Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikett: sajten
Läst 832 ggr
Lena
0

När firar du din hittekatts födelsdag?

De flesta hittekatter har en sak gemensamt, de har en okänd födelsedag. Hur gör du med din/dina hittekatters födelsedagar?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

montax
0

Min hittekatt Simon firar jag på min födelsedag. Enklast att komma ihåg.Skrattande

Lena
0

Saga och Tristan TT Tåren får fylla år på Hittekattens dag den 3/9. (Första söndagen i september).

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Destany
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag firar hennes födelsedag den dagne hon kom till mig så man kan säga att jag firar hur länge hon varit hos mig

Hawknestgrove
0

Arne har en fiktiv födelsedag på Indipendence Day, USA:S nationaldag, tycker jag passar honom precis, även tidsmässigt. Alltså den 4.e juli. Esther är född samma vecka som Pyssa dog, Pyssa dog den 26/5 2003, så då får hon samma födelsedag som Pyssas dödsdag. Lite reinkarnation där, faktiskt…. Lilla HeltidsEbba fick en födelsedag en månad innan Arne, dvs 1:a juni. Hon är född i början av juni, så då är det lätt att komma ihåg.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

MariannE11
0

jag har två med okända födelsedagar: den ena, Zazza som tillhör min yngsta dotter firar sin födelsedagar tillsammans 5 september..

den andra Julia fyller UNGEFÄR samtidigt som de tre kända…..dom fyller år med 2 dagars mellanrum, syskonen den 20 juni och Bruno den 22 juni… så då får Julia fira tillsammans med Bruno för att inte virriga matte ska glömma bort dom….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Engla
0

Oj, vad svårt. My ska vara född i juni 05. Blixten i juli 04 och Ängla i slutet på augusti, i början av september 04. Så vi firar dem helt enkelt varje dag på sommaren mer eller mindre…Nästan iaf. Flört

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Jenna-Gun
0

Har räknat ut den fiktiva åldern och datum på mina fyra hittekatter.

De tre andra är ju inte hittekatter.

Ala firas efter alla konstens regler på sina resp dagar.

Lena
0

puttar upp!

//Lena

Sidentass
0

Vår Michelle firas d. 12 maj tillsammans med Berlioz och Mari, detta för att vi bedömde att hon är ungefär i samma ålder som dom..

supermoccine
0

Hmm.. han har ju precis kommit in hos oss, men att fira dagen han fick komma hit känns som ett bra alternativ. En besläktad fråga: hur anger man födelsedatum när man tecknar försäkring om detta är okänt?

storAnnette
0

#10 Det räcker med födelseåret.

Vi firar Tara på yngsta dotterns födelsedag (rätt nära tror vi och då är Tara alltid tio år yngre lätt att räkna).Tingeling vet vi födelsedagen på men hon fyller 1 år först i september så vi har inte firat än.Det blir väl någon extra godsak kanske.

supermoccine
0

#11 Vi har ju ingen aning om det heller. Veterinären och djurskötaren vågade heller inte gissa först. Bara att han inte är helt purung eftersom han hade tandsten samt var lite risig i pälsen (fast pälsen sa de kunde lika gärna bero på lunginflammationen). Efter lite press drog djurskötaren till med 10 år, men det var ju mest bara en gissning.

storAnnette
0

Har för mig att de inte vill försäkra äldre katter,såg nånting om 5 år hos Agria.Du får kolla upp det tror jag.Folksam har också djurförsäkringar.

supermoccine
0

#13 Jo, men man måste ha veterinärintyg om de är över 6 år (agria). Så det gäller att han blir frisk..

marieborg
0

Vi firar våra katter den dagen de kom till oss. Så i augusti är det dags att fira att Smokey och Lotus bott med oss i 2 år.

storAnnette
0

Hmm,då skulle jag nog chansa på att kissen är 5 år!

Måns som är hos mig nu är ju enligt förra ägaren 8-9 år och han hade jättefina tänder så man kan nog inte gå efter det.Måns är däremot inte riktigt kry så det är inte säkert att han kommer att gå att försäkra.

Vilken katt var det som kom in till dig/er nyss?Ursäkta men det är så många här så det blir svårt att komma ihåg allt…

supermoccine
0

#16 Jo, det vore såklart ett taktiskt drag, men duger det att vi "hittar på" en ålder måntro? Kissen är Paprika, står om honom i denna tråden.

storAnnette
0

Kanske ni kan vänta lite med att försäkra?Grannen som matat katten trodde ju på 1,5 år det är ju stor skillnad.

Det kan vara bra att vänta och se så ingen kronisk sjukdom dyker upp,man får ju bara försäkra en frisk katt.

Måns som bor här nu kommer inte att kunna försäkras tyvärr så det gäller än mer att hitta rätt hem till honom.

felixfelis
0

C.K. firas samma dag som han flyttade hem till mig. Dvs den 15:e september. Det blir dubbelt firande då, för man måste ju fira åren vi bott tillsammans också.

<3 C.K. <3

karins
0

Alla mina katter firas julafton, då får dom lite extra gott samt några roliga paket! Glad

Hawknestgrove
0

#17 Hur gammal uppskattar veten att den är? Jag vet, att Agria inte försäkrar katter över 8 år, det vill säga nyförsäkringar. Annars så är det inte bra att vänta, du har i alla fall 20 dagars karens från försäkringens tecknande

maggan47
0

Timjan fyller på min födelsedag i juli, uppskattades till att vara omkring 9 månader i slutet av april då hon fångades in av Kerstin Örebro katthem, dräktig såklart, Felicia uppskattades till att vara född i april året innan, när hon infångades, så hon fick sin födelsedag 30 april, allmän flaggdag för henne. Lucas perser är född 28 augusti 1987, där finns det stamtavla,KyssMaggan47

gubben
0

§21 Försäkrar inte Agria katter över 8 år?? Det var väl länge sedan det var så? Var står det något om åldersgräns?

Hawknestgrove
0

Kan ha fel… Men nytecknar de? Det är det jag menar…..

storAnnette
0

När man vill nyteckna står det på hemsidan "grundantagandet är att katten är yngre än 6 år,frisk och man får rabatt för ID-märkning".Sen såg jag nu att försäkringsbeloppet minskar med åldern också.

gubben
0

§25 Så här står det ju:  **Hos oss på Agria kan du teckna veterinärvårdsförsäkring för katter även när de är över sex år.

**Det som står är att de kräver veterinärintyg på att katten är frisk om den är över 6 år men det fungerar ju så att om katten har någon känd sjukdom så gäller inte försäkringen för det, annars gäller den som vanligt. Jag tror att alla försäkringsbolag har så att försäkringen minskar med ålder faktiskt men jag har haft gamla katter och försäkringen räckte gott och väl ändå.

storAnnette
0

Jaha,vi har nog läst på olika ställen.Kanske det är dyrare (men inte säkert det kanske räcker med intyget) att försäkra en äldre katt men det får man ju kolla om det är aktuellt.

När det gäller Måns som bor hos mig nu är vi ännu inte säkra på om han är helt frisk han måste få ännu lite mer tid på sig.Han är pigg nu men magen är fortfarande väldigt känslig.Det blir nog många veckor med specialfoder även om han ser ut att undra vart de andra goda sakerna försvann…

gubben
0

Jag har mailat till Agria och frågat vad som gäller.

storAnnette
0

Ja,det blir bra med rätta fakta.

Hawknestgrove
0

jättebra. tack för att jag fickveta!

supermoccine
0

#21 Veterinären vågade inte gissa, djurskötaren drog till med 10, grannen trodde 1,5-2 år och jag är väl benägen att tro att det ligger någonstans däremellan. Han blir snabbt rastlös och vill leka mycket, så jag har svårt att tänka mig att han är så väldigt gammal.

Efvis
0

Jag har faktiskt aldrig firat katternas födelsedag…har inte ens tänkt på det…förrän jag såg detta…firar inte min egen födelsedag heller, inte sambons heller…på något speciellt sätt…så här hemma får alla iaf en lika lite firad födelsdag.

Hälsningar Efvis

Highlandertess
0

Jag firar både födelsedagar och dagen då vi var och hämtade våra katter på djurhemmet :-) Födelsedagarna är inte exakt, men jag räknade bakåt på ungefär hur gamla de var.