Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 524 ggr
rulda
0

OT Är så glad :)

Måste bara berätta för alla vänliga själar här inne att jag har fått nytt jobb.
I slutet av agusti är jag inte cafévärdinna utan bartender.
Slipper jobba skift ska jobba 5.00 - 14.00 (ungefär) måndag till fredag.
Ska bli så underbart härligt att få regelbundna tider och jag slipper min hemska avdelning jag är på nu.
Är så otrligt glad!
Fick även höra att sambons jobb ska betala halva hans c-körkort och ge honom fast anställning.
Från och med i år är detta min turdag!

minja
0

Grattis! Skönt med lite flyt ibland.

Men börja jobba kl 5?Hemlis Och jag tycker jag är duktig som går upp vid sex och är ute med hunden i en timma Räcka ut tungan.

JosephineF
0

Nämen ååååh vad kul att höra!! GRATTIS! Till både dig och sambon! =)

rulda
0

Tackar tackar :)

#1 jag tycker att det är jätteskönt att börja tidigt. Då har man hela dagen fri sen (i alla fall efter två) och min sambo jobbar också tidiga dagar så då träffas vi mer!
Jag började klockan fem idag och då gick jag upp vid tre tiden. I början var det otroligt jobbigt men jag har lärt mig att uppskatta tiderna :D

vanessa
0

Grattis! Hoppas du får fler så underbara dagar och njut för fullt! /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Sidentass
0

Grattis!!:-)))

Så glad jag är för din skull..minns ju du sagt att du inte trivits på ditt nuvarande jobb!!

ouchie
0

åååh, grattis!  =)  men vad är det för människor som uppsöker en bartender mellan 05 - 14?  =P

anebit
0

Grattis Grattis, minns att du inte trivdes på ditt nuvarande jobb… jätteskönt med regelbundna tider och slippa helger….

Du blir alltså kvar på Arlanda, för det är väl bara ett av de ställen där nån tar en drink så tidigt…….

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

marieborg
0

Grattis!!!  va skönt att du slipper skiftarbete och jobba helger!!!

essut
0

Grattis till jobbet.Glad

Alexej
0

Grattis, men klockan 5?Ledsen

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

rulda
0

Tack så mycket allihoppa :)

Haha jag kommer att ha det så underbart! Mellan klockan 5 och 11 så får man inte servera alkohol så min uppgift kommer att vara att städa i baren och kolla så att allt är i ordning.
Men det finns folk som kommer redan klockan fem och frågar efter öl :S
Men det står i kontraktet att vi måste öppna en timma innan första flighten och ha öppen tills den sista flighten får borda.
Jag kommer ha det lugnt och skönt, det säljs bara typ två kaffe mellan 5 och 11 så jag har en massa tid över.
Kanske ska lära mig virka och göra lite kks leksaker? Någon som har någon bra hemsida med virkinstruktioner?

Lanfreak det är skönare att börja klockan fem jämt än att jobba som jag gör nu.
Jag jobbar kväll varannan vecka och morgon varannan jag har inga rutiner som funkar längre :S

ouchie
0

> rulda: ahaaa, det var på en flygplats… då förstår jag tiderna lite bättre  ;)  då får du ta hand om lunch-suparna m.a.o.  =P

rulda
0

#12 haha det ska jag göra :) Det är på arlanda terminal 4 inrikes så om ni flyger i början av september kan ni komma förbi och säga hej (mellan 05.00 - 14.00)!

Jenna-Gun
0

Grattis till det nya jobbet

Måste väl vara skönt med fasta tider.

Kram Jenna

ouchie
0

> rulda: ååh, den terminalen har jag varit på många gånger då jag har halva släkten uppe i lule….  =)  du menar, om vi känner oss sugna på lite lunch-fylla?  ;)

vargmamman
0

grattis till jobbet:)

Erika91
0

Vad härligt att höra! Grattis!! Glad

Lena
0

Grattis till goda nyheter! Vad skönt att det löst sig för er båda. :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

rulda
0

#15 jag ska lära mig att göra kaffelatte och capuchio också så en kaffepaus kanske? (kanske ska lära mig hur det svas först :)

karins
0

Grattis! Vad skönt för dig att slippa skift jobb. Jag tycker det verkar till att vara bra arbetstider. Då är du ju ledig mer på dagen.

rulda
0

#20 precis min tanke. Och jag kommer inte ha mycket stress eller panik för att folk inte jobbar (jag kommer att vara själv)
Så underbart!

ouchie
0

> rulda: ahaaa.. bli lite barista oxå(?)  =)  jo, kanske lite bra att veta vad det heter… ;)

nu dricker jag ju inte kaffe dårå, såatte….  =P

Hawknestgrove
0

Grattis1 det betyder väl, att du blir en person med eget utskänkningstillstånd? Så var det med min väninna här i alla fall. Väldigt praktiskt om hon nu vill fortsätta att hoppa in på restaurang och jobba, för då kan hon vikariera även för ägaren. Grattis även till din sambo!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

JosephineF
0

#22 Haha, jag sitter precis och dricker kaffe med baristamjölk ;)

Jenna-Gun
0

#24 baristamjölk?

rulda
0

#23 jag vet faktiskt inte :S ska höra med min nya chef i morgon pratade lite med han idag det känns lite skumt att en som jag brukade dricka öl med nu är min chef :S

#22 du kan komma förbi på en pepsi :D

Hawknestgrove
0

Samma fråga här, vad är baristamjölk?

ouchie
0

> Jossan: jasså? lyxolyxo! kan du göra hjärtan och smajlisar med den…?  =P

> rulda: eller varför inte sätta sig bland alla morgon-ölare och beställa "ett glas mjölk, tack"  ;)

rulda
0

haha skulle nog bli lite förvånande blickar :P

JosephineF
0

Baristamjölk är en sorts kaffemjölk, en sådan som man skummar och värmer, fast i omvänd ordning ;) Vore askul om jag hade en skum-mojunk också.. =/ Ska fixa =)

Hawknestgrove
0

Hm… låter kul… finns var?

JosephineF
0

#31 I affären?? Hahahaha..

storAnnette
0

En mjölkskummare finns t ex på IKEA och ser ut som en miniminivisp men med motor i skaftet.Den skummar man mjölk med om man föredrar det i kaffet.

Hawknestgrove
0

Nä, jag menar baristamjölk

storAnnette
0

#34 Det finns numera även specialmjölk (baristamjölk) som tagits fram för att det ska bli särskilt bra skum….hmm,jag dricker bara rött te eller örtte numera (kan inte somna av koffeinet) så det verkar mycket krånglande för en kopp kaffe….

ja,jag vet att det är skillnad men hos mig får kaffedrickarna nöja sig med skummad vanlig mjölk.Däremot får de nymalt kaffe.

storAnnette
0

#0 GRATTIS till ditt nya jobb förresten,det var ju det tråden handlade om!