Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 450 ggr
Destany
0

Zorro o ytterdörren

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Läste precis Ruldas inlägg om hennes Toker o balkongdörren.

Ni gav henne så bra tips så nu provar jag.

Jag har länge haft problem med Zorro o min ytterdörr. han vill sticka ut så fort jag öppnar den.. jätte jobbigt när man kommer med matkassar eller nån kommer o ringer på.. på helgerna köper jag aftonbladet o när jag ska betala den killen så brukar det sluta med att Zorro får hänga på ena armen o rota efter pengar med andra..jag bor i lägenhet men ibland e porten öppen. e rädd att han ska lyckas smita..

Erika91
0

Nej vad jobbigt. Har du inte balkong? I så fall kan du näta in den och låta honom gå ut den vägen, då borde han väl inte gå ut genom ytterdörren?

rulda
0

jag känner igen ditt problem! Jag har sån tur att jag har dörr mellan hall och vardagsrum och hall och kök så dom dörrarna är nästan alltid stängda.
Toker är en riktig fena på att öpnna dörrar (som du kanske har förstått) så att alla dörrar måste varar riktigt låsta också.

Men någon form av nät innanför dörren kanske skulle fungera för dig så att katten inte kan komma fram till själva dörren?
(det gäller att tänka mycket när man har smart kisse)

Erika91
0

#2 Nemen Lotta du vet väl att katter inte tycker om stängad dörrar? De kan då kissa i skorna, det står det på en skylt på KKS ;)

rulda
0

haha jag vet jag har den skylten på min toalett :D det är tur att skorna står i hallen så att dom inte kommer åt att kissa i dom :P

storAnnette
0

Skulle det gå att använda vattenspruta?Spruta på kissen så fort han närmar sig ytterdörren?Då lär han sig snart att hålla sig borta.

Du kan ha vattensprutan stående på golvet bredvid dörren och om det fungerar som här så går han omvägar runt den.

Jag har använt vatten till Micki som ville leka med fötter och nu till Tingeling när hon klöser på tapeterna (rackaren).Det räcker att ta fram vattensprutan så springer hon iväg!

Alexej
0

Om dörren går upp inåt, skulle jag nog fästa ett nät på både dörren och dörrkarmen-halvhögt som man lätt kan ta bort. Som viker sig upp när man öppnar dörren. Det räcker ju med att man kan bekväm öppna dörren när man kommer, kolla om det finns en katt i närheten och haka upp nätet så att man kan går in. Går dörren upp utåt kan man spänna ett nät halvhög från karm till karm. Är kanske inte det snyggaste och säkraste men hjälper säkert för att stoppa katten ett tag.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Erika91
0

#4 Är de instängda på toaletten? ;)

Erika91
0

Oj nu förstör jag din tråd, förlåt Destany!

rulda
0

#4 nej nej men dörrarna till hallen är stängda (man kan gå runt i min lägenhet ;) så att dom har tillgång till alla rummen förutom just hallen där skorna är men min kks skyllt sitter å dörren till toaletten (dålig på att förklara)

Förlåt att vi hoppar in i din tråd Destany

hmm ett till tips är kanske skaffa en ringklocka som låter jätteläskigt så att kissen inte vågar sig nära?

Erika91
0

#9 Jasså :)
Nej du jag är med på förklaringen :D

Smart tips :) En läskig ringklocka! ;)

Alexej
0

Skällande hundar?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

vanessa
0

Barngrind med nät på? /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Hawknestgrove
0

eller möjlighet att kanske inte låta dem gå i hela lägenheten när du inte är hemma? Säger som de andra här, en nätdörr någonstans inne, när du är borta?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....