AKUT varit på kattjakt!NU bilder!
jo,de e sant..jag har pjuh..efter 3 timmar lyckats fånga in en kattmamma med 6 3veckorsbäbisar i ett farligt område i ronneby.d e låg under plankor under en grillplats och det gick knappt att komma åt dom! men efter 3 timmar var alla 6 inne. kattmamman åt mat sålänge. hon är bara skinn o ben, med en supermage. mask i mängder antar jag:(
mitt ute i skogen, vid en mkt populär grillplats…där ungdomar och alkoholister super sig fulla och grillar nu på sommaren..att familjen bara överlevt änsålänge alltså!
rapporterar mer imorgon när jag sovit..gäsp..godnatt!

Naquita du är guld värd!!!! 
4 små pojkar o 2 söta små flickor..mellan 3-4 veckor om jag ska gå efter vikterna, flicorna väger 300g o pojkarna mellan 4-500. så snart 4 veckor.håller på att föra över bilder nu, så ni får se en glimt av hur de bodde ikväll, imorgon ska jag fota dom inne i deras rum. vill inte störa dom nu ikväll!
de söker AKUT stödhem!!
Man blir varm om hjärtat över att det finns så goda människor som du. DU är värd all vikt i guld.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Hålet där mamman tait sig in. inte en aning om hon fött ungarna ute eller om någon dumpat dom där. kattungarna är hanterbara, fräser inte åt dom. är mer nyfikna och jag får både bära, gosa och klappa dom utan att de protesterar=/ Mamma katt är mkt mager, hennes ryggkotor sticker ut. Hon har bärt halksband, hon har sån där rand som katter får när de burit halsband väldigt länge.
Först trodde vi mamman stuckit med ungarna. i hela 20 minuter såg vi ingen katt, vi lyste o letade. inte ett enda ljud..förrän jag hällde ut burkmaten i hålet, vi tänkte precis ge upp efter att ha rannsakat området och jag skulle hälla ut mat o komma tillbaka imorgon. när jag håller på med burkmaten kryper mamma katt fram och börjar äta. sedan hör vi ungarna. de kommer dock inte fram, utan vi får gräva fram dom..*pjuh* men ja, sagan slutade lyckligt:D

Du är bäst!! Tack gode gud för såna som dej!
siata ungen kvar, som VÄGRADE komma fram. jag grävde, hukade, försökte..jag har såå ont i ryggen nu och har skrubbsår på knäna..*Skratt*
WOHO, sista ute..ifs fångades hon med svansen men vad gör det , vi FICK henne till slut. Min underbara kusin och min styvfar hjälpte mig, trots att min kusin skulle jobba inatt!

Fina bilder på fina katter.Skönt att ni fick in dem!
Jag har sagt det förut och jag säger det igen! Du gör ett fantastiskt jobb Naquita! Vilken söt kattfamilj. Undar vad den lilla kattmamman har för historia att berätta om sitt förflutna?
Applåder, rosor och en guldmedalj!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
det finns så många fler som gör det här jobbet så bra också, jag rycker bara ut om jag kan och som om ödet hade spelat in hade jag och min lillebror bärt ner alla förrådsgrejer som stod i garderoben ner till mitt nya förråd under dagen så det stod nästan tomt!
Suttit därinne o kelat med dom en stund nu..ungarna har blrjat fräsa, ena kattungen verkar lite hängig jag får hålla ett öga på honom. mamma katt vill bara kela o buffa på mig, och verkar glad över att få komma in.
Idag ska jag kolla runt på försvunnensidor o se om mamma katt finns med, men hon är så mager så jag tror hon varit hemlös ett bra tag tyvärr:(
En utav tjejerna..den sötaste tycker jag..*kär* mkt ovanlig varm ton i sitt bruntigrerade, hon ser nästan blålila ut;)
Grabb nummer ett, utan vitt i ansiktet.

Hane nr 2, med vit bläs och mkt vitt.

åh vilken trevlig läsning =) skitbra gjort av dig!! bra med bilderna, så man kan följa med i händelseförloppet… dom är ju otroligt söta katterna! hoppas det går bra för dom! =/
Blåvita honan….så sööt..skulle ni kunna motstå henne? hon är tuffast av alla, byfiken och vill lukta på mig hela tiden:)

Oj, nu kom det fler bilder innan mitt svar hann komma ut.. =P Brabra, jag gillar bilder ;) Dom är verkligen himla söta!

22: hihi, vilket gulligt ansikte =)
#23 ja, jag försöker ladda upp bilder på varje kattunge..*s* tar sin lilal tid. visst är det en underbar solskenshistoria:) nu behöver de bara ett stödhem akut med, de kan endast vara kvar här till på torsdag!
Sniff sniff, vem är du?
Hankattunge nr 3. mörkt bruntigrerad, lite vitt på magen

Sist ut, hane nr 4. liiten bläs i ansiktet, ljust tigrerad.
Båda flickorna + hanen utan vitt i ansiktet.. jag dör av sötchock!

Vi tycker också att de är jättesöta, och att ni gjort ett fantastiskt jobb!!
Nästan hela familjen tittar upp:)
Miljoner rosor till dig igen, Naquita! Skönt att du finns!
/Pelusa

Så roligt att få se alla bilder! Dom är så söta allihopa
Du är en klippa Naquita!

Jättefina bilder! Du gör ett fantastikt jobb Naquita!
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Naquita du är bara så underbar.
kan vi klona dej. det behövs många som du.
Fast här inne är det ju många som hjälper kissar i nöd.
Rosor tilll dej.
Underbara foton på underbara kissar.
Kram Jenna
Massor av rosor till dig och vilken förvandling för kissarna. Verkligen från koja till slott och bilden med mamman med sina ungar i korgen sååå sött. Håller tummarna för att du hittar ett stödhem till dem.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Toksöta!!!

helt underbara kattungar och stort beröm till dig för att du räddat dem…
kram/ Ladykatt

Så söta de är allihop 
Du gör ett jättebra jobb som fångar in katter! Rosor i massor till dig!! 

aaaah så söta bilder! jag får sötchock bara av att titta på dom, så jag kan tänka mig vilket trauma du går igenom när du har de söta små hos dig! =P

Har det ordnat sig med stödhem åt din lilla kattfamiljen?
#40 nej, de har inget stödhem ännu:(

#41 Ok, ska ta ett snack med sambon. Han måste övertalas först. Om ingen annan hör av sig angående stödhem så skulle jag vilja ställa upp. Dock har jag ganska fullt hemma. Ska prata med min envisa sambo först som sagt..
Sen vill jag ännu en gång tacka dej för allt du gör. Det är beundransvärt!
#42 åh, du är en ängel isf. hoppas hoppas din sambo ställer upp. katterna är friska, jag har grundligt undersökt både mamma och ungar. de avmaskas idag, ingen öronskabb, ingen ohyra i pälsen. mamman har gått på lådan duktig änsålänge.
Visa honom gärna den här tråden så han förstår hur situationen ser ut.
*håller tummarna*
#42 vart bor du förresten?

Absolut, det kommer jag göra. Vi finns i Småland. Skickar ett PM till dej. :)
När jag blir vuxen tänker jag också rädda katter! Och jag ska se till att dom är friska och så ska jag använda mycket pengar på dom! 
1000393435334 rosor till dig Naquita!

#46 Fint skrivet av dej. :)
:) Men vad kan jag göra för att rädda katter nu? (jag är bara 11 år)
#48 du kan informera andra om hur situatiuonen i sverige ser ut, hjälpa till på olika katthem. Finns inte så mkt ett barn kan göra tyvärr, det beror på hur djurälskande dina föräldrar är. OM dina föräldrar går med på det hade ni kunnat vara stödhem, eller sponsra något katthem med en viss summa varje månad osv.
:( Tyvärr är inte mina föräldrar VÂLDIGT glad i katter tror jag, så vi kan nog inte ha mer änn en katt :( Och det kanske jag ska få snart! :D MEn jag kan berätta för andra om hur situationen i Sverige är med hemlösa katter (?) eler hur jag ska säga, var det så du menade Naquita? Jag är väldigt dålig på det.. Jag vet aldrig hur jag ska säga/skriva det.. :(
#50 ju äldre du blir desto mer lär du dig. det du kan göra nu är att läsa på, hänga på olika forum och så den dagen dui flyttar hemifrån kommer du vara mogen nog att ta ansvar för hittekatter och hjälpa dom på traven!
nu ska ja in o gosa bääbisarna:P
:(……
*puttar*

Vad duktig du är och katterna är jättegulliga!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Linsenhejhej, det är ju jättebra om du kan hjälpa till genom att informera folk omkring dig. Särskilt iom att du är så pass ung kan du ju påverka dina jämnåriga så att de får en bra attityd redan nu, innan de blir äldre och mer rigida i sina uppfattningar om rätt och fel. Sedan kan du också sätta upp lappar där du bor (tror att det finns färdigskrivna du kan ta någonstans här, gör det?), maila folk som annonserar osv Det finns en tråd med lite tips vad man kan göra. Ska leta upp den och putta lite åt dig :)

Hej!
Redigerar ursprungligt inlägg.
Tänkt efter angående att ta hem mamman med de 6 kattungarna till mig men känner att det hade blivit för mycket med att ha 13 katter här hemma, hade blivit 7 vuxna samt 6 ungar vilket är alldeles för mycket. Vi får lösa det på annat sätt t o m torsdag kväll.
Morgan

Hoppas det löser sig nu! och att någon annan kan ta dom.
Modell-flickan. har du pratat med din sambo ännu?*hoppas*

Har haft datapaus i ett par dagar. Så jag har missat detta bkand annat. Vilket knonjobb du och de andra gör. Vilken söt familj. Gosbollar. Tack för att du finns. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
kattfamiljen har forfarande inget stödhem:(

Projekt övertalning pågår…

#63 De har redan flyttat.

Vilken tur att det ordna sig! Morgan vart har de flyttat?

#65 Vet inte men för att få info maila lisbeth@kks.nu. eller avvakta till Naquita kommer tillbaka från Göteborg.

Okej :)
Jag väntar tills Naguita kommer hem :)
Men huvudsaken är ju att de fått ett stödhem :)
Naquita, du är underbart!!!!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
ja,de har flyttat till ett stödhem i Småland som tydligen tar emot akuta ärenden. Lisbeth visste vilka de var. han hämtade dom tio minuter innan jag åkte till göteborg..stressigt värre men det ordnade sig iaf:)
Kanonbra! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Guud, vilka sötnosar! Guld att du fick tag i dem och lät de komma in :) Specellt bilden på #14 var ju helt underbar ;D
Vilken fantastisk läsning .Jag håller tummar och allt för att det ska gå bra för alla kissarna i deras framtida liv.Måste finnas en mening med att dom ska få det bra !!!! Vilken duktig rädderska. Massor av eloger till dig!!!!!!!!
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

Vilka söta katter!