Nellie behöver vara ensamkatt.....
Lilla Nellie från kks. som jag har permanet hoss mig trivs inte med många katter. Hon är ett år och ska snart kastreras och id märkas. Jag tycker så synd om henne för att hon inte vågar komma ner från hyllan som jag har på min balkong. Tror hon skulle bli mer social med kanske bara en katt som kompis, eller som ensamkatt. Hon är rädd av sig, och samtidigt väldigt kelsjuk. Hon älskar att bli borstad och kliad under hakan. Vi har en pall nedanför hyllan för att nå och kela med henne. Samt mat och vatten eftersom hon inte vågar lämna hyllan. verkar somom hon hellre svälter än går ner därifrån. Kattlåda har hon precis nedanför hylla, det går snabbt i den. lite krafs och så med dunder och brak upp i hyllan igen. På nätterna rumstrear hon om där uppe i sin egen lilla värld. Vi brukar leka kasta upp grejer till henne som hon sedan puttar ner. och sedan kastar vi upp den igen. kul tycker Nellie. Vad jag undrar är nu om det finns någon som inte har katt eller bara en katt som inte är framfusig. som skulle kunna göra livet lite roligare för våran goa Nellie. Så hon slipper tillbringa sitt liv i en hylla. Tilläggas bör att hon ogillar att bli upplyft. Finns det någon där ute som skulle kunna tänka sig ta hand om denna söta tjej??

Det blir nog svårt här, finns redan så många katter hos alla. Men jag skulle pröva genom Blocket eller häng upp annonser i affärer, bibliotek i närheten med bild och problembeskrivning.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jag vet att alla här har många katter. Tänkte göra ett försök i alla fall. Kanske någon känner någon. Om nu inte kks kan hitta ett lämpligt hem till lilla Nellie. Jag vill ju att hon ska komma till seriösa människor som har tålamod med lugn miljö.

> karin.s: är det de andra katterna hon är rädd och gömmer sig i hyllan för?

Jag hoppas att hon får ett hem som ensamkatt eller med bara en kompis.. Har ju själv bara en katt men mamma och pappa tycker att det räcker med honom och menar att han vill vara själv misse..
#5 FÅr man annonsera ut KKS katter?

#7 Ja hon är rädd för 2 av mina andra 5 katter! :-(

#8 Bra fråga Katter-e-mitt-liv. Detta är ju min katt nu, men både kks och jag anser att hon behöver omplaceras till ett hem med bara en lugn katt eller som ensamkatt, eftersom hon verkar så rädd för busiga katter.

ja, vissa katter behöver helt enkelt leva ensamma med sin husse el matte…önskar av hela mitt hjärta att det går att finna ett riktigt kärleksfullt hem för Nellie där hon ensam får rå om sina ägare…hon är så vacker o fin..lilla gumman..

Nellie får snart ett annat hem! Ska kastrera och öronmärka henne nästa vecka.

Vad roligt att det ordnade sig med ett hem åt Nellie!! 

Åh så skönt Karin att Nellie får ett nytt förhoppningsfullt lugnt hem så att hon slipper sitta uppe på en hylla hela sitt liv.. 
Så vacker hon är gumman….
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
#12 Å vad kul!!! Finns det inga andra katter i det hemmet?

Så jätteglad jag blir av att höra att det ordnat sig för vackra Nellie:-)

Det finns en katt där. Om dom nu inte drar sig ur. de har inte sagt nej i allafall. Vet nog mer om det nästa vecka. Det är kks som försöker ordna nytt hem. Till lilla goa Nellie!

ååh, sötkatten… hoppas det funkar så hon får bo där! =/ hon hade kunnat bo hos mig.. jag ska ju va akutmatte åt bara en katt…. men det är som sagt bara tillfälligt då… sen är det nog lite fel område också(?)

Oh, det är skönt att ni insåg hennes behov, att få vara mera ensam med matte/husse. Att omplacera en katt, är mycket svårt känslomässigt, men man måste ju tänka på katten, inte sig själv, härligt gjort, många kramar för det
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Vad skönt att det löste sig. Kommer hon att flytta långt?
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Ja jag kommer nog att gråta en skvätt, när hon åker iväg på nya äventyr. Min lilla goa hyllkatt…..snyft…..Hoppas bara att hon får det bra..det känner jag mig orolig över!
Åh, så fint! Lilla paddflickan! Esther hälsar!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#21 Jag tror säkerligen att hon kommer få ett bra hem!
Jätte fin katt men så är jag väldigt svag för sköldpadds färgade katter..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Hon ska kastreras i morgon, Jag hoppas det går bra. Nästa Måndag flyttar hon. Det känns lite jobbigt att skiljas från henne. Men jag gör det för Nellies skull. Hoppas hon förstår!

#25 katter är så kloka..jag tror allt att hon förstår att det du gör..det gör du för hennes bästa..
Håller tummarna för imorgon!

Åh, då får du hem en groggy kisse snart!

Som Sidentass säger: jag tror att hon förstår att du gör det för hennes bästa!
Hon är ju hur söt som helst lilla Nellie. Men det är Stina också :)

Lilla sötnos… De brukar ju inte behöva tratt om det är ståltrådsstygn om hon nu inte är där och tvätar allt för mycket
Vi hade ingen tratt på Pärlan när hon kastrerades, så jag tycker du kan pröva utan, men själklart hålla koll.
Pussa gumman från mig

Jag har ju inte haft tratt till de andra katterna jag har! Så jag tror jag tar av den och håller koll, som du skrev marieborg. Jag har pussat Nellie från dig. Hon är trött och tratten är i vägen stackarn!
KArin, ta och klipp ner ca 2 cm på tratten i yterkant! Då blir den nättare! För du kan inte ha koll på natten!

Bra tips Gunilla!

Karin; Jepp, Morgan har redan skvallrat vart hon ska bo!

TO DE!

#39 HAHA! 
Å herregud du fick mig att tänka på Carl-Otto nu
Jag e typ ett Carl-Otto-fan
Han e så rooolig!! 

Jo jag har tittat för mycke på Carl Otto. Han är helfestlig
Cal-Eik ha dunknat, Cal-eik ha dunknat! Den är så rolig. 

I kväll åkte tratten av! Min 23 årige son undrade med darr på rösten- Måste vi lämmna bort henne, det var han som tog av tratten.- Mamma kanske det blr bättre nu när hon är kastrerad. Usch jag känner mig så elak, vet inte om jag gör rätt eller fel. Men det är ju inget liv att bo i en hylla. Det känns så jobbigt. Nellie blev överlycklig när hon slapp den dumma tratten i alla fall! Och tvättade så försiktigt på stygnen.

Men låt henne inte tvätta stygnen! Ebbis tvättade och det resulterade i en infektion. Så hon fick ta antibiotika. Esther rörde aldrig sina stygn, så hon behövde aldrig tratt. Karin, härda ditt hjärta! De små kan konsten att spela martyrer, jag lovar!!!!

Mitt hjärta är ganska härdat Gunilla. Min 23 årige son orkade inte se elendet och klippte upp tratten. Min andra son vågar inte se på stygnen. Dom är så blödiga helst 18 åringen. Jag är och kollar henne titt som tätt..jag är så orolig att hon ska hålla på för mycke med såret. Men hon är så duktig och jag hoppas nu att inget händer. Är uppe mycke om nätterna och kollar oxå. Tack för din omtanke Gunilla!! Nu hoppas jag att allt går bra…..fast det hörs ett litet hjälp inom mej.
OJ!!!!! Råder dig till att fösöka tejpa ihop tratten igen! Varför klippte han upp den? Hon får absolut inte röra såret! HAr du möjlighet att få tag i en ny tratt, så fixa det! Inte kul, att få en infektion lagom till helgen, när vetvård är som dyrast! Tala om för dina grabbar, att katten lider mer om hon slickar upp såret eller får infektion! Vet hur det var, när lilla esther gick med tratt för sin allergi. SÅÅÅÅÅÅ SYnd om henne! Hon tröståt och gick och var moloken och husse var blödig. Tog av henne tratten, vips, så var en hel veckas trattbärande förgäves. Men kastreringssåret rörde hon inte. men det gjorde lilla ebba, bara lite, men det räckte. Fyrahundra kronor som onödig avgift i extra vetbesök plus medicin.

Oj….Får hämta silvertejpen…bra till allt! eller kanske ännu bättre ringa och fråga vetten dom måste väl ha många trattar!
Ja, Karin, de kostar inte mycket, ca 20 kr. Men gör så, att du klipper ner den ca två cm! I ytterkanten! Då når hon inte och då stöter hon inte emot så väldigt! det blev en skillnad som mellan himmel och jord när Janne klippte ner tratten för Esther1 Och hälsa dina pojkar, att katter är väldigt duktiga på att spela martyrer! Bar ljug alltihopa!

I morgon ska stygnen tas bort på Nellie. Och samtidigt kommer hon att flytta till Nybro! Kommer att sakna henne jättemycke….snyft…suck…

Lilla Nellie…

> karin.s: Åååh… va jobbigt för dig =/ Du meddelar oss om det nya hemmet berättar något va? =) Du fick väldigt fina sista bilder!

Vad söt hon är! Hoppas nu att allt går bra och att hon trivs! Uppdatera när du hör något!

va gullig hon är , hoppas hon får det bra i nya hemmet
Förstår att du saknar henne, jag tror hon förstår att det var för hennes bästa som du gjorde detta.
Jättefina bilder av gumman
Säger som #58 skriv gärna så fort du får veta något från det nya hemmet…Här hålls alla tummar och tassar att det ska gå bra!

Tack alla ! Jag hoppas han hör av sig. så jag får veta hur det går med lilla Nellie!

Hoppas att det går bra för henne. Du kanske själv ska ta kontakt med den nya ägaren?

Har inget tel.nr till honom och ingen adress eller så. Men ska fråga Libbe om hon har det.

Det borde hon ha, om det är hon som har förmedlat henne.