lära sig mer om katter
Nu har jag äntligen tagit tag i att lära mig mer om katter. Jag lär mig nya saker varje dag men nu ska jag värkligen gå in för det.
Allting (eller nästan allting) som jag kommer över kommer jag att samla på en hemsida som jag håller på att bygga upp.
Det kommer att stå mycket om mina egna kissar (självklart)
Men andra saker som jag ska skriva om är
Sjukdommar hos katt
Innekatter
Utekatter
Katthem
Jourkatter
Omplaseringskatter
Raskatter
Huskatt
Hemlösa katte
Skygga katter
Kolonier
Att få hem en ny katt
Kattungar
Skötsel
Försäkring
Bortsprungen
Min tanke är att jag ska lägga in tips och annat vad man kan göra om detta eller detta händer. Hur ska man hantera att katten springer bort eller att man får hem en skygg katt?
Tanken är att samla allting på ett ställe samtidigt som jag lär mig mer och mer.
har ni några "artiklar" eller texter, tips, dikter, bilder vad som helst som kan användas och vara till hjälp för andra människor och mig så är ni välkommna att maila dom till mig
lottattol@bredband.net
Märkt mailet med "katthjälp"
Har ni även tips om fler saker som är viktiga att skriva om eller annat som gör det lättare att bygga en hemsida eller helt enkelt ideer är ni välkommna att skriva.
Vill ni att jag ska länka till eran hemsida så skriv in det här och skicka med en banner.
Tack på förhand
Lotta

Nej vad roligt att du ska göra en hemsida!
När den kommer fram så vill jag genast ha adressen dit, glöm inte det! :)
Det ska bli spännande att se hur den kommer att se ut, jag tror att den kommer vara toppen! Det är ju jättebra det du har planerat!! :D
Tips? Hm, det får jag tänka på :D
Jo det är ett stort projekt men jag vill lära mig :D istället för att samla allting uppe i mitt huvud så är det lättare att skriva upp och då är det bra om andra får ta del av det :)
Spännande! =)

#2 Absolut! Man lär sig mer av att skriva, eller i alla fall jag!
Men du kanske ska ta upp katternas status och vad man ska göra åt det. Ta också upp sommarkatter om du vill :)
Om katthemmens stora tryck (det kanske du redan har tänkt att ta med:) )
Sedan kan du ju ha länkar till katthem och djurskyddet?
Jag vill också göra ett sånt här projekt!! Men fatta så dumt det skulle se ut om jag gjorde det! :)

Ideér Jossan! :)
#4 nej klart att det inte skulle se dumt ut! Alla är vi nybörjare i början :D

Vilken utmärkt ide, Rulda:-)) Kommer säkert att bli en kanonsida!
Och varningar för DV Borås och Göteborg i fet skrift!!!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#7 jag hoppas det! Men det är ett väldigt jobb. Vissa saker som jag har bestämt mig för att skriva vet jag ingenting om. Så det blir till att gå till bibblan m.m
Första rasen jag ska skriva om är i alla fall Cornish Rex har varit inne på iFokus sidan och tittat runt och även hittat människor som vill hjälpa mig. En stor blomma till alla dom!
Jag har varit rätt mycket på Norsk Skokatt senaste tiden. Vill du skriva om NS-katter, tycker jag att Zygots skriver bra saker. Fast det finns så klart flera!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#10 tack för tipset :D´ska försöka inrikta mig på en ras i taget.. skulle inte se så bra ut om jag blandade ihop raserna
"norsk skogkatt har kort och ibland krullig päls…." :P
och ofta 5 ben..