Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 365 ggr
Ankie
0

Med risk för att verka dum?!

Vad menas när man säger att katterna kan vara stallkatter? Får de samma tillsyn som en innekatt eller en utekatt? Vad är egentligen skillnaden?

Alexej
0

Där finns det nog lika många skillnader som hos innekatter. Men tyvärr har de flesta sina stallkatter bara som råttfångare utan någon kastrering. Speciell ridskolor är nog ofta dåliga exempel. Men om du menar tjejen på kattforum, hon tänker ju kastrera sina stallkatter.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ankie
0

Jag menade inte någon speciell, generellt bara. Jag ville veta lite fakta bara..

Alexej
0

Min åsikt är att stallkatter kan få det lika bra som andra katter. Varför inte? Stämmer allt annat som vetrinärkontakt, mat och kel, passande utemiljö osv är det ok.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Erika91
0

En tjej i förra klassen hade en stallkatt från ett katthem. Den sköttes som vilken älskad katt som helst! Glad

Sidentass
0

Har hört om stallkatter som trivts väldigt bra med sin tillvaro, som har blivit skötta med mat, kärlek veterinärvård precis såsom andra katter..sen finns det ju tyvärr fall där tillvaron inte är den bästa för katterna..tänker här på ladugårdskatter som finns som råttfångare, som inte kasteras, och inte får den tillsyn dom behöver..

rulda
0

Det som menas generellt med en stallkatt är att katten bor i stallet och kommer inte in i bostadshuset.
Så har jag uppfattat det hela men det kanske inte stämmer?

Hawknestgrove
0

Inget fel med att ha stallkatter, bara de får den vård de behöver. Kastrering är ju nummer 1. I stallet har de sällskap, värme och även kontakt med människor. sedan så har vi ju trafik, den är ju av ondo vilka katter det än rör sig om.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Lorita
0

Mina stallkatter, två kastrerade hanar, får samma vård och omsorg som min inne katt. Mat får stallkatterna morgon och kväll det är torr fodret och sen får dom även rester ibland.  Skillnaden är att stallkatterna bor i stallet och inne katten inne, sen gör jag ingen skillnad på katternas skötsel och mängden kel. Nja det var nog inte sant för stallkatterna är kelnare så dom får nog mer kel i genomsnitt Oskyldig

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Hawknestgrove
0

#8 så skall det vara!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ankie
0

Ok då vet jag. Det låter ju inte tokigt att vara stallkatt!

myriis
0

Jag har uppfattat stallkatter så att dem bor i stallet, håller råttor borta men ändå får mkt uppmärksamhet.. :) Så var det iallafall på min förra ridskola, där fanns det ett par stycken!