Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettmedia
Läst 1574 ggr
Mettan
0

Har ni sett detta?

Oskyldigwww.djurnytt.nu finns denna annons under djurannonserna. Jag tycker det verkar underligt, så jag mailade till annonsören, för att få veta mera. Kan inte ni också hjälpa till? Det måste väl gå att luska vad det är för ett ställe, för jag tycker det verkar väldigt konstigt.

Här kommer hennes annons, som fanns 2 ggr, så kanske har hon fått dåligt med svar.

--------------------------------------

Vi tar emot husdjur

Publicerad av Inger, 28 Juni 22:15, i Djur - Köpes, Södermanland

Vi tar emot husdjur som behöver nytt kärleksfullt hem
Djuren vistas i hemmiljö
Vi har teltid dagl. mellan 09.00-23.00
0739047485
015054514

Kontakta via e-post

Ring Inger på 0739047485

Ta bort, ändra eller förnya

Anna77
0

verkar konstigt…går inte att kolla upp på eniro. Det är nog något skumt. Kanske djur till djurförsök eller annat hemskt..man blir ju rädd ju.. ska maila och kolla lite…kan ju vara seriös (?)

modellflickan
0

Märkligt. Ska kolla upp det.

Lena
0

Man blir onekligen misstänksam! Ska se om jag hinner luska lite jag med.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Alexej
0

Men ej hundar eller katter…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Mettan
0

Jag har fått svar och här kommer det:

---------------------------------------------------------------

----- Original Message ----- From: Inger.Janne To: Mettan Sent: Monday, July 16, 2007 1:23 PM Subject: Re: Svar på: Vi tar emot djur för omplacering
Hej Vi tar emot katter, men vi finns i Katrineholm Vi tar även 150:- för kastrering/sterilisering , chipsmärkning och en hälsokontroll Men vill du komma hit med katten så går det bra Djurens.liv

Den 16 Jul 2007 10:34:08 -0000 skrev Mettan <spottymamma-medlem@yahoo.se>:

Detta är ett svar på annonsen:
Vi tar emot djur för omplacering
http://apollo.fl-net.se/basar/viewBuynSell.do?id=605
----------------------------------------------------------------

Hej!
Jag har en liten hittekatt här, som behöver omplaceras. Jag bor i Skåne i Landskrona. Kan du hjälpa mej?

Datum & Tid: 2007-07-16 12:34:08
IP: 83.249.48.229

Alexej
0

150 kronor för kastreringen och vaccineringen? I omplaceringsannonsen står ej hundar och katter.

Fundersam

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
axilur
0

va? vad ÄR det här? 150:-?

/Anneli

anebit
0

Förvånad150:- för kastrering och vaccinering!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Mettan
0

Finns det någon som bor i närheten, som har möjlighet att kolla upp det hela?

Anna77
0

Jag har mailat.

Sidentass
0

hej mettan!

Som jag också sa på svenska huskatten så låter detta mycker märkligt…detta bör helt klart kollas upp..

Sidentass

Mettan
0

LedsenHej igen!

Jo, jag tänkte att någon kanske har lust att be djruskyddsinspektörerna i Katrineholm att kolla upp det hela. Men jag har inte sett någonstans att de inte tar emot hundar och katter. I o för sig har jag bara sett den annons jag kopierade hit.

Alexej
0

Vi tar emot djur för omplacering

Publicerad av Inger, 27 Juni 22:09, i Djur - Köpes, Södermanland

Vi tar emot husdjur ( ej hund eller katt )
som behöver omplaceras i nya kärleksfulla hem
djurens.liv@spray.se
0739047485

Kontakta via e-post

miranda1
0

mycket märkligt….. någon som vill kontakta djurskyddsinspektören?

Alexej
0

Jag kan göra det!

tussilago
0

googlade lite och hittade det här:

http://www.katt.nu/forum/forum_posts.asp?TID=4402&PN=1

anebit
0

Jag googlade på Djurens Liv Katrineholm och  dom har samma annons på minst 7 - 8 olika ställen…………………..Fundersam

Djurens

Alexej
0

Gjort!Flört

Anna77
0

Mailade detta:

Hej!
Var bor ni? Hur fungerar verksamheten? Är det ett katthem eller liknande eller tar ni emot alla djur?
Vad kostar det att lämna en katt? /hoppfull matte

Svar:

Hej Det fungerar så att ägarna får komma hit med sitt husdjur Vi finns i Katrineholm Husdjuret bor tillsammans med mig och min familj tills vi finner något seriöst hem Det kostar 150:- och vi tar emot alla husdjur Djurens.liv

Naquita
0

kanske ngn som bara vill väl och inte kan så mkt om djur osv än?

tussilago
0

kolla in länken jag la i inlägg #17. det är andra som undrat och gjort samma efterforskning som ni gör…. kolla den först :)

Anna77
0

Mailade henne igen

Hej igen!
Men om jag lämnar mitt djur kan man få veta vart det kommer så man kan ha kontakt med de nya ägarna så man vet att det fungerar bra? Vad använder ni för veterinär? Hörs snart.MVH Anna

**SVARET:
**

**Veterinären är min utbildade måg. Vad det gäller ett nytt hem så bestämmer den nya ägaren om dom vill ha kontakt. För övrigt så lämnar vi inte ut djuren utan att ha kontrollerat att det är seriöst, inte finns ormar så att djuren riskerar bli ormmat ochn sedan så om jag inte kan så har jag folk som kollar hemmet emmelanåt det första året så att det fungerar.
**

Hmm??

Alexej
0

Kanske bra menat, men det håller inte i längden. Kanske tippsar henne om hittekatter, så att hon kan förklara lite mer.

anebit
0

Läste på Spinn att nån som heter Malin på www.livlinan.se  känner henne och går i god för Djurens Liv…………….

Alexej
0

Jag mailade henne nu och berättade om hittekatten. Kanske hon skriver här en bättre förklaring.

Hawknestgrove
0

Här är det svar jag fick. Min fråga underst.

Ja inte vet jag vad det handlar om Du håller visst på med katter och jag har inga katter, tar inte emot katter , älskar d´ock katter men det gör inte mitt barnbarn som har en mycket svår astma av katter. Så jag vet ingenting Jag tar emot djur typ kanin,marsvin och andra gnagare, men tar endast emot 5 djur då jag dels har dom i mitt hem , dels så vill jag inte ha fler djur än jag har tid med. Ringer det eller mailar det någon som vill omplacera sina katter eller hundar eller om någon söker hund eller katt så hänvisar jag dom till  två olika föreningar som har hand om dessa djur
  Den 16 Jul 2007 15:58:59 -0000 skrev Gunilla Hallgren <gunilla.hallgren@gmail.com>:

Detta är ett svar på annonsen:
Vi tar emot husdjur
http://apollo.fl-net.se/basar/viewBuynSell.do?id=853

Jag kanske misstar mig, men din annons verkar lite skum…. Vad är de för något? Jag har inga djur som behöver nytt hem, men blev tipsad av en mailvän  på Svenska Huskatten om denna länk. och ombedd att maila och fråga.
Gunilla Hallgren

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Mettan
0

Nog verkar det skumt så det förslår. Googlade på Djurens liv och fick inte fram tillstymmelse till organisation.

Däremot hittade jag www.livlinan.be

Men för säkerhets skull kanske vi själva ska maila dem och fråga om djurens.liv

Engla
0

Öh, oj det låter skumt. Tar emot alla djur? Har hon verkligen kunskap om så många djur? Har aldrig hört talas om Djurens Liv innan.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Mettan
0

ANNONSEN ÄR BORTTAGEN!

Publicerad av , Aldrig, i - ,

Kontakta via e-post

Ring på

-----------------------------------------------------------------

Har mailat Malin på livlinan, men nog verkar det konstigt på Spinn, att det enligt henne skulle vara helt OK och sedan när vi har börjat undersöka, så är annonsen borta!

Mettan
0

ANNONSEN ÄR BORTTAGEN!

Publicerad av , Aldrig, i - ,

Kontakta via e-post

Ring på

-----------------------------------------------------------------

Har mailat Malin på livlinan, men nog verkar det konstigt på Spinn, att det enligt henne skulle vara helt OK och sedan när vi har börjat undersöka, så är annonsen borta!

Alexej
0

Det här skrev jag:

Hej, det är nog lika bra att skriva direkt till dig. Jag är Medarbetarehttp://www.hittekatter.ifokus.se/ och vi blev uppmärksamma på dina annonser. Vi tyckte de låter skumma, framförallt först ej katter och hundar och sedan att ni tar emot katter för 150 kronor till vaccinering och kastreringen. Jag gjorde en förfrågan till djurskyddsinpektören om de hade bättre information. Nu fick vi läser genom en annan tråd att du är kännt av Malin på Livlinan. Kanske det är bra om  du kan gå in på hittekatter och berättar om din verksamhet. Hälsningar Alexandra

Och fick det svaret:

Ja det är så här att den som först höll i djurens.liv har gått bort och jag håller på och radderar en hel del annonser. Jag kan inte vill inte ha hund eller katt, Det får andra ta hand om mitt barnbarn har astma Men nu vet jag att det finns fler annonser som ska radderas och jag ska omgående gå in och se till så att dom kommer bort Kan jag inte raddera dom så hoppas jag att ni kan hjälpa till Det finns fler annonser som ska bort och jag gtör mitt bästa för att få bort dom

Hawknestgrove
0

HUH???? Verkar knepigare och knepigare, eller hur?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Mettan
0

Fick svar från Malin på livlinan och så här skrev hon

Det stämmer. Däremot har hon paus på intagandet av djur just nu eftersom folk kommer och dumpar djur utanför hennes dörr rätt ofta, så hon har tröttnat lite på knäppa människor som lämnar ifrån sig djur bara för att köpa nya och liknande skumma situationer.  

----------------------------------------------------------------------

Här kom min fråga:

Hej Malin! Kan detta verkligen stämma med de uppgifter som finns i Spinns forum om dessa människor Inger och Jan och Djurens liv? Annonsen fanns tidigare på 2 ställen, men det verkar som om den är borttagen nu, för jag kan inte hitta den. Det finns en länk till annonsen, som den ursprungligen var, men den är borta och så här såg det ut, där annonsen varit.

----------------------------------------------------------------------

Jaha, då lägger vi väl ner detta nu då?, eller hur?

Erika91
0

Jaa det får nog bli så.. det verkar ju uträtt nu i alla fall..

Lena
0

Mycket märkligt alltihopa, särskilt när man läser de olika svaren som ni fått. Det går liksom inte ihop. Är det olika människor som svarat undrar man? I vissa svar tar de emot katter i andra svar rör det sig bara om gnagare. Sedan detta om att alla annonser ska tas bort eftersom den som hållit i verksamheten nu är död. Men enligt Malin på livlinan har vederbörande tröttnat för att det blev för mycket.

Att annonsera på det viset som man gjort här leder osökt till att det blir problem. Tänk så många djurägare det finns därute som inget annat vill än att slippa ansvaret för att omplacera djuren de tröttnat på. Inte alls konstigt att vederbörande blev överhopad av djur. Tanken var säkert god, men tyvärr skapar det oftast mera problem än det hjälper.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Erika91
0

#36 Lena den som höll i Djurens liv tidigare gick bort och h*n kunde tra emot katter och hundar, vilket den nya inte kan nu eftersom hennes barnbarn (?) är allergisk och får svår astma.. men de kan ta emot gnagare..

Lena
0

#37 Jo jag läste detta i ett av svaren att personen som tidigare hållit i verksamheten gått bort, men sedan stod det andra saker i andra svar som också getts under gårdagen och det gjorde mig helt enkelt förvirrad. Det var väldigt många olika bud…..

//Lena

Erika91
0

Jag tycker jag förstår nu och jag känner mig inte förvirrad längre iaf.

Anna77
0

Jag är FÖRVIRRAD!

Hon skrev till mig att hon KUNDE TA EMOT KATTER!! Se nedan:

Hej!
Var bor ni? Hur fungerar verksamheten? Är det ett katthem eller liknande eller tar ni emot alla djur?
Vad kostar det att lämna en katt? /hoppfull matte (JAG SKREV DETTA)

SVAR:

Hej Det fungerar så att ägarna får komma hit med sitt husdjur Vi finns i Katrineholm Husdjuret bor tillsammans med mig och min familj tills vi finner något seriöst hem Det kostar 150:- och vi tar emot alla husdjur Djurens.liv

>

anebit
0

Jag är oxå förvirrad eftersom jag hittat 9 annonser som ligger ute nu på annonsfynd,  oslagbart,  fyndtorget,  tillsalu.net,  allmarknad.se, 2 st på heureka.se  och 2 st på tuan.se    Varav denna är inlagd den 24/6 2007 alltså för bara drygt 3 veckor sedan.

Vi tar emot husdjur som behöver nya seriösa och kärleksfulla hem Fåglar får flyga fritt dagligen och vistas endast under natten i sina respektive bur Djuren hos oss vistas i hemmiljö djurens.liv@spray.se 0739047485 Vi tar emot samtal dagligen mellan 09.00 - 23.00

Skriver ju både till Anna och Mettan att hon tar emot katter. Till Landfreak att barnbarnet har astma och kan inte ta emot katter. Fåglar som flyger fritt och dun flyger i luften är inte bra om man har astma……  jag tycker hon motsäger sig själv.Fundersam

Alexej
0

Fick svar från djurskyddsin.:

Hej! Vill bara meddela att vi tagit in detta som ett ärende hos oss på miljöförvaltningen.   Hälsningar/Therese Boman, miljöinspektör

Anna77
0

ok hoppas de kollar upp detta snabbt. Kan ju vara mycket oseriösa grejjer bakom (eller inte?)

Lena
0

#42 Vad bra! Magkänslan säger mig att det här behöver kollas upp. Det är så mycket som är oklart och motsägelsefullt i det här att mina varningsklockor ringer på högvarv.

#39 Tyvärr kan jag inte säga detsamma - jag blir bara mer och mer förvirrad ju mer jag läser av de svar som getts här ovan.

//Lena