Hittekatt åter hos ägaren pga CHIPP
SOLSKENSHISTORIA DELUXE ❤️
Nattens utesittande här i Alby har gett resultat. En väldigt mager och eländig katt med ett stort, djupt och infekterat sår är hittad! Varet rann och luktade starkt. Halsbandet hade på något sätt hamnat bakom vänster framben och skavt sönder ett stort sår runt kroppen. Jag tog kontakt med Djurambulansen-stockholm.se som kom väldigt snabbt och hämtade min lilla nya patient. Jag måste få berömma dessa eldsjälar som jobbade inatt, vilka härliga personer. Vilket engagemang och sympati och empati för djur i nöd.
Infågningen gick lugnt till. En väninna höll sällskap till mig med hennes väluppfostrade hund, Mollie. Hon fick upp ett spår mitt på gräsmattan och markerade. Ca 50-70 meter därifrån, vid en viadukt med stort buskage satt denna eländiga katt. Efter ca en halvtimmes krypande, ålande, övertygan och övertalan (med kärlek och godsaker) lyckades jag få in henne i min transportbur.
Det visade sig att denna vackra tös var chippad och anmäld som försvunnen!! (Hon är även kastrerad) 🌺
Jag har idag varit i kontakt med en av världens lyckligaste personer dvs ägaren. Kissen har varit djupt saknad i nästan 3 långa månader. Hon hade försvunnit långt ifrån Alby och det är en gåta hur hon har kommit hit. Viktigast är nu att flickan blir helt återställd och kommer snart tillbaka hem till sin ägare och sina kattkompisar.
Hon ligger på operationsbordet just nu för sina skador (2013-08-11)
SNÄLLA kattvänner sprid ut hur viktigt det är att ID märka OCH registrera sin katt hos Skk eller/och Sverak! Så att många fler vilsna katter kan få hjälp med att hitta hem igen.
~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka
Försöker vända på bilden men vet inte hur man gör 🤓
~~Hemlösa Katter i Nöd~~
#1 Du behöver redigera den i något fotoprogram på din dator.
Underbar historia! Och visar åter igen hur viktigt det är att id-märka sin katt.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

#1, Som ett tillägg till #2 bara för att vara övertydlig: man måste vända rätt bilden innan man laddar upp den till iFokus.
#2, det ska räcka att vända på den i den bildvisare man har. Den som är inbyggd i OS X (Mac) heter Förhandsvisning och i Windows heter den Windows fotovisare, och de är alltså de program man får upp när man dubbelklickar på en bild för att titta på den.
Har man Microsoft Office kan det bli så att bilder automatiskt öppnas i Microsoft Office Picture Manager istället, men det går att vända på dem däri med.
Har den åt rätt håll i bildvisaren. Därför blev jag lite förvånad att den låg på sniskan här. Den hamnar rätt på andra sidor.. Men men viktigast är ju att man kan se vad bilden föreställer. Tack för råden 🌺
~~Hemlösa Katter i Nöd~~

#4, du kan prova att vända den, spara och vända rätt den igen och spara i bildvisaren. Har för mig att det har hjälpt för min kompis som haft liknande problem.
Funkar inte det kan du ju testa göra det i ett bildredigeringsprogram.
Härligt att katten fick hjälp med att bli av med halsbandet och att få komma hem till sin matte!! Tack för solskenshistorien! 🌺🙂
Stackars liten misse. Så underbart att ni kunnat hitta och hjälpa. Stor eloge till er eldsjälar. 🌺Förutan er hade det gått riktigt illa.
[En brakslapp. Halsband är skit. En grannes katt råkade ut för precis samma sak för ett par år sedan. Katten kom hemsläpandes efter en månads bortavaro med vänster ben under halsbandet och stort o infekterat köttsår. Det ordnade sig till sist.]
Chippning/idmärkning samt kontrollerad utevistelse - that's it 🤗
#6 Det var riktigt jobbigt att ta av halsbandet. Jag förstod att det hade skavt ordentligt men när jag hade tagit loss den och allt var rann höll jag på att svimma. Sen tänkte jag på att jag måste vara stark för kissens skull för det är ju ändå hon som lider 🌺
~~Hemlösa Katter i Nöd~~
#7 Tack 🌺
Jag har kontakt med ägaren som är överlycklig att ha Midori hemma igen. Första natten hemma efter en sån lång period har Midori varit jätte orolig och jamat igenom hela natten men det är helt förståeligt. Hon har fått en Antibiotikakur samt måste genomgå sårtvättning morgon och kväll.
Krya på dig lilla Midori hjärtat🌺
~~Hemlösa Katter i Nöd~~
Så underbart att få vara med i en sån jobbig men ändå solskenshistoria! Lycka till alla inblandade!
#10 Ja det är underbart. Just för stunden när man ligger i backen och gör allt för att locka sjuklingen känns det svårt. Men när den äntligen är infångad och den får vård, är lyckan stor. Sen när man hittar en ägare till stackarn är lyckan total 🌺
~~Hemlösa Katter i Nöd~~
Så underbart att du lyckades rädda denna lilla fröken! 🌺
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#13 Ja det är en fin känsla att jag fick äran att få rädda denna vackra prinsessa. 🌺 Ägaren är överlycklig nu och vi har en fin kontakt. Hon uppdaterar mig hela tiden om hur det går för Midori ❤️🐱
~~Hemlösa Katter i Nöd~~