Kattvakt igen
Har inte haft kattvakt sedan 1973 och nu har jag äntligen hittat en som jag kan lita på. Är så otroligt glad att jag kunde vara 6 dagar på landet tillsammans med husse och hundarna. Vi tog också med oss de två yngsta Trollet och Molly och Lili, Sussie, Mimmi och Mysan fick vara hemma.
Jag trodde att Trollet och Molly skulle uppskatta att få vara på landet med innätade altaner där de tidigare hade sitt hem. Det roliga är att kompisarna var viktigare och de blev så glada när vi kom hem igen. Min förhoppning är att Mimmi och Mysan blivit så varma i pälsarna till nästa sommar så vi kan vara allihop på landet för då blir det säkert skillnad.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Bra att hitta fok man kan lita på. Här har jag ingen, kan således inte åka någonstans. Ok, inte det att de inte är snälla, men just det där med att passa att katterna inte smiter ut!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Vad härligt att du hittade en bra kattvakt :)
Men varför kunde inte de andra katterna följa med?
#1 Förstår precis vad du menar.
#2 Lili och Sussie har tidigare varit kissar som fick gå ut på dagen på landet. När vi sedan flyttade till lägenheten så blev de helt förändrade mycket keligare och framförallt mer lekfulla. De avskyr också att åka bil så för deras skull var det bäst att vara hemma när det var så kort tid.
Mimmi och Mysan är ju inte helt hanterbara ännu och jag vill inte utsätta dem för onödig stress. Dessa två skyggisar behöver mycket mera tid på sig för att landa ordentligt. De måste först förstå att de tillhör vår familj. De inte skall flytta något mer och att transportbur inte behöver innebära obehag.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Jaha. Det var ju bra att du inte tog med de då :)