Räddad med dammsugare
Huvudsaken är ju att den blev räddad. Fast det låter ju otäckt.
Det andra om mickrougnen, jag blir bara så arg och ledsen. Tur att den överlevde och som det verkar inte blivit skadad!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Vilken tur att den lilla kissen kunde räddas!
#1 Det där med microungnen var det de där 12 åriga tjejerna som satte in en kattunge i micron som det fanns ett filmklipp på MSN om? Ville aldrig klicka på länken. Ungarna måste ju var störda som ägnar sig åt sådant och i behov av kvalificerad vård.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jag klickade på länken som var där uppe och de visade inget otäckt, man fick se katten som överlevde i famnen på en djurskyddskvinna! Dessutom var det länkar till andra intressanta fall.
#3 Jag tänkte på kattungen som två tolvåriga tjejer satte i microvågsugnen, filmade och la ut på twitter. Det fanns länkar till den filmen på MSN.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Ok, den vill jag INTE se!
#5 Nej inte jag heller. Hittade precis en artikel om det där det berättas att kissen klarade sig och nu är omhändertagen av en djurskyddsorganisation. De både brudarna kommer att få rättsligt efterspel. Verkar som de tar sådant allvarligare i USA där detta hände.