Vill inte leva länge till :-(
Jo jag vill leva men min dator verkar inte vilja leva länge till då den mer och mer ger ifrån sig höga ljud, skriker och allmänt inte trivs. Han, som datorn är till könet har betett sig mer och mer aggressivt gentemot mig. Har inte så mycket att sätta emot utan skulle han visa den blåa sidan till så kan ni räkna med att det tar tid innan jag gör min återkomst.
Men men, den startar säkert imorgon med, nu dock planering att samla ihop till nyare dator…
Nu skrek han igen 

Nu skrämmde du mig Morgan! Vad är det för dator du har….börjar den ge upp. Här är så mycke dataprylar i detta rum vet inte vad som är skräp. Vad är det för grej i datorn som är kass?
Jag hade en dator förrut som blev glapp. Då sparkade jag helt sonika på den och när den slog i golvet så gick den igång. Det fick jag göra varannan dag eller så :) Nu har jag en annan, men min syster har den nu och den funkar fortfarande trots allt..

Klart att datorer är han… de är så enkla att förstå sig på men men de förstår inte vad vi kvinnor menar så där brister kommunikationen allt som oftast…
(min heter Ludde, efter en envis o tjurskallig tax…)
Så datorn lever sas på lånad tid, o konstgjord andning f n …
[
](http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001_ZU) href="http://smiley.smileycentral.com/download/index.jhtml?partner=ZSzeb096_ZU&utm_id=7924" rel="noopener noreferrer" target="_blank">
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Ngn, vad kom de 2 pilarna längst ner i mitt inlägg#3 ifrån?
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Vår dator tillhör också den där sorten som börjar bli gamal och trött. Det pratas om en kanonbillig dator för drygt 1000 kronor inför skolstarten. Vet inte om det kan vara en nödlösning…. Annars kan man nog får tag på billiga begagande hårddiskar så att man klarar sig.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Låter den så kanske det är fläkten som håller på att ge sig,,, billigare med ny fläkt än ny dator,,, min dator lever sitt eget liv med.. släcker ner IE lite då och då,, loggar ut mig från msn,,, segare än segast på att starta,,, men kolla om det kan va fläkten,,,,i min dator huserar det en massa katthår oxå,, prova att ta bort dem så blir fläkten gladare!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

#6 Funderar åsså på om det är det, får nog kontrollera det. Lägger dock inte ner för mycket i den.
Katthår, nehe du det finns det inget av här 

datorer kan vara riktigt tjurskalliga ibland… och då är det stryk dom ska ha! :P det brukar min få ibland, fast det hjälper inte :/
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Min äldste son är datadoktor ! Hit kommer en del, några ringer om hjälp när deras datorer blir sjuka. Just nu står här en som väntar på att bli fixad. En av hans gamla lärare kom med den i går.

Som mardat säger är det förmodligen någon av fläktarna som håller på att ge med sig. Det brukar låta en del. Man ska absolut inte köra datorn utan fungerande fläktar för då kan andra delar skadas av överhettning. I de flesta fall finns dock ett överhettningsskydd som gör att datorn stängs av om den blir för varm, men det är dumt att chansa. Du kan öppna lådan och titta om fläkten verkar snurra som den ska och om det är därifrån ljudet kommer. Då får du köpa en ny fläkt och byta ut den gamla.
Här dog fläkten på en av datorerna för några veckor sedan och vi har inte skaffat någon ny än, så vi har inte kunnat spela klart Grim Fandango som vi höll på med sedan en tid >.<

Snälla Morgan, gör inte samma misstag som jag gjorde. Bränn ner alt material för man blir väldigt förvirrad när info försvinner. Nästan så att man känner sig helt naken. Lyckades rädda alla fotografier och sånt. Men inte e-postadresserna. Så jag känner mig lite ensam i världen. Så spara. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

#11 Brukar bränna ner då och då och får nog göra det nu igen för säkerhets skull, det var några veckor sedan sist.
#10, hur ser man vilken modell på fläkt man har, från en som är totalt dum i huvudet när det kommer till hårdvara.

OM du vill kan Johan titta på din dator? han brukar kunna klura ut det mesta. Jag kan fråga honom.

#12 Har själv inte bytt fläkt utom en gång när fläkt + nätagg pajade på min dator, men då hade jag på-platsen-service och behövde inte göra något själv. Så jag har heller inte världens koll. Men när du tagit ut den kanske du ser om det står något på den? Kanske du har kvar papper från när du skaffade datorn där det står något?
Efter en snabbtitt på komplett verkar det mest skilja i storlek, hastighet och ljudnivå, så det borde väl räcka att köpa en lika stor? Du kan be om råd där du handlar.

katthår ja…för flera år sedan så pajade mitt nätverkskort..lämnade den till en bekant som konstaterade att det var just katthår som var boven i dramat..inte så konstigt hos oss..för övrigt skulle jag önska att någon i släkten var datorkunnig ifråga om reparationer och sådant..man står som handfallen när något händer..

A propos katthår och damm är det en bra idé att städa i lådan lite då och då. Man kan t.ex. använda luft på burk. Många använder dammsugare och det brukar inte vara några problem, men har man otur kan det ställa till det genom elektriska laddningar.
Lena, gå in på Datorn i Fokus, där har du en som har köpt två st såna där billiga. Men de är lite klena…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Finns inget värre än datorer som ger upp! (Och jag som är beroende av datorn när det gäller tidningen…) 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis