Första Lännakatten var öronmärkt
Ja då var första katten inne och det visar sig vara en kastrerad och öronmärkt kille som kommer från Haninge. Dessvärre är inte uppgifterna tillgängliga på nätet så han får vänta tills på måndag innan han får komma hem igen. Just nu ligger han på rygg i min mans knä och dregglar och har det jätte mysigt.
Är det någon som känner till om någon som har blivit av med en grå kille i Haninge?
Lisa

Vad underbart! Nu får vi se om han är registrerad. Annars blir det väl upp med lappar och polisanmälning i vanlig ordning. Vad ni är duktiga. Kanske fler är ägda så att säga. Kram till dig. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Jo han är registrerad och heter Goa men jag kommer inte åt ägaren förens på måndag. Just nu sitter han i "rummet" och gråter för att jag lämnade honom, Zelda springer runt alldeles förstörd och undrar vem som gråter.
Ja jag hoppas att alla är tama men sådan tur har jag nog inte
Lisa
oh hoppas att det är en bra ägare som vill ha tillbaka kissen :)
Det var ju bra att en kisse har hem i alla fall och nu tack vare er kan hitta hem igen. :) Bra jobbat som alltid! En stor eloge och varma applåder.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
va söt han är :) en riktigt mammig katt med andra ord? hihi va sött
Vilken sötnos!!! Toppen att ni tagit hand om honom

Man hoppas innerligt att ägaren vill ha tillbaka honom för man kan ju undra hur han har lyckats hamna så pass långt borta när han är kastrerad. Håller tummarna för att det blir en solskenshistoria.

Han påminner om Micki.Han är också väldigt mån om att få uppmärksamhet.När man kommer hem pratar han mycket,synd om mig synd om mig har det varit…och idag fick jag klappa honom på magen!
Oj va kul hoppas ni får tag på ägaren, berätta sedan hur det går för jag är nyfiken :-)

Vilken tur att han var id-märkt och jag hoppas att ägaren vill ha honom tillbaka, han var ju dundersöt 

men eftersom ägaren har idmärkt och kastrerat honom så borde ju ägaren bry sig om honom och vilja ha honom tillbaka..
Om någon timme är Goa på väg hem till matte. Han försvann från kattvakten i Januari när de var på semester och de var helt övertygad om att han inte hade överlevt, men katter är sega de vet vi.
Underbart med lyckliga slut.
Lisa

#13 New vilken tur att det ordnade sig för Goa :)

Wow, vad underbart. Snacka om solsken som värmer en massa. Kram på dig som hjälper kissarna. /Vanessa

Sol, Sol, Sol…äntligen i detta grå-dassiga väder!
Vilken solskenshistoria!
Hälsningar Efvis
Tyvärr gick solen i moln, de var inte intresserade av honom så han fick följa med hem igen. Just nu ligger han i mitt knä och spinner och mjölktrampar i luften.
Det var deras dotter som hade skaffat katten utan deras tillstånd och lika snabbt tappat intresset så när hon flyttade hemmifrån fick han bo kvar. Nu hade de renoverat lägenheten och ville inte att han skulle bo där och förstöra??!!!?? Dotterns pappa kunde tänka sig att ta katten men innan han försvann så hade det pratats om avlivning för att ingen var intresserad av katten.
Jag ha…r människor ibland.
Så är det någon som är intresserad av en underbar kastrerad hankatt som helst vill ligga i knät eller på bröstet och gosa hela tiden så behöver han ett nytt hem.
Ledsen Lisa
… förstår inte vad vi ska me människor till :S
Jäkla människor… blir så ledsen

Nej vad hemskt

Fyy!!!! Usch och tvi!! Åh jag som trodde att det skulel lösa sig! :/
Men det var ju bra att de sa det och intye bara tog den och släppte ut den, nåt positivt iaf :/

Har jag inte hört denna historien i en annan tråd? Att dom skulle renovera och ville inte ha katten kvar och prat om avlivning? Fy såna människor sätter det materiella före ett liv

jag blir så tröttochledsen när jag får höraochläsa sånt här..man kan tro att katter bara är nån slit och släng vara:(..

Fy vad arg jag blir. Sen kan man ju tycka att det faktiskt är deras/deras dotters jobb att åtminstone betala för mat och husrum för katten tills den får ett nytt hem eftersom det bevisligen är deras katt. Man skulle ju vilja polisanmäla dem för att de inte vill ta sitt ansvar men tyvärr lär de väl bara ta katten och dumpa den någon annan stans då eller avliva den. Ju äldre jag blir desto sämre tycker jag om människor 

Neeeej! Jag som trodde att det skulle gå bra för honom. Vad ledsen jag blir. Att folk bara skaffar sig djur utan att tänka efter. Problemet med alla billiga (och gratis) katter bland annat. För om det kostade så skulle de tänka efter en stund innan i varje fall. Stackars kisse, som trots allt är en lycklig kisse som får känna värme, mat och kärlek från dig, Lisa. /Vanessa

NääääääääääääääJ 

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Skurkar!! 

-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

§17 Men vänta nu. Körde du hem katten till dem efter att ha pratat med dem i telefon och då sa de att de inte ville ha katten tillbaka? Får jag fråga vad du sa då?

Men vilka idioter!!! Stackars katt!
När jag kom hem till dem med katten och tänkte släppa ut honom så sa de till mej att han inte skulle stanna där, de ville inte ha katten där eftersom de hade renoverat lägenheten och det var igentligen deras dotters katt men hon ville inte ha honom hon hade tappat intresset för många år sedan så då återstod det dotterns pappa som skulle ta honom så länge??! För det var ju deras katt så de var ju tvungen att ordna något för honom. Men innan han försvann så hade de pratat om att ge honom en spruta eftersom det inte var någon som var intresserad av honom eller hade någon tid för honom. De trodde att han var död eftersom han försvann i januari när det var kallt ute och de höll på att bygga mycket i området så trodde de att han antingen hade fått en hjärtattack av rädsla eller frysit ihjäl. Jo vist!!
Det var där som han försvann ifrån och jag erbjöd mig att åka dit istället direkt med katten (för att få en chans att se hur han skulle få det) men nej det behövdes inte utan lämna du honom där i buren så tar vi hand om det. Trotts att jag upprepade mej tre gånger om att jag gärna körde över honom (ca 2 km) men nej.
De har inte efterlyst honom någonstans, inte satt upp några lappar, inte polisanmält honom utan ansett att eftersom han inte kom tillbaks så är han död??! (mina tankar: de var av med problemet)
Så jag erbjöd mig att ta med honom hem igen och de blev såå glada, det var ju toppen att jag kunde ta honom. Ja där har han ju boat in sig nu så det är ju jätte bra ju. jo vist han har bott i skogen eller under ett hus någonstans, tycker inte att det är att bo in sig.
Jag kände instingtivt att lämnar jag honom där så antingen får han en spruta eller så är han på luffen igen om någon vecka och då är det inte säkert att han kommer tillbaks till mej för vi har Nynäsvägen mellan oss och den är hårt trafikerad.
Och ja jag var trevlig under hela samtalet för hade jag gått till angrepp någon gång så hade jag inte fått med honom hem igen. Nu ska han få det hemmet han förtjänar med en matte eller husse som älskar honom och ger honom den uppmärksamheten han förtjänar.

Skurkar!! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Eloge till dej Misan!!

Starkt gjort Misan att hålla tand för tunga och inte spy galla över människorna och därmed utsätta katten för fara.
En Himla STOR eloge för du har nu räddat livet på katten 2ggr om!…och på vilka sätt…kanon!
Hälsningar Efvis

Toppenbra gjort Misan! 
Håller med allt Efvis skriver i inlägg #33

Jättebra Misan att du kunde spela trevlig när det säkert kokade i dig…………….. Dom hade säkert släppt ut honom igen för det är vad jag tror att dom gjort tidigare mitt i smälkalla vintern.
Grrrrrrrrrrr. Jag skäms över att vara människa!
En ros till dig för att du är en av alla eldsjälar på detta forum….. sen önskar jag Goa ett varmt och kärleksfullt hem.

Jag fattar inte varför de öht lät dig åka dit med katten alls, de kunde väl ha sagt att de inte ville ha honom på telefon? J***a människor. Var bodde de någonstans i Haninge? Det är så j***a synd att man inte kan sätta dit sådana människor eftersom det då bara skulle drabba katten. Var tar han vägen nu då för du har väl ingen plats hemma?
#30 Säger som andra i tråden en stor eloge till sig som kunde behålla en sansad ton trots att du fick detta i ansiktet.
Sedan en stor svärm av fula ord som jag själv känner när jag hör om dessa människors sätt att tänka och reagera. Och tyvärr är de ju inte ensamma. Folk tycker tydligen att det är helt i sin ordning att ha en sådan krass syn, annars skulle de ju inte med att öppet erkänna det. "När barnen tröttnar, släng ut katten eller döda den, tapetsera om och gläd dig åt din vackra tapeter. Det var ju bara en katt som var gratis."
Nu får kissen ha det så jättebra i avvaktan på en ägare som verkligen förtjänar honom.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

"Klonar" Anebits rosa till dig Misan!
Hoppas det är okej Anebit :)

Visst är det OK! Miranda………. Den är ju så vacker……
Tack alla för de värmande orden och alla fina rosor, det värmer jätte mycket. Självklart var jag vansinig men man kunde ju inte göra något annat och jag tror att ni skulle ha gjort samma sak själva. Idag har jag dragit ut en överlåtelse från Sverak som jag ska åka över med och få den underskriven så kan de inte komma efteråt och säga något. Sedan vet man aldrig men troligtvis kommer jag hålla tand för tunga fortfarande.
Jag själv vill ge ett stort fång med rosor till Stockholms katthem som tar honom under sina vingar, han kommer att bo kvar hos mej som jourhem och kommer snart att komma upp på deras hemsida. Det är ju lättare att hitta ett bra hem till honom via katthemmet än vad det är som privatperson som vill omplacera en katt dessvärre. Men han är ju så mysig så det kommer inte att bli svårt att hitta ett bra hem till honom.
Dessvärre kan han inte vara ute bland mina katter eftersom de inte gillar nykomlingar (de är tvugna att slåss med de hemlösa utanför huset) så han får bo själv men han har nätdörr så han ser de andra katterna och oss när vi inte är inne hos honom. Och har vi tur så kanske mina katter kan acceptera honom genom att de ser honom hela tiden.
Tack än en gång för det underbara stöd ni ger mig
Lisa
#41 Kanon att han kan vara under Stockholms Katthems beskydd och få stanna hos dig som jourhem! :)
//Lena
vad glad jag blir för lösningen Misan, men vilka jävla människor, rent ut sagt, och att du kunde vara trevlig mot dom, renderar dig ännu mer blommor, men förstår att det var för kissens skull, Maggan47

I love Stockholms katthem 
En röd ros till Misan från mig oxå.
Gudars, jag önskar man kunde bli så behärskad och cool som du nångång….men icke!
Ska du inte ge dem en liten känga efter underskriften på överlåtelsepapperet? Be dem att pliiiis aldrig mer komma ens på tanken att skaffa något som helst djur som kommer att fara illa i deras händer.
Nåja, må de leva i full harmoni nu med sina äckliga tapeter!
/Pelusa

Fniss, i harmoni med tapeterna. Den var bra. Kramar på dig Misan och Stockholms katthem. /Vanessa

Pelusa! Jag kan ej se din röda ros………

En gul ros till dig Misan för det du gjorde för katten :)
Jag vill oxå ge
dej en ros.
Kan man inte clona
dej så det blir fler som du :)
Fast här inne finns det många duktiga kattsamariter.
Jenna

Härligt. Vad har hänt med de andra katterna? Har de kunnat fångas in?
Nu har Indy (Indiana Jones) åkt hem. Han skulle först bli ensamkatt men skulle det visa sig att han saknar sällskap så skulle de skaffa en till har de lovat. Det var inte jag som körde hem honom
men han kommer att få det bästa hem han kan få har de sagt de som har träffat hans nya familj.
Det är så skönt att det blev bra till slut för honom.
Lisa