Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 450 ggr
Miss_Kitten
0

Snorig kisse

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad ska jag göra med min snoriga kisse? Han har nysit och snorat ganska lång tid nu, och ibland hostar han ganska illa. Antar att det är veterinär dags men tänkte först höra om nån hade erfarenhet av detta?

Mvh Isabelle och snoriga Tubbe

Jenna-Gun
0

Ja det är nog bäst att gå till vetten.

anniii
0

Gå till veterinären så fort du kan så han inte blir värre. Penicillin kan behövas. Sen när han är frisk kan du vaccinera honom mot snuva, om han inte redan är vaccinerad.

martdat
0

precis, veterinären, låter som snuva, finns inget att vänta på,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Erika91
0

Ja jag säger som de ovanstående: Ta honom till veterinären!

Sidentass
0

Jag säger som övriga skrivit här..jag skulle ta honom till vet om jag varit du..

gubben
0

Under tiden du väntar på veterinärbesök så ska du inte låta honom träffa andra katter heller för han kan smitta dem. Hur gammal är han och är han alltså inte vaccinerad mot kattpest/kattsnuva?

Hawknestgrove
0

Ekar jag med… samma svar, m a o. Brukar fixa sig snabbt om du får komma in fort.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Miss_Kitten
0

jag misstänkte att ni skulle vara av den åsikten att ett veterinär besök är på sin plats i detta läge, men tack för alla era svar iallafall =)

Jag ska till veterinären med honom i morgon. Det lustiga är att jag har en katt till i samma ålder som honom( ca 3 år) och han har inte alls smittats… borde det inte göra det??

Hawknestgrove
0

det behöver inte smitta. Här kom lilla ebba för 1,5 år sedan med en dunderförkylning, hon var ovaccinerad och fick antibiotika. hon blev helt bra. Arne däremot, som var vaccinerad fick liten snuva och ett öga som rann i ett och ett halvt år trots medivin och rensning av tårkanalen 2 ggr! nu är han bra. Esther vaccinerad hon med, berördes inte alls. Och lilla ebbis var superförkyld! Det bara stänkte om henne!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....