AKUT! Två vuxna katter får inte komma in
Hej!
KKS kontaktades måndagen den 6/8 om att en man i Karlskrona blivit knivmördad. Hemma i mannens lägenhet fanns en långhårig samt en korthårig vuxen katt, en kattunge samt en hund. Hunden hämtades av en anhörig. KKS tog under eftermiddagen hand om kattungen som nu är placerad i stödhem på Trummenäs utanför Karlskrona (två andra kattungar från kullen hade redan flyttat till nya hem).
De vuxna katter som är kvar har tidigare varit vana att gå in och ut som de själva velat, men nu är lägenheten tillbommad, så katterna har ingenstans att ta vägen och springer vind för våg. Katterna matas dock så länge av en KKS-aktiv, som bor i en angränsande lägenhet, men de måste snarast komma till stödhem där de får just tillgång till inne/utevistelse. Katterna får ju inte komma in i sin bostad! I nytt hem måste de dock hållas inomhus ett tag, så att de vänjer sig vid det nya hemmet och inte springer vilse.
Den ena sköldpaddsfärgade katten är kastrerad medan den svartvita, som är mamma till den intagna ungen, inom kort kommer att kastreras av KKS. Hon måste då direkt kunna komma till stödhem för läkning.
Kan du snarast hjälpa dessa katter, kontakta Lisbeth på 073-83 11 897; lisbeth@kks.nu
Mvh
Morgan/KKS

Får jag putta upp? /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Puttar också upp detta mycket angelägna ärende och hoppas någon kan hjälpa till.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Samma här puttar upp för katternas skull
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#1 Vissk ska man putta upp, var inte så menat. Du vet nog hur diskussioner fungera (eller rättare sagt de inte brukar fungerar) på det andra forumet.
Putt.
Puttar upp

Puttar upp tråden samt uppdaterat texten. Har även bild på en av katterna men tyvärr strejar överföringen till datorn just nu .
Kan du inte få det in i tidningen, folk brukar höra av sig i nödsituationer?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Nej, jag menade att ni söker nya hem till de stora!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#9 Har kontaktat men vet inte ännu, hoppas dock.

Nu är den 22-åriga misstänkte gärningsmannen gripen. De två katterna behöver dock fortfarande stödhem/permanenta hem.

men jisses vilken otäck historia!!! Eftersom jag bor ända bort i Linköping kan jag inte annat än att hålla tummarna och försöka översända positiv energi..usch..vad världen är otäck ibland..

Puttar upp för katternas överlevnad.

Ja otäckt! Min äldste sons ena kompis bor i lägenheten under, där detta hände. Visste inte att det var katter där oxå. Hoppas ni hittar stödhem till dessa katter. Håller tummarna här!

Jag skulle mer än gärna ta emot dem om jag bara fick, men tyvärr så är mamma ganska bestämd på den punkten att jag inte får ha en katt.

#14 nämen usch så otäckt…så liten världen är änd娅.

Someone?
Puttar upp…
Jag kan tyvärr inte tar fler katter!

Nej vilken hemsk historia. Jag kan inget annat än att hålla tummarna för dessa två katter!
Ja det kan man kalla tragiskt. Nu gäller det att rädda katterna också.
Är det de två vuxna som behöver hem? Vad är de för kön?
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hur går det? Har de fått tillfärlligt/permament hem än?

#20 Ja två vuxna, är honor
#21, inte löst, aktiv matar.

Vad tråkigt :/