Förslag på kattnamn
På Katthemmet Kompis blogg efterlyser vi förslag på namn till kattungar samt vuxna katter, som kommer till hemmet utan namn. Kanske sitter du inne med bra namn… Gå gärna in på vår blogg och kommentera! /Engla 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Jag har massor med fina namn, ska skriva in dem! :D

Gör det, ibland blir det idétorka, även när det gäller kattnamn. 

Japp, håller redan på. Hoppas ni gillar namnen, förresten. 
Här ger vi katterna namn efter personer i olika operor. Tristan och Ohtello har fått sina namn från Operans värld. :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Någon med förslag?
Jag startade en parallell tråd med varför vi döpt våra katter till det dom heter. Kika där efter förslag när det droppat in några =)

Jag tycker att Synd & Skam vore lite kul om det är två katter… och då ska ju Synd va helt svart… svart som synden… =P Jag vet inte vad skamlighet har för färg(??) hmm, den kanske är svart också…?
Annars kan kanske Mums-mums va gulligt (hoppas jag inte blir utbuad nu =P ), eller Jum-jum… och Miramis, som ju funkar för alla kön. =P

Jag kanske inte skulle ha skrivit dom här…?
Många bra namn på "Låt oss räkna våra katter" tråden. Hitills 166 namn…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Grekiska gudasagan har ju en uppsjö med vackra namn….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....