Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 732 ggr
Sandrad
0

Sökes akut; Stödhem åt 3 månaders hittebebis!

Snälla någon, kan ni tänka er att ta in en halvtam 3månaders unge?

Ni som är här ofta har kanske sett vad jag skrivit om förut; mina 3 stödhemskattungar Liten, Belle & Freddie.

Nu är det iaf så, att när Liten skulle hittades, hade han ett syskon med sig…oturligt nog smet syskonet från den tillfälliga fällan när jag var på väg dit för att hämta dem, så det var bara Liten som följde med hem.

Nu, 3 veckor senare och när alla 3 kattungarna fått egna hem, ringer familjen som hittade dem och säger att de fångat in syskonet..

Jag for iväg och hämtade den lilla, och efter lite krångel fick vi in kattungen i transportburen. Egentligen har jag ingen möjlighet att agera stödhem just nu, men jag hade inte hjärta att INTE ta hem den lilla när de efter många om och men lyckats fånga den..

Nu är h*n tillfälligt inackorderad i mitt kök, som en absolut nödlösning; en av mina egna 2 katter är lite krasslig, och pga sjukdomsrisken (både för ungen och mina egna) kan jag inte ha dem i samma rum. Det blir med andra ord svårt att få den helt tam utan andra katter att lära sig ifrån..
Problemet är att jag pga olika omständigheter har vare sig tid eller energi att sitta flera timmar och försöka få den lilla helt tam. Hon fräste från början, men lät mig klappa henne redan efter en timme, så hon verkar inte ha blivit illa behandlad av någon. Jag åker till Barcelona om 12 dagar, och innan dess måste jag ha hittat ett nytt stödhem..

Efter vad jag kan se ser hon pigg och frisk ut, men jag har inte fått chansen att kolla efter ordentligt i öronen än.

I rätt hem är jag säker på att det inte dröjer många dagar innan h*n är lika tam som innefödda katter!

Tips om stödhem mottages tacksam, ska även lägga upp bilder imorgon när den lilla ungen fått chansen att lugna ner sig lite…

Hampelina
0

Vart finns hon?

Sandrad
0

Katten finns vid Kronprinsen i Malmö. Jag kan transportera katten till Malmö med omnejd.

Sandrad
0

Vaknade nyss, och den lilla ligger på fönsterbrädan. SÅ rädd, och har visst inte ätit något alls under natten.

…det här är inte hållbart länge till…

Sandrad
0

Här är en bild på lillkatten i fönstret.

Alwyn
0

Stackars liten, ser äldre ut än 3 månader dock. Stockholm e lite långt bort va? Annars har jag nog plats… Mina stödisar flyttar snart.

Lena
0

Vilken söt kisse! Hur går det har någon anmält sig?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sandrad
0

#5 Ja, den är nog snarare 4, inser jag…

#6 Nej, inget än så länge=/

Börjar kännas riktigt akut nu, h*n har vare sig ätit eller druckit sen jag tog in den igår eftermiddag!

Jag har lockat med räkor, blötmat, torrfoder, leverpastej..ingenting funkar!!

Jag vet inte riktigt vad jag skall göra.

Sandrad
0

Sophia: Blir lite svårt med transport så långt, kan jag tänka mig. Tack ändå…

Sandrad
0

putt

Sidentass
0

puttar upp för den här vackra missen!!!

Lena
0

Det är inte ovanligt det där att skygga kissar matvägrar första tiden. Brukar dock ge med sig. Fortsätt att frästa med allehanda godsaker så ger det sig säkert. Rå nötfärs brukar vara kalas också. Gör som för alla kissar som ha rdet jobbigt - håller tummarna att det ska bättra sig.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

bananacosmicgirl
0

Nu ska jag ta in den lilla/e, h*n flyttar hit imorgon… Tips på hur man hanterar en skygg liten kattunge?

Alexej
0

Vad skönt att läsa, han blir säkert snart tamare!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

bananacosmicgirl
0

Nu ligger den lilla i mitt kök. Hon är jätteintresserad av min ena katt, Tara, som sniffar försiktigt men nyfiket tillbaka. Hon ditrampar på marken när Tara närmar sig och började faktiskt spinna liiiite - hon är i jättebehov av en "mamma" verkar det som, eller vuxet kattsällskap i a f.  Hon har säkert levt ute utan mamma länge.

Mig tittar hon misstänksamt på, men det ska väl lösa sig. Hon verkar nyfiken och det enda vetten hittade var luftvägsinfektion (som jag, tills dess att jag fått henne lite lugnare, kommer låta bli att försöka medicinera - det ska ju göras, men att trycka ner tabletter i halsen på henne verkar inte vara sättet att få henne att lita på mig…).

Hon har också fått namn nu, sen hon var hos vetten - Vilda ^^

modellflickan
0

#14 Underbart! Rosor till dej! :)

Alexej
0

Läste nu på din sidan, du har ju jättemycket erfarenhet av katter. Så den lillen kommer du att fixaGlad.

Massa rosor till dig som kunde ta Vilda! Hon är jättesöt!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

karins
0

Vad fint att du kunde ta Vilda! Hon är ju så söt!!! Rosor till dig!

bananacosmicgirl
0

#16 Haha, det känns så skumt att läsa att jag har "jättemycket erfarenhet av katter" ^^ För ett år sedan hade jag aldrig haft katt 0_0 Har haft ett par vid det här laget (8+1+5+1=15 st), så ja, lite erfarenhet har jag väl nu…

Låter Tara och Vilda vara i köket över natten, för det är henne Vilda söker mest kontakt med. Angel tittar på henne som om hon kom från en annan planet. Tara nosar, och puttade bort henne en gång, men låter henne hållas. Och Vilda är tyst när hon har en annan kise i närheten, men inte när hon är själv. Så vi får se hur det här går. Äter gör hon i alla fall.

Hon är verkligen en riktigt söt liten kattunge ^^

modellflickan
0

Ja hon är underbart söt, lillflickan. :)

Sandrad
0

Jag märkte direkt skillnad på henne när hon hamnade hos dig (och Tara) jämfört med hur rädd hon var i mitt kök…så jag håller tummarna=)

Lena
0

#18 Vad bra och så glad jag blir att kissen kommit till dig nu! Skönt att det löst sig.

//Lena

Erika91
0

Missat denna tråd. Vilken tur att det rodna sig för lilla Vilda :)

emjon
0

Vad härligt att du kunde hjälpa kissen och det var bra för henne att du har en annan katt som hon kan ty sig till. Massor av rosor till dig och stort lycka till med lilla Vilda det kommer säkert gå jättebra.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren