Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1175 ggr
[dizzytunes]1
6

Inflyttad i vedboden

Hej ! Jag vet inte vad jag ska göra…..tacksam för råd. För 3 veckor sedan upptäckte vi att en katt flyttat in i vår vedbod. Med 3 ungar! Ungarna var redan troligen flera veckor gamla. Jag har en känsla av att detta varit kattbostad en längre tid…… hur ska jag hjälpa dem? Jag ger dem mat. Mamman är skygg, men ungarna ännu skyggare. Kan inte ta in dem, då vi är hundägare med 3 jakthundar som hatar katter…. Vad gör man?

carlas
5

Hej! Det är oerhört värdefullt att ni tar in dem.🌺 Detta som en första åtgärd (mammakatt kan ju snart bli dräktig igen bl a). Ett avskilt rum, med kompostgaller t ex, där de katthatande jakthundarna inte kommer åt dem förstås.

Men för detta behöver ni säkert hjälp med infångning och fälla då skygga. Viktigt att ni fortsätter att mata så länge! Talar du om var ni finns ungefär kan du få råd här om katthem/kattförening i närheten som kan hjälpa.

Tack för att du bryr dig!

Alexej
3

Det viktigaste: var bor du?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
4

Det hade varit bra om någon kunde ta in kissarna. Försök att hitta någon i din omgivning som kan hjälpa dig. Du kan även vända dig till katthem i din närhet och höra om de kan hjälpa till på något sätt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Djurälskaren87
1

hur går de?