Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 406 ggr
Thesslund
0

Ödeborg igen!

http://www.bohuslaningen.se/artikel_pm_standard.php?id=323514&avdelning_1=101&avdelning_2=107

Samma ställe som Robin blev hängd. Egentligen skulle man åka ner och spana och förhoppningsvis få tag på förövarna och utdela ett rättmätigt straff personligen istället för att de, om de mot all förmodan åker fast, blir gullade med pga våra sinnessjuka lagar som skyddar sådana här avarter till människor.

Thesslund
0

Ödeborg ska det vara.

vanessa
0

Ändrade rubriken. Fruktansvärt det som händer där. Man borde verkligen ha koll där omkring. Harkel, djurpoliser skulle inte skada. Men det får man fortsätta drömma om. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Lena
0

Ödeborg - vart ligger det någonstanns? Är det i Dalsland?

Om det är en liten ort borde alla grannar gå samman och spana. Den sociala kontrollen fungerar alltid mycket bättre på mindre orter. Kanske någon/några missanpassade som har långtråkigt på sommarlovet och har flippat ur fullständigt. Skrämmande. Det gäller nu verkligen att kattägarna har sina katter under full uppsikt.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

modellflickan
0

Thesslund, jag gillar ditt sätt att tänka. Jag hade också velat utdela ett personligt straff till kräket som gjort detta…Öga mot öga metoden gillar jag…

Hawknestgrove
0

Mailade tidingen. Bohusläningen är stor här i Strömstad med…. här är mitt mail 

Hej! Gunilla Hallgren här, aktiv Medarbetare på Hittekatter i Fokus. Först och främst, så vill jag tacka både dig och tidningen att ni tar upp detta. Verkar vara någon sadist som är i farten, kanske fler….. Är polisen aktiv? Kan ni inte även poängtera och kanske ta in en artikel där ni propagerar emot gratiskattungar och för kastrering och i samma veva låter bli att sätta in annonser om kattungar bortskänkes? Stort tack till er som tar upp en sådan fråga och snälla, tänk på det där med annonser… Stora dagstidningar som DN och SVD nekar sådana annonser, likaså Blocket.

Med vänlig hälsning

Gunilla Hallgren med hopp om en trevlig sommar.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

modellflickan
0

Folk med utekatter i Ödeborg måste hålla stenhård koll på vem vilka det är som ligger bakom kattplågeriet. Det kommer annars att fortsätta. Hade jag bott där så hade jag luskat lite i detta.

Och straff som känns och då menar jag KÄNNS önskar jag dessa fega sjuka kräk. Är så trött på allt daltande, nej in med riktiga straff!  

Ge sig på ett försvarslöst djur som inget kan göra förutom att ta emot slag efter slag är så j-vla fegt. Hur modigt är det att ge sig på en kattunge typ? Det riktigt kliar i fingarna när jag tänker på dessa kräk…

Hoppas dom blir straffade på samma sätt…Kan inte skriva här vad jag vill göra med dessa fula kräk. Men jag tror ni förstår..

Jenna-Gun
0

Finge jag tag på dem, så satt jag nog några år på Hinsan och virkade kksmöss.

Så då vet ni vad jag gjort med dem.

Jenna

Kommer ni och hälsar på mej då:)

Hawknestgrove
0

Jenna, vi skulle bli medfångar……J***r vad KKS skulle få leksaker…..

Thesslund
0

Gunilla: Så DN, SvD och Blocket nekar sådana annonser? Det är ju strålande. Ska sätta in en bild på min kisse Elsa här någon gång bara jag får till en bra bild att scanna in. Hon var hemlös när ett par bekanta till mig tog hand om henne. Världens coolaste katt (fast det tycker nog alla om "sin" Flört)

Modell_flickan: Man kan inte undgå att bli oxtokig. En gång när jag var kring 20 var det en äldre man, som bl a hade hotat en av mina vänner med kniv och var allmänt sjuk i huvudet, som sparkade sin hund. Så när jag var på väg hem en sen kväll hörde jag hur hunden gnällde inifrån från huset och då gick jag och ställde mig vid garageinfarten, med tanke på hemfridsbrott, och stirrade in i köket tills han lade märke till mig. Då kom han ut och undrade vad jag ville. Jag sade åt honom att om jag så mycket som misstänker att du rör hunden igen står jag här tills du måste iväg och så fort du kommer utanför tomten så är det slut med dig, något i stil med det. Den lilla, han var en kort en, skiten lovade att aldrig mer röra hunden. Jag gick ofta förbi hans hus på väg hem till mig och hörde aldrig något mer. Men visst, nog kanske han sparkade hunden igen, men han fick iallafall något att tänka på. Några år senare tog han självmord och jag inte säga att jag sörjde precis.

anniii
0

Thesslund, för första gången på länge skrattade jag framför ett inlägg på hittekatterifokus! Så himla bra gjort!!!

Håller med alla andra här att jag kunde ta ett långt straff bara jag fick tag i djurplågarna! Om jag känner poliserna rätt (de jag känner iallafall) hade de sympatiserat med mig och kanske råkat missa viktiga ledtrådar för att sätta fast "hämnaren"…

En kompis till mig samlade en gång ihop ett gäng killar som klådde upp en idiot som hade våldtagit hans exflickvän. De vandaliserade hans hem också. På vägen därifrån mötte de polisen som mycket väl visste vad som hänt pga att idioten hann larma dem. De hade dock "inga ledtrådar till vem som kunde ligga bakom det hela" och de snälla killarna klarade sig utan det minsta straff. Det tycker jag var väldigt bra gjort av de snälla polismännen!

Engla
0

Nej, inte igen! Läste det innan dag och man blir så arg och förbannad!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

modellflickan
0

#9 Mycket bra gjort Thesslund!! Bra att kräket dog!

#10 Rätt åt idioten som fick stryk! Man borde göra samma sak med en djurplågare! De förtjänar inget annat dom där störda fega skitarna! HATAR djurplågare!!!!!!!!!!

Hawknestgrove
0

Fått svar! välkomnade henne hit!

Hej Gunilla!   tack för ditt mejl. Jag delar ditt katt-engagemang och har skickat ditt mejl vidare till nyhetschefen. Jag själv bevakar Dalsland och har sökt lite för att se om det finns någon som jobbar med katthemsverksamhet/tar hand om hemlösingar. I så fall skriver jag gärna. Vet du om någon som jobbar med frågorna som bor i Dalsland och helst i närheten av Färgelanda?   /Linnéa

Mitt svar

http://hittekatter.ifokus.se/ Hej Hit in ska du gå! Där träffar du mig och säkert fler som bor i närheten. Sajtvärden, Lena LF, bor i Mellerud! Vi har även en Medarbetare, som bor i Skara. Hon kallas för Landfreak som nickname. Hon är jourhem för nödställda katter. Så välkommen in, då får du veta mycket mycket mer, än vad jag kan ge dig här!

Gunilla

modellflickan
0

#13 Toppen!!

Lena
0

Jasså ligger Ödeborg i närheten av Färjelanda! Inte så långt från Mellerud med andra ord. Jag har inte blivit så hemtam ännu däruppe, men det verkar tyvärr som att katthem och annan verksamhet för hemlösa katter lyser med sin frånvaro. Blev dock glad att våra grannar är seriösa kattvänner.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
0

Så bra, Lena! Har Pm:at dig hela konverationen här inne.