Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: utanför-ämnet
Läst 411 ggr
MorganP
0

Nu går jag och natta mig själv!

Själv är jag nu dötrött och ska nu sova.

Läste på en annan ifokussida att den som stiger upp tidigast varje morgon skriver inlägg som typ "god morgon xxx".

Så tycker jag vi inte gör här då det blir SÅÅÅ många trådar om samma ämne, vi kör samma tråd, fast tvärtom.

När du går och lägger dig för natten uppdaterar du det här inkl datum (när man kommer ihåg d v s).

Jag börjar 01.10 / 3/7

karins
0

Efter att ha virkat en datamus fel, och börjat på en ny. och suttit här från och till. säger jag godnatt den 3/7   01.50

Sagolika
0

04.10 4/7 Natti natti.

Erika91
0

Sagolika är du i framtiden? Flört

MorganP
0

Nu ska jag äta och sedan sova så jag flyttar fram sovdax ngn ½-timme, sätter 01.45, godnatt!

karins
0

Gick och bäddade ner mig tidigt igår för att vara jag. 23.00 ca.Förvånad

MorganP
0

Detta varit den längsta dag i mitt liv inom kks med enbart kattarbete. Nu ska jag äta och sedan sova. Natti till er, sätter klockan på nattidax till 23.45.

Jenna-Gun
0

Nu nattar jag mej. 3 katter som väntar på mej.

kl 23.40

Sidentass
0

-Passar mej alldeles utmärkt med nattatrådar…bra idé! ..tycker vi, som gärna ligger o drar oss långt in på förmiddagen..nu har vi räknat in så att alla missarna är inne..kvarstår att gå till slafen o hoppas att så många som möjligt kommer o spinner så att matten faller lättare i sömn, I Linköping har vi haft en regnkulen sommardag, bra arbetsväder säger vi, men prata går bra..sen tar det längre tid innan man får ändan i vagnen o får nåt uträttat;-)

Höres i morrn:-)

Sidentass

Sagolika
0

#3 Ja, hihi. Efter kl. 00.00 är det ju nästa dag vet du väl Skrattande

rulda
0

Nu är det sovtime för mig.. så jag säger godnatt. Sen när jag går upp klockan tre så kanske många av er fortfarande är vakna?
Sov sött mina vänner

marieborg
0

#10 wow går du upp kl 3!!! Vad jobbar du med?

Jag är nattmänniska så jag brukar vara uppe till kl 1-2 men sen blir det lite svårt att komma upp när klockan ringer vid 6-7.

Jobbar dock bara halvtid nu så jag kan vila på eftermiddagen annars skulle jag nog vara helt slut.

Sov gott Rulda!

MorganP
0

*skäms*, blir tidigare och tidigare sovdax. Nu äta samt sedan sova, sätter John blund på 23.45.

karins
0

Nu ska jag snart knyta mig. Ska fika först, blev plötsligt sugen på glass…det ska jag ha innan jag lägger mig..äter den i sängen tror jag…tittar lite på tv. Nu är det fredag. och jag släcker ner. Natti natti!!

Faxlin
0

Är det bara jag vaken nu?
Jag får skriva in natti natti tiden sedan :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Hualigen nu hojtar sambon. Bäst man går och lägger sig Så nu tar jag en film med mig och kryper till sängs. Somna lär jag inte göra, men förhoppningsvis vilar kroppen lite när man ligger i alla fall.
Så natti natti.

Audiatur et altera pars

vanessa
0

20070706, kl. 03.03. God natt. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

rulda
0

haha som jag sa när jag går upp går ni å lägger er tycker att der är lite fusk jag vill också sova just nu!

#11 jag jobbar som cafévärdinna på arlanda. Då börjar jag jobba klockan fem

supermoccine
0

04.06 = dags att sova..

Hennum
0

jahapp. se nu var klockan mycket. 04.26. den 6/7 har varit vaken i 12 timmar kanske. verkligen dags att sova nu

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

vanessa
0

Trodde att jag var sen att lägga mig, men uppenbarligen inte :-). Nu ska jag strax iväg och jobba så vi ses i natt igen. /Vanessa

anebit
0

natti natti!   00.07      07.07.07   Sov gott!  suss sött!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

rulda
0

nu är jag lika trött som Trötter.. hade sovmorgon i morse så jag behövde inte vakna förrns 4 i morgon är jag äntligen ledig så då ska jag sova :D

sov sött på er allihoppa

070707
22,36

anebit
0

natti natti, nu behöver  jag sova 01.07    8/7

karins
0

Nu stänger jag av datorn. Ska titta på en film. innan jag ska bädda ner mig ordentligt. Så om ett par timmar sover jag säkert. och då är kl. si så där 03:30 den 8/7.

Sidentass
0

Nu går jag också o nattar, har suttit o tittat på miljögalan här på tv, mycket bra musik o bra att man tar tag i det hela o vill göra något, tänk om man kunde få till stånd en så här stor grej för alla de hemlösa katterna jorden runt…

Sidentass

Faxlin
0

Nu ska jag gå och ta mig en god bok och krypa till sängs och förkovra mig lite. ;-)
Brukar bli ett par timmars läsande innan jag somnar. Seda ndrömmer jag om avel och näringslära resten av natten :-)

Audiatur et altera pars

anebit
0

Vilka nattugglor vi är på den här sajten!  FlörtSkrattande

Faxlin
0

Japp helt uppenbarligen. Men konstigt nog finns det en hel del ute här på iFokus på nätterna.

Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

Hm…. inte jag, nattuggla alltså……Jo, det är klart, jag är uppe 2-3 ggr/natt när Herr Arne skall ha mat….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

anebit
0

Natti natti, jag är dötrött i kväll, så nu måste jag gå och lägga mig. Gubben sover redan. Han skiftar så denna vecka går han upp 04.15. Nästa vecka kommer han hem 24.00. Så då har jag hela kvällarna helt för mig själv. Ganska skönt tycker jag efter 40 års äktenskap. Usch va hemskt det låter som om jag är 100 år…..

Alexej
0

Jag ska sitta kvar här tills 1 då får jag hämta min son…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Sidentass
0

#27 jominsann..här finns en uggla till…nu är klockan 1.15 o det börja väl bli dags att dra sig tillbaka snart….jag skulle vilja leva som katterna..vila när man har lust…ligga o ladda batterierna för att sakta resa på sig..sträcka sig på katters vid..de tider som passar just för stunden…

karins
0

Go´natt!! Nu loggar jag ut..02.50 den 10/7.

Jenna-Gun
0

God natt nu loggar jag oxå ur. Har tre kissar som väntar på mek

Kl 00.25

anebit
0

Natti natti, nu kryper jag oxå till kojs…………………

vanessa
0

Nu stänger jag av datorn och ska sooova. Imorgon ses vi nog bara väldigt kort då jag ska jobba på Metallica  konserten. Något jag längtat efter, de andra konserterna är mer jobb, denna ska bli njutning. Så gäsp. Kl. 01.48. Sov gott alla. /Vanessa

karins
0

Natti ! Har nu virkat en lite större Råttboll, i omarbetad upplaga. lägger ut den på bild i morgon.  ZZZZZZZZZZZ…….

vanessa
0

God morgon. Har nu varit uppe sedan 10.30. Sitter med färg i håret för att bli snygg. Hoppas kan man. /Vanessa

rulda
0

vilken färg vanessa? Usch jag måste också göra någonting åt mitt hår men jag tar mig aldrig tid :S

Alexej
0

Vanessa, hoppas du får kul på konserten. Metallica är absoluta proffs, bra music.Glad

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

JosephineF
0

#37 Hur stor?? =) Hamlet undrar ;)

karins
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#41       Jag lägger in en bild här och nu. Den lille till vänster är bara med som gämförelse i storleksskilnad……Råttbollen….

JosephineF
0

Den vill vi ha! =) Bokad liksom! =)

Alexej
0

Jag kan inte ha några kattleksaker.Ledsen

Hundarna gör småbiter av de med en gång…

JosephineF
0

Min hund är 5½ år och har aldrig haft sönder en endaste leksak!  Han bär dom bara lite sött i munnen. Helt otroligt.. Men jag vet en hund som tar det han får i leksaksväg och springer ut i skogen och gräver ner det.. =/ Dyr ovana =)

karins
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nellie pussar Råttbollen go´natt….sorry Jossan. men Nellie blev förälskad i den bollen, och jag nändes inte ta den ifrån henne. Men har gjort fler Råttisbollar idag. så det blir till Hamlet oxå.

marieborg
0

Va duktig du är karin.s!!! Tänk om man kunde göra så fina kattleksaker. Vet ngr här som skulle älska din råttboll!

Sitter vaken och väntar på att Stefan ska komma hem. Han har varit på Metallica och är nu ute på krogen…vill visa honom de nya småttingarna och sen är jag så speedad efter att ha försökt hålla koll på 4 små kattungar.

vanessa
0

2007-07-13 God morgon!

#39 Färgen på förpackningen sa mörkbrunt. Jag tycker den gränsar till svart, vilket inte var meningen. Men det funkar fint ändå. Det är så skönt att fixa håret, för man mår bättre. Det inre lyser ut, och det yttre lyser in i själen.

#40 De är så braaaaa. Men jobbade, så jag såg inte allt, men hörde det mesta. Vid några tillfällen så sa jag åt min "chef" att jag inte fick störas. Och det var i starten av konserten och mot slutet. Även om jag inte jobbade för fullt så jag fortfarande arbetstränar för att komma tillbaka från sjukskrivningen, så kan jag inte sitta ner och njuta. Arbetsskada efter alla år.

Skönt, är pigg trots att natten blev sen. Ca 03.40 innan ögonen slöts. /Vanessa

rulda
0

Nu går jag och lägger mig jobbar tidigt i morgon… uschatt gå upp klockan 4 på en lördag borde förbjudas :S

MorganP
0

Natti, Natti, sov gott syns imorgon.

karins
0

Nu är jag trött! och nattar mig själv. I morgon kommer Ludde och jamar och knådar mig tills jag går upp, som han brukar.

anebit
0

natti natti, nu knackar John Blund på dörren……

marieborg
0

Sov gott!!! Nu ska jag försöka sova, kl är 00:40

karins
0

Efter att ha virkat en blomma till kks djurshop, Är jag nu färdig för sängläge. Natti natt ! 02:20.