Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 2520 ggr
Alwyn
9

Låna kattfälla i Uppsala?

Finns det någon i Knivsta eller Uppsala som har en kattfälla att låna ut? Jag har mailat Samvetet och hoppas på ett positivt svar, men om inte måste jag finna någon annan.

Vi har en liten hemlös skygg hona som vi matar på gården, hon klarar sig ok just nu, men hon ska inte behöva stå ut att vara utomhus en hel vinter till!

Tack på förhand

Uppkatten
1

Möjligen kan Musses vänner ha fällor också? Kan vara värt att kontakta dem och fråga, annars gissar jag att du får god hjälp med lån av fälla + råd från Föreningen Samvetet.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Alwyn
1

Ja de hörde faktiskt av sig på en gång! :)

Vi skulle lösa det i slutet av sommaren, så matar jag så länge. Nu har hon det ju ok där ute.

Imasy
1

Jag har lånat/hyrt en fälla av jägarförbundet i min kommun en gång. Tänkte bara tipsa ifall det skulle gå åt skogen med den andra fällan.

martdat
1

men om hon går ute hela sommarn så kommer hon med största sannolikhet bli dräktig! för chansen att hon är kastrerad är väll liten.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Alwyn
1

Jag tror att hon kan vara kastrerad faktiskt! Hon har setts i området i flera år av grannarna, och ingen vet med sig att hon varit dräktig eller haft ungar…

Just nu har vi inget jourhem som kan ta in henne så det är lönlöst att fånga henne nu, även om det skulle vara det bästa.

Katthemsmatten
2

Jag är säker på att Samvetet gör vad de kan för att hjälpa till när de får en chans. Det är en mycket seriös förening. Bra av dig, Alwyn, att ta kontakt med dem för att ha en plan för henne!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Alwyn
10

Nu är hon infångad och i akuthem! :)

Tack Uppsala katthem!

Katthemsmatten
4

Vilken jättehärlig nyhet! Uppsala katthem och du är värda dagens ros för ert fina samarbete för kissens bästa.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Gatukorsning
0

Bara av ren nyfikenhet, har du fått veta om hon är kastrerad eller inte?

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!

Alwyn
0

#8 Tack :) ja de har varit TOPPEN! 🙂

#9 Nej men hon är öronmärkt och har gått här i 4+ år utan kattungar, så vi tror det

Gatukorsning
1

#10 oj, fyra år är en lång tid. Hoppas ägaren kan hittas eftersomhon ändå är märkt. Va fint att ni fick in henne.

Lite extra tid, lite extra omtanke, lite extra tålamod och så lite extra kärlek är allt som behövs för att låta en skyggis tassa sig in i ditt hjärta!