Tjurfäktning
Läste detta på aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1120448,00.html
Hmm, någon mer än jag som tycker mer synd om den stackars blodiga tjuren med alla spjuten i kroppen? När blev djurplågeri underhållande? Skiter fullständigt i matadoren. Men jag lider med tjuren som plågas till döds. Äcklig underhållning..:(

Åh jag kunde inte läsa.. så fort jag såg bilden så stängde jag ner fönstret.. jag vet vilket lidande de utsätts för.. men det jag kan göra är att inte stödja detta.. vilket jag inte gör! Jag tycker det är helt idiotiskt rent ut sagt!
Och den dör matadoren skiter jag i! Det var han som gick upp där.. på egen risk också! Och han utsatte tjuren för stort djurplågeri. Så jag skulle faktiskt önska att nått värre hände honom också..!
Fattar inte, varför tjurfäktning fortfarande är tillåtet! Vidrigt
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag läste nånting att kvinnorna där krävde samma för sig med kvigor…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Fast det är på färre och färre ställen, antar att det tar tid att bryta traditioner. Tyvärr. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

#1 Exakt, jag bryr mej inte alls om matadoren dör. Han gjorde som du skriver detta helt frivilligt. Men tjuren….
#2 Visst är det vidrigt. Jag trodde Spanien hade kommit längre än så….

#5 Precis tjuren han gjorde det inte frivilligt! De kan väl lyssna på tjurarna också! Oj just det, I forget, de skulle aldrig få några tjurar som skulle ställa upp. För tjurarna är inte lika dumma som oss människor och vill vara med i sånt.

Har alltid HATAT Tjurfäktning!!! 
Vill inte gå in och titta……..
När vi var i spanien på semster för många många år sedan, så gick alla utom jag på tjurfäktning………….. USCH, FY, VIDRIG underhållning……… Hur kan man titta på när man skadar ett djur? Och till på köpet klappa händerna……………….
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Tjurarna får en bälte rund testiklar som dras åt för att göra de vansinniga (av värken).
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Nä Fy för tjurfäktning! Tycker matadoren är ett nötto! och publiken som vill titta på sånt utdraget djurplågeri inte ett dugg bättre. VIDRIGT !

All typ av underhållning där djuren far illa och utnyttjas är varken underhållande eller trevligt på något sätt.