och kry nu bara så allt går bra..

IngelaS
0

öronskabb såg jag att den hade och en massa tovor som nog måste rakas bort. skulle tippa ålder på 6 mån. till 2 år, jättesvårt att bedöma på en långhårskatt tycker jag.

Den verkar ok annars förutom att den är mager som en skrika och väldigt trött..men inte så konstigt kanske om den gått ute ett tag, vi får se vad veterinären säger i morgon *håller tummarna* :)

MariannE11
0

tänk vad ödet spelar in ibland…toppen att kissen fick kontakt med din son….lycka till!

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

IngelaS
0

Ja, visst är det konstigt?

Passar ju egentligen ganska bra för då kan katterna ha sällskap av varandra när vi reser bort. Burarna är jättestora på fiahemmet och dom får en egen uteplats också att rumstera på :)

Nu är det lite morrningar från Mollies sida men det är inte så farligt och Trollis han bryr sig inte, han knallar omkring som om det regnar :)

Känner på mig att detta blir jättebra Glad

JosephineF
0

Har du inga foton på dom Ingela? =)

IngelaS
0

Nä, jag ska kolla om jag hittar några batterier till kameran annars köper jag i morgon så får ni se :)

IngelaS
0

Jag hittade batterier till kameran, såhär kommer några bilder på trollis :)

JosephineF
0

Oj! Du överdrev inte när du sa att han var långhårig! Hoppas nu att ingen saknar honom så du inte blir av med din nya guldklimp =) Trodde inte jag skulle säga att jag hoppades en katt vore icke saknad.. =/ Men en sån här gång så får han det nog bättre hos dig i vilket fall eftersom han lyckats försvinna.. Blir han innekatt nu då?

Tack för bilderna =) Har du inte på Mollie också? *tjatig*

IngelaS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, han blir innekatt med balkong. Hoppas också att ingen gör anspråk på Trollis. Fast jag har inte sett några lappar i området, heller ingen annons i lokaltidningen så kanske har vi tur :)

Här kommer vår första hittekatt Mollie (sötaste, sötaste lilla pussgurkan) Glad

JosephineF
0

Men gud vad fin hon är! =) Kalaspingla! Det blir två hårtroll för dig =)

IngelaS
0

Ja, visst är hon fin? hon hade suttit 3 mån. på fiahemmet när vi hämtade henne, ingen annan ville ha henne, fattar inte varför, hon är ju så söt och snäll.

Håret ja, det är ju det minst roliga - överallt minst sagt men man vänjer sig väl :)

IngelaS
0

Var hos veterinären och katten hade en öronmärkning som jag missat pga skabben.

Ägaren ville ha tillbaka katten, han bor här i området.

Katten är en hona på 4 år och hade varit ute några dagar…..alltså jag tycker att katten är vanvårdad. Den var full med kockor och tovor, hade öronskabb och så mager att man kunde ta tag i ryggraden.

Men vi fick lämna katten hos veterinären, djurvårdaren tyckte inte det var så farligt, fast före samtalet till ägaren sa hon att om katten bara varit saknad typ två dagar så kunde man överväga en polisanmälan…känns ledsamt, vad gör man?

JosephineF
0

Nej men usch vad tråkigt.. Jag tycker nog du ska anmäla till Miljökontoret så dom får skicka en djurskyddsinspektör iaf. Det låter ju inte som att hon har det helt bra hemma.. =/

IngelaS
0

#13 ringde men fick inte tag i någon (semester), ska prova igen på måndag.

Känns ledsamt det här Gråter

JosephineF
0

Jag förstår det.. Det är inte lätt detta.. Bra att du spinner vidare på det, det är hon värd, lilltjejen.. =/ Och kram på dig också!

Hawknestgrove
0

Usch, så otrevligt……Tycker att du borde göra en anmälan om vanvård av djur.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

martdat
0

Har ägarna hämtat kissen?, hur verkade de i såfall?Trist för dig som ville behålla henne , men i morgon är det ju måndag, hoppas någon svara när du ringer,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

evamojje
0

Va trist … Har varit med om en liknande situation. oxå med en långhårig katt som dessutom hade infektion i munnen så jag fick låta veterinären ta bort 3 tänder. med vaccination, tandvård, rakning av all päls ( då hon var tovig och full med löss) samt ögoninfektion och medicin så vart det strax över 2000 kr. Veterinären var mycket upprörd över skicket som katten var i. Och jag lämnade över katten till honom som sedan lämnade den till ägaren med en riktig utskällning på köpet jag fick äran att vara med så att personen i fråga visste vem jag var och fick hålla sig i skinnet då hon bodde i mitt grannhus. Det värsta av allt var att hon hade endast varit borta från sin ägare i ett dygn men i det skick hon var så kunde man tro att det handlade om veckor. Jag höll koll så länge jag bodde där men nu vet jag inte men förhoppningsvis så lärde hon sig en läxa.

Ps.. Måste bara säga att eran egen katt Mollie e ursöt Skrattande

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

martdat
0

#18, Fick du tillbaka pengarna från ägaren? det vore ju det minsta man kan göra om någon tagit hand om sin katt, låter inte som om de skulle ha katt alls för den delen,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

IngelaS
0

Jag behövde inte betala veterinären och jag gick utan att träffa ägaren, tog däremot telnr, så jag vet var dom bor.

Såg katten idag igen men hon satt strax utanför deras hus. Dom hade klippt bort alla tovor så hon såg mycket fräschare ut nu, fortfarande mager dock.

Ingen mening med att ringa och anmäla nu, finns inte tillräckligt att ta på för att det ska hända något.

Men ser jag katten i mina krokar igen så tar jag in henne och då blir det inte veterinären utan fiahemmet som jag lämnar in henne på.

Jag har pratat med fiahemmet så det kommer att göras en ordentlig undersökning på katten då, så får vi se vad utslaget blir.

Alexej
0

BRA! Skrikandes

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
0

Men åh så ledsamt att det var på det viset…misse hade med all säkerhet fått ett toppenhem hos dej o din andra vackra katt..toppen att du varit i kontakt med Fiahemmet!

evamojje
0

#19 jag fick pengarna hon kunde ju inte gärna neka när jag stod brevid veterinären *L*

#20 det e bra håll koll på dom så att dom märker att du gör det oxå förhoppningsvis så har dom lärt sig något.

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.