Åkersberga - katter
Denna tråd kommer att handla om katter som Akutgruppen fångade vid en affär utanför Åkersberga där färjan till Ljusterö går. Vi fick samtal om att det finns katter, kattungar och en skadad kattunge med brutet ben vid färjan.
Vi åkte dit på tisdagen den 2/11 Hanna, jag, Malin, chaufförer m.m. och fick in 2 kattungar ca 6 månader (har flyttat till ett akuthem i Solna) och 3 kattungar ca 8v (bor hos mig och finns med på tråden Nya jourkatter) men vi fick inte in den skadade kattungen den dagen fast Hanna och Malin satt kvar tills sent på kvällen.
Jag, Hanna och Lisa åkte dit tidigt på morgonen på onsdagen den 3/12 och det första vi fick in var en vuxen katt (bor i ett akuthem i Tyresö) och vi väntade och väntade, den skadade kattungen var inne i fällan flera gånger, men vände och gömde sig. Vi stod där i regnet, satt i bilen och värmde oss i affären och till slut när vi värmde oss inne i affären så gick den lille kattungen in i fällan. Affärsinnehavaren sprang till oss och ropade det sitter en katt i fällan. Vi smög ut tysta, spända och glada. Yes, det var rätt kattunge.
Vi packade våra saker och åkte till veterinären. Nervösa, frusna och ledsna för den lille kattungen. Vi visste ju inte om det var brutet eller vad det var. Veterinären undersökte allting och det tog flera timmar. Kattungen visade sig vara en hane på ca 5-6månader. Hela undersökningsrummet luktade var och lukten kom från kattungen :( usch så hemskt…kattungen hade en kraftig infektion på hela benet som hade börjat att äta upp muskulaturen och skelettet :( och han hade fästingar, kattungen saknar även en bit av sin svans så någon gång har den varit bruten …Vad han måste ha lidit…Det var verkligen tur att vi tog honom till veterinären i tid…Nu bor kattungen hos Hanna som får byta bandage 2-3 gånger per dag och smörja in hela benet med honung…Vi kallade honom för Hoppetossa eftersom han hoppade på tre ben. OBS! det finns en bild på det infekterade, såriga benet…
På onsdagkvällen åkte Hanna och några till tillbaks till katterna och fick in 2 vuxna katter mammakatten till mina 8v bebisar (bor hos mig finns med på tråden Nya jourkatter) och 1 till (bor i ett akuthem i Tyresö)
Veterinärer kostar pengar och därför skulle vi behöva lite bidrag. Om du vill skänka en slant till Akutgruppen kan du göra det på Pg.nr 26 63 86-2 och märk "Hoppetossa" adressen till akutgruppens hemsida är www.akutgruppen.com
Tack på förhand!
Här bodde katterna
Stäng fönster
Visa i nytt fönster (full storlek)
Man måste värma sina strumpor
Stäng fönster
Skadade kattungen ville inte gå in i fällan
Stäng fönster
Hos doktorn
Stäng fönster
Skadade kattungen hur lugn som helst
Stäng fönster
Stäng fönster
Doktorn är noggrann
Stäng fönster
Aj…
Stäng fönster
Usch…
Stäng fönster
Trygg

vilken tur att ni kunde hjälpa,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Varför kan inte folk ta sitt ansvar för sina katter så detta slipper upprepas gång på gång på gång på gång…
Varför är folk så totalt intelligensbefriade?
Tack o lov för änglar som er! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Världens finaste lille Hoppetossa! :-) Det blev rätt många katter sammanlagt som fick komma in i värmen under de här två dagarna.
Lilla stackare, vilken tur att ni kom nu när ni kom. Han har lidit tillräckligt.
//Pia
Blir alldeles kall och varm i hjärtat när jag läser. Vill bara säga -Vilken tur att ni finns! *kram*

Vilken tur!! Härligt att den lilla stackarn fått komma in!
Maria
Vilken hemsk historia, men vilken tur att ni fann dom och kunde hjälpa dom. Helt fantastiskt jobbat. Busan och Mojje skänker en slant så fort matte fått lön ;-)
//evamojje
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Oj, stackars skadade kattunge! Vilket hemskt sår och vilket lidande han måste ha gått igenom i sitt korta liv. Förhoppningsvis är det slut på lidandet nu när han väl har fått läka och sen är resten ett lyckligt liv för missen, och alla andra kissarna som ni räddande änlgar har tagit därifrån. Bra jobbat! :)
Stackars lille kisse, tur att han gick in i fällan till slut.
Ska ge ett bidrag när lönen kommer dan före julafton..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Vilken tur att ni finns Akutgruppen. Stackars lille kisse nu är du i trygghet. Hoppas bara att ditt ben läker snart när du nu får så god vård hos Hanna.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Sån tur att du finns för honom som tar hand om lille Hoppetossa. Han blir en fin kisse och tacksam för dig att du har hjälpt honom. Jag ska sätta in en slant till Hoppetossan nu. Och tack att du finns
Ni är helt Undebara….vilket jobb ni gör.
Ni gör ett otroligt jobb på Akutgruppen, snyggt jobbat :)
Så fina de är kissarna 
Kram

Vad härllgt att ni finns!

Jag var med och bytte bandage igår på lille Hoppetossa, eller Jörn som han heter nu efter sin veterinär. :-)
Han pep lite olyckligt och morrade ibland när bandaget skulle loss och sedan viras fast efter rengöring, måste göra så fruktansvärt ont! Han tog sin medicin duktigt och när sista varvet var virat på bandaget bytte han morrandet mot mjukt kurrande på en halv sekund. :-) Helt fantastiskt att han kan vara så kärleksfull och lita på oss människor så med det där hemska såret på benet och med ett uteliv i bagaget.
Världens finaste kille, håller verkligen tummarna för att hans ben får bli bra!
Jörn finns nu med på akutgruppens hemsida ;-)
och så här såg han ut igår när jag och Malin var hos Hanna. Han gillade kameran lite väl mycket han luktade på den, slickade på den och hoppade i mitt knä. Han är hur gullig som helst en riktig charmör.
Jörn
Stäng fönster

Det är helt otroligt vilket jobb ni gör.. det ser ut som en helt annan katt nu!! hoppas nu att kissen får ett riktigt fint hem!
Maria
WOW vilken söt Jörn. Hoppas att han får ett bra hem när han blir frisk..

En sån sötnos, säger som essut WOW. Tänk om han är utkastad eftersom han är så tam och kelen.

vad han är supersöt!…. bra insats av er…….håller tummarna för ett bra hem…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Om inte min karl vore så omöjlig? Då då 

Lille Jörn han är den finaste kissen som finns vilka underbara ögon

En sån liten fluffig gullunge. Fantastiskt att han klarar av att vara så go'. :)
Jag måste bara berätta att lille Jörn mår bra, pälsen har börjat växa tillbaka, han är pigg, glad och en väldigt charmig kille och han har fått ett alldeles eget hem med kattkompisar. Så vi har väntat och längtat. Ja, jag och min dotter har köpt honom ;-) Jörn kom hit för bara några timmar sen. Hugo Boss och Delsin gick fram och hälsade direkt han blev t.o.m tvättad av Hugo Boss så gulligt. Jörn har undersökt hela lägenheten och just nu ligger han på köksstolen och sover ser så mysigt ut…
Men åh ett så lyckligt slut på sagan, dom fick varann till slut!
#24 Grattis..Vilken överraskning…Lycka till med Jörn. Han är så jätte gullig.
Hurra, ännu en kisse som har hittat hem och grattis till er som fick hem honom 
Puttar upp så alla ser hur vacker han har blivit.

vad superfin han är…. så snygg med eyeliner runt ögonen….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
#29 Vi får åka till dit Marianne en dag tror jag..
Första natten har gått jättebra. Jörn har lekt och busat med mina andra katter. Imorse kom han fram och sa god morgon ;-) han gick efter mig först och sen bytte han och gick efter min dotter. Han är helt underbar..
Ni får jättegärna komma och hälsa på alla mina katter :-)
Underbart att ni kunde få tag i katterna och kunde hjälpa dom !

Vad roligt att han kom att bo hos er! Där får han det bra! Härligt att han redan nu är hemmastadd! Lycka till med nya familjen Jörn!

Jag längtar tills det kommer ut bilder på Jörn i ditt fotoalbum på hemsidan!! Nuuuu! 

#35 Jag lovar att ta nya bilder på honom snarast kanske redan imorgon ;-)

#31 Jag kommer och hälsar på när jag ändå ska till Hallunda en dag..
#38 Gör det jag skickar pm till dig :-)
Jörn mår superbra han kommer bra överens med alla mina katter och han trivs verkligen här han är så kelig av sig och han älskar mat. Imorgon ska Jörn till veterinären för kastrering…
Jörn kastrerades igår allting gick bra. Han sov när vi kom hem och jag vaktade honom, men sen vaknade han och mådde lite illa så han spydde lite. Han blev pigg ganska snabbt. Nu på morgonen har han varit jättekelig och gosig :-)

Stackars liten, inte lätt att vara groggig efter narkos. Men skönt att det är gjort och gick bra. :)
Men så skönt att det går bra med gossen, han är ju bara så ljuvligt vacker! 
vilken fin historia,och vad skönt att alla kom in! Jag skulle så gärna ta en katt, men är nervös hur en hittekatt skulle reagera på att våran andra katt går ut och in som den vill och att vi har två illrar. Men blev så kär i den lilla på bilden :)

Kul att se Jörn bli hjälpt på Hitta Hem igår 
Underbart att katterna kom in!
Mvh
Kan man få se bilder på Lille Jörn? :) Så go han är kissen!

Ja det var kul att få se en forumkisse i TV ! Härligt att ni kunde få ordning på lilla benet och att han verkar pigg och alert.
Hur är status nu så här några månader senare?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Här kommer en ny bild på Jörn som har hunnit växa en hel del :-)
Jörns ben är helt läkt han har ett långt ärr och jag tror inte att det kommer att växa nåt hår där. Han är en supermysig katt han älskar min dotter och vill alltid sova i hennes säng. Min katt Hugo Boss adopterade honom så fort han kom innanför dörren :-) nu brukar dom 2 ligga bredvid varandra och Hugo Boss tvättar och putsar lille Jörn och han bara ligger och njuter. Han är världens snällaste och keligaste katt. Jag är så glad att vi adopterade honom och får ta hand om honom. Han trivs här och han trivs även utomhus jag och min dotter brukar ta ut honom på koppelpromenader och han är totalt orädd han ser riktigt stolt ut när han går bredvid en :-)
Jörn ler
Men så go han är grabben 
#48 schysst flin missen har
full i fan-min på lille kissen ha ha
#48 Härligt Kat08ja att få se er på TV och allt! Ett av de bästa inslagen på Hitta Hem denna säsong så här långt. :)
Jönr är en underbar katt. Han påminner om en hittekisse vi hade för många år sedan.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Haha, ser ju ut som han flinar

Vad rolig han ser ut, när han ler
Underbar liten kisse!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Hur mår han nu? Uppdatering:) så söt!