Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 915 ggr
anniii
0

Hjältekatt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ikväll skulle jag koka rabarberkräm. Medan jag väntade på att det skulle koka upp gick jag och satte mig vid hittekatterifokus. Glömde tid och rum såklart… Så kommer min lilla Skrållan in och kurrar och kurrar som en högljudd duva. Hon brukar låta så när hon vill något men nu var hon extra ihärdig och hon ville att jag skulle följa med henne. Eftersom de precis hade ätit så hade jag ingen aning om vad hon ville! Så jag reste mig upp och hon sprang mot köket och satte sig vid spisen. Där kokade rabarberkrämen i högan sky så locket skallrade! När jag drog av kastrullen la hon sig på golvet och såg supernöjd ut! Tänk att hon visste så väl att något var fel och att jag inte skulle ha lämnat kastrullen! Jag berömde och gosade med henne en lång stund och hon var så glad. Sen satte hon sig i fönstret för kvällsspaning på fåglarna! Min lilla hjältekatt!

Hawknestgrove
0

Man snackar om katter på spisen när det kokar över… Hihihi! Duktig kisse!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

storAnnette
0

Å,vilken duktig katt!

Sandrad
0

Grym katt=) Och otroligt vacker! Vilken bild!

MariannE11
0

vad bra att du hade ett extra öga i Skrållan…att dom kan berätta med hjälp av hur dom låter… tur att du blev varnad..

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

anniii
0

Helt underbar är hon! Kyss 

#4, ja vilken tur! Annars hade jag fått skura spisen hela natten!

karins
0

Vilken vacker katt! och en så klok och duktig tjej:-)

vanessa
0

Otroligt vad duktig hon var. Hälsa henne också att hon är väldigt vacker. Men inte om hon blir kaxig dock :-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

gubben
0

Oh gudars vilken söt kisse och smart också tydligen. Det kunde ju ha slutat ännu värre än att du hade fått torka rabarber från spisen (vilket inte är kul), det hade ju kunnat börja brinna också. Jag hoppas att du ger henne något extra gott som tack.

modellflickan
0

Hon är väldigt vacker!

anniii
0

Skrållan tackar för alla fina komplimanger! 

Hon är ju så liten, inte ens ett år, och kan redan hålla ordning på oss tvåbenta! Cool

bananacosmicgirl
0

Vilken liten sötnos - och dessutom jättesmart :D

Hawknestgrove
0

Vacker teckning, dessutom. Hon heter inte Sing-Sing? Syftar på fängelset, de hade såna kläder där…..Skrattande

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Engla
0

Smart katt! Tycker att hon ser jättefin ut! Har du fler bilder?

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Erika91
0

Vad duktig och smart hon är!! Glad
VIlken söt katt också! Kyss Det ser ut lite som nen vit tiger Glad

anniii
0

Klart att jag har fler bilder! Flört

Sing-Sing det var ett roligt namn! Fånge eller vit tiger, här kommer iallafall fler bilder!

anniii
0

en till

anniii
0

och en på alla tre! Kyss

siberlina
0

vilken  duktig  katt, detta  är  beviset  på att  katter   är  smartare    än  hundar.

modellflickan
0

Vacker!!!!

karins
0

Åh jag tappar nästan andan, så vacker den är! Dom andra två kisarna oxå fina förståss!

Sidentass
0

Men åhhhh vilken duktig kisse!! och vilken rörande fin historia!

Tänk så kloka dom är, djuren…

såg bilden på hjältinnan…så fin hon är..med sin teckning..helt underbar!

Erika91
0

Jag måste fråga; Är det nån ras i katten?

anniii
0

Katter_e_mitt_liv, hon är en vanlig fd hemlös huskatt. Född ute av hemlös mamma o pappa men fick komma till stödhem i Partille utanför Göteborg. Sen såg jag henne på kks.nu, skulle egentligen bara ha två katter men kunde inte motstå denna tuffing (se bifogad bild)! När jag ringde till stödhemmet var hon den enda som inte var tingad!!! Förvånad

Erika91
0

Jaha,vad konstigt, man tycker ju att någon skulle ha tingat den sötingen! Kyss

Engla
0

Jag måste då säga att hon är så himla vacker!! Otroligt vacker teckning!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

MorganP
0

Missat denna tråd :-(

Om Skrållan av ngn anledning imorgon behöver omplaceras har du mitt nr Anniii, tror hon skulle fungera här Flört

Skrållan är en mycket duktig tisse som är mycket klokare än många människor, förstår du det Skrållan?

anebit
0

Underbar teckning på din sötnos Kyss

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Sessan1
0

å så söööt misse :) Helt vacker teckning i pälsen :) Sådan pälskatt skulle jag vilja ha ngn gång :) Har bara haft svarta och vita, inget fel på dom heller :) Men vacker päls har din randiga "tiger"    :)

anniii
0

Hahaha Morgan! Skrattande Att du alltid ska försöka ta tillbaka mina fina katter! Flört