Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 446 ggr
emjon
0

Varför måste det vara så svårt

Blir så ledsen över alla tröga fel kattägare som inte borde ha katt. För någon vecka sedan såg jag en katt som låg på taket över porten i grannhuset. Det fanns även en katt till på balkongen och en kille i 30-årsåldern. Jag frågade om han inte var rädd att katten skulle hoppa ner. Nej då säger han katten gillar att ligga där för de har tidigare varit vana att gå ut men jag har inte velat släppa ut dem ännu. Om du är rädd om dina katter så tycker jag inte att du skall släppa ut dem heller inte utan tillsyn. Jag varnade för att det går så många hundägare med lösspringande hunder utefter stranden.Blir katten skrämd och jagad kan den springa ut åt gatan och med otur bli påkörd och skadad eller överkörd. Dessutom gillar inte alla att ha lösspringade katter här. Jag berättade också att vi hade katter själva och skulle aldrig släppa ut dem där annat än i koppel.

Idag såg jag att de har snickrat ihop en trappa från balkongen så att katterna kan ta sig ner och ut. Då förstår man hur mycket katterna betyder för dem.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Gullan402
0

Åh vad trött jag blir… Fast jag har ju utekatter själv så jag kanske inte ska säga nåt, fast jag bor på landet!

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Erika91
0

#1 Landet är ju en helt annan sak. Där är det ju inte så mycket trafik eller ens nära!

Men i såna här områden som du tar upp emjon tycker jag inte att man ska ha katter ute utan tillsyn på grund av alla hot.