Idag är det Hittekattens Dag!
Idag är det hittekattens dag!
Gör du något speciellt idag?
Själv bevakar jag namninsamlingen som nu närmar sig 8500 namn. Imorgon kommer vi att informera beslutsfattare och myndigheter om namninsamlingen och ge dem namnlistorna. Själva namninsamlingen kommer sedan att fortsätta året ut. Jag får mycket frågor från olika håll om vitsen med namninsamlingen. Särskilt efter artikeln på SVT Västnytts hemsida igår.
Fototävlingen Sommarkatt 2013 stänger för bidrag kl. 24:00 inatt.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jag har inget planerat.. Klappa och gosa med våra hittekatter lite extra :)
#1 Ja det är en bra sak idag att ge de egna hittekatterna lite extra godis och uppmärksamhet. Det är ju deras dag idag! ❤️
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
#2 Ja precis!
Kanske hälsa på nåt katthem.. är ju volontär på Gefle katthem men där händer det inget speciellt idag och jag jobbar inte, men gästrike katthem kanske gör nåt kul idag.
#3 Det är inte alla katthem som firar Hittekattens Dag. Men du kan informera dem om att dagen finns. Då kanske de gör något av den nästa år.
Mycket gos med mina egna katter som lyckligtvis har fått ett bra liv.
Varit ute o letat efter Trolle som är spårlöst försvunnen??!!
Försöker hitta en lösning till en annan hemlös o skygg katt som vi döpt till Snoddas.
Packar paket till katthem….
Sänder en tanke till alla hemlösa där ute….o även till de katter som jag varit med om att rädda.
(Bilden är på några av de 23 katterna som levde i misär hos en kattkvinna, som jag i omgångar fick fånga in o transportera till jourhem o katthem i Halmstad.
Jag matade katterna varje dag då kvinnan låg på sjukhus.
ALLA utom 2 fick hem!!
En hann vi inte rädda o en fick vi avliva.)
Jag kämpar för hittekatterna helt enkelt!!
https://jazzans.wordpress.com/
#5 Vilket fint jobb du gör! Så bra att ni kunde rädda så många katter.
#4 Det har jag gjort :)
#6 Det var nog det jobbigaste jag någonsin gjort men idag är mitt hjärta varmt då jag tänker på dom.
Det tog inte bara en dag att hjälpa dom.
Många mil fick köras o många turer.
Rädda katter som var i mycket dåligt skick.
Men jag är glad nu.
Speciellt idag är jag glad…dom har alla ett hem.
#7 Jättebra!
#8 Ja det är oftast ingen lätt uppgift det där. Vanvårdshem kan vara extra tufft.
#9 Ja det är jobbigt men roligt då man kan hjälpa.
#7 Bra jobbat! 🙂
#10 När man lyckas är det mödan väl värt och de gånger det inte går vägen känns det ändå bra att man försökte.
Hjälper katter varje dag.
Hittisarna i detta hem har firat och spenderat dagen genom att sova bort hela dagen. Den ena på filten. Den andra under filten. Om ett par timmar så ska vi nog borsta tänderna på den ena (vilket hon inte gillar alls) och sedan gosa lite med båda. En helt vanlig söndag alltså!
Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!
Bara en kvart kvar tills Hittekattens Dag 2013 är förbi. Går in och pussar mina igen💋 Vad då "hittekatter"? undrar de. Ja det var ju ett tag se'n, tack-och-lov!
Men flera är kvar, och behöver oss! Bra dag idag. 8561 djurvänner har skrivit på namnlistan - för katters rätt till liv! ❤️🐱❤️